550iT HE M sports GESTOLEN & Teruggevonden
Geplaatst: 24 jan 2012, 16:14
Naast een E46 320ci die hier al te vinden was, mag ik nog een BMW sturen.
Alweer bijna 5 jaar rijd ik hem, een E61 550i Touring in de kleur carbonschwarz.
Een toevalligheid, want ik was eigenlijk meer aan het orienteren op een X5.
Nu heb ik iets met sportieve auto's, maar funktionaliteit is ook belangrijk.
Zo overkwam het me dat ik even een proefrit dacht te gaan maken in een 550i Touring.
Alleen die proefrit mocht van de dealer een week duren en ja, ik was verkocht natuurlijk ...
Inmiddels zijn we 75.000 kilometers verder en het is nog steeds een feest er in te mogen rijden.
Een auto met een fantastische motor, soepel snel en toch comfortabel.
Vrijwel alle opties zijn aan boord, waaronder het panoramadak, Xenon, navigatie, Logic 7 audiosysteem, HUD, Night Vision, AFS, standverwarming, M sportpakket, Keyless Entry & Go,licht en spiegelpakket, etc, etc.
Problemen heb ik gelukkig weinig gehad, op defekte nokkenas sensoren daags na een beurt, alles in de garantieperiode.
Het is beperkt gebleven tot een defekte Keyless entry module, loslaten kunstof M stuurwiel en zweten van de carterpan (preventief vervangen) en de nokkenassensoren. Tot september 2013 dan ...
In een week kwam, ondanks bijvullen, 2x de melding "niveau koelvloeistof te laag"
Er was behoorlijk koelvloeistof gelekt, gelukkig buiten het motorblok. De financiƫle schade was groter, ruim 5100 Euro. Voor dat bedrag is een buis vervangen en om de reparatie uit te kunnen voeren, moest er behoorlijk gedemonteerd worden. Dat is allemaal goed gekomen, de motor liep na de operatie nog steeds als een zonnetje
En zo bleef mijn 550iT die geweldige rijdersmachine die bij iedere start een glimlach op je gezicht tovert ...
April 2014
En toen begon het na 7 vreugdevolle rijdersjaren tijdens de introductieshow bij mijn BMW dealer van de 2 serie en 4 cabrio toch weer te kriebelen. Proefgereden met de nieuwe F10 en F12 50i , zonder meer prachtbakken. Uiteindelijk is de 550iT ingeruild voor een weer een Funfer met een V8 als kloppend hart.
1 mei 2014
Vanochtend werd ik gebeld door de garage in Volkel die mijn 550i Touring heeft ingekocht.
Er is ingebroken en specifiek de 550i Touring is weggehaad
Ik ben verbijsterd !
UPDATE 13 mei 2014
Vanochtend vernomen dat de de 550iT na 4 dagen is teruggevonden.
Hij stond ergens in een loods en is inmiddels terug bij het garagebedrijf in Volkel.
Verbijsterend maar mooi nieuws


Alweer bijna 5 jaar rijd ik hem, een E61 550i Touring in de kleur carbonschwarz.
Een toevalligheid, want ik was eigenlijk meer aan het orienteren op een X5.
Nu heb ik iets met sportieve auto's, maar funktionaliteit is ook belangrijk.
Zo overkwam het me dat ik even een proefrit dacht te gaan maken in een 550i Touring.
Alleen die proefrit mocht van de dealer een week duren en ja, ik was verkocht natuurlijk ...
Inmiddels zijn we 75.000 kilometers verder en het is nog steeds een feest er in te mogen rijden.
Een auto met een fantastische motor, soepel snel en toch comfortabel.
Vrijwel alle opties zijn aan boord, waaronder het panoramadak, Xenon, navigatie, Logic 7 audiosysteem, HUD, Night Vision, AFS, standverwarming, M sportpakket, Keyless Entry & Go,licht en spiegelpakket, etc, etc.
Problemen heb ik gelukkig weinig gehad, op defekte nokkenas sensoren daags na een beurt, alles in de garantieperiode.
Het is beperkt gebleven tot een defekte Keyless entry module, loslaten kunstof M stuurwiel en zweten van de carterpan (preventief vervangen) en de nokkenassensoren. Tot september 2013 dan ...
In een week kwam, ondanks bijvullen, 2x de melding "niveau koelvloeistof te laag"
Er was behoorlijk koelvloeistof gelekt, gelukkig buiten het motorblok. De financiƫle schade was groter, ruim 5100 Euro. Voor dat bedrag is een buis vervangen en om de reparatie uit te kunnen voeren, moest er behoorlijk gedemonteerd worden. Dat is allemaal goed gekomen, de motor liep na de operatie nog steeds als een zonnetje

En zo bleef mijn 550iT die geweldige rijdersmachine die bij iedere start een glimlach op je gezicht tovert ...

April 2014
En toen begon het na 7 vreugdevolle rijdersjaren tijdens de introductieshow bij mijn BMW dealer van de 2 serie en 4 cabrio toch weer te kriebelen. Proefgereden met de nieuwe F10 en F12 50i , zonder meer prachtbakken. Uiteindelijk is de 550iT ingeruild voor een weer een Funfer met een V8 als kloppend hart.
1 mei 2014
Vanochtend werd ik gebeld door de garage in Volkel die mijn 550i Touring heeft ingekocht.
Er is ingebroken en specifiek de 550i Touring is weggehaad

Ik ben verbijsterd !
UPDATE 13 mei 2014
Vanochtend vernomen dat de de 550iT na 4 dagen is teruggevonden.
Hij stond ergens in een loods en is inmiddels terug bij het garagebedrijf in Volkel.
Verbijsterend maar mooi nieuws



