m51 tds koppeling blijft slippen..
Geplaatst: 03 feb 2012, 01:43
Beste BMW-fans,
Ik ben Frank en ben nieuw op het forum. Mijn auto is een BMW 325tds Touring uit '96 met 410.000
Nu merkte ik dat de koppeling slipt in vooral de 3e, 4e en 5e versnelling bij vol acceleren. Hiervoor heb ik zojuist de koppeling en drukgroep laten vervangen voor een goed gebruikte koppeling en een nieuwe drukgroep. Het koppelingspedaal gaat nu mooi soepel en het schakelen ook gewoon prima. Helaas slipt de koppeling nu nog precies als voorheen in de versnellingen bij volgas geven! Het aangrijpingspunt is ook steeds erg hoognog, maar vanaf de 1e versnelling lijkt de koppeling wel veel sterker aan te grijpen. Als ik bv. in de 3e versnelling rij en de koppelingspedaal aantik lijkt het eerst klein beetje speling te hebben en vervolgens al direct te willen ontkoppelen met circa 1cm indrukken. Dit was 50.000 geleden ook het geval, maar toen slipte de koppeling niet in de versnelling bij volgas geven..
Vervolgens reed ik netjes 100 en gaf nu plankgas om de koppeling te testen, maar nu wilde de auto niet volledig acceleren en bleef de verbruiksmeter precies op 10/100L aangeven waar hij normaal met of zonder goede koppeling eerder richting de 15-20/100L zou gaan en veel makkelijker op toeren komt! Na vaart te hebben vermindert is het inhouden tot nu toe weg en rijdt ie zoals die altijd deed met slippende koppeling ...
Nu heb ik 2 vragen:
- Blijft de koppeling slippen door een defecte koppelingscilinder, keering, vliegwiel of door iets anders?
- Heeft dat inhouden van het vermogen te maken met de LMM of iets anders?
Ik hoop graag van jullie te horen om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
Bedankt,
Frank
Ik ben Frank en ben nieuw op het forum. Mijn auto is een BMW 325tds Touring uit '96 met 410.000
Nu merkte ik dat de koppeling slipt in vooral de 3e, 4e en 5e versnelling bij vol acceleren. Hiervoor heb ik zojuist de koppeling en drukgroep laten vervangen voor een goed gebruikte koppeling en een nieuwe drukgroep. Het koppelingspedaal gaat nu mooi soepel en het schakelen ook gewoon prima. Helaas slipt de koppeling nu nog precies als voorheen in de versnellingen bij volgas geven! Het aangrijpingspunt is ook steeds erg hoognog, maar vanaf de 1e versnelling lijkt de koppeling wel veel sterker aan te grijpen. Als ik bv. in de 3e versnelling rij en de koppelingspedaal aantik lijkt het eerst klein beetje speling te hebben en vervolgens al direct te willen ontkoppelen met circa 1cm indrukken. Dit was 50.000 geleden ook het geval, maar toen slipte de koppeling niet in de versnelling bij volgas geven..
Vervolgens reed ik netjes 100 en gaf nu plankgas om de koppeling te testen, maar nu wilde de auto niet volledig acceleren en bleef de verbruiksmeter precies op 10/100L aangeven waar hij normaal met of zonder goede koppeling eerder richting de 15-20/100L zou gaan en veel makkelijker op toeren komt! Na vaart te hebben vermindert is het inhouden tot nu toe weg en rijdt ie zoals die altijd deed met slippende koppeling ...
Nu heb ik 2 vragen:
- Blijft de koppeling slippen door een defecte koppelingscilinder, keering, vliegwiel of door iets anders?
- Heeft dat inhouden van het vermogen te maken met de LMM of iets anders?
Ik hoop graag van jullie te horen om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
Bedankt,
Frank