inlaat nokkenassensor melding blijft komen
Geplaatst: 10 feb 2012, 19:02
Hoi iedereen , ik rij met een 525i touring met 260000km van 2001 . Super auto tot ik deze zomer pech kreeg om een lang verhaal kort te maken deze is op reis opeens warm gekomen en expansie vat is gesprongen , ik heb direct de auto stilgelegd en laten depaneren .
Bij thuis komst nieuwe cilinderkop gezocht en gemonteerd eveneens ook waterpomp,thermostaat,riemetjes ,spanrollen vervangen .
Bij het starten kreeg ik direct het mil lampje aan en was het kopppel weg op hoge toeren niks aan de hand , het verbruik was ook hoger,
auto laten uitlezen en deze gaf direct inlaat nokkenassensor en lambdasondes 1-3 4-6 voor en na de katalysator .
Heb de nokkenassensor vervangen en de lamdasondes voor de katalysator ook maar de fouten bleven komen dan maar even de sensor uitgemeten en deze gaf 5 en 12 volt maar geen mass van de nokkenas. en toen wist ik het even niet meer ?
Dan maar naar een garage gedaan daar heeft hij even gestaan alles uitgemeten en kwam aan het licht dat de lambdasondes na de katalysator in kortsluiting lagen en er 2 zekeringen kapot waren , dus probleem opgelost zij de garage .
Ik reed naar huis en het lampje van de mil was uit en hij had ook ondereen meer vermogen maar viel nog regelmatig stil en het verbruik was wat hoger ik dacht misschien de vanos seals ;-) heb ik deze gisteren vervangen maar de melding van de nokkenas inlaat sensor komt terug auto draait pak beter op roulantie maar af en toe valt deze even weg en hij valt stil weten jullie misschien iets meer of iets dat ik over het hoofd gezien heb , was aan het denken voor de krukassensor eens te vervangen omdat ik lees dat deze ook durft falen in combinatie met de nokkenassensor maardan zou deze toch een foutcode geven
alvast bedankt voor jullie reacties frederik
Bij thuis komst nieuwe cilinderkop gezocht en gemonteerd eveneens ook waterpomp,thermostaat,riemetjes ,spanrollen vervangen .
Bij het starten kreeg ik direct het mil lampje aan en was het kopppel weg op hoge toeren niks aan de hand , het verbruik was ook hoger,
auto laten uitlezen en deze gaf direct inlaat nokkenassensor en lambdasondes 1-3 4-6 voor en na de katalysator .
Heb de nokkenassensor vervangen en de lamdasondes voor de katalysator ook maar de fouten bleven komen dan maar even de sensor uitgemeten en deze gaf 5 en 12 volt maar geen mass van de nokkenas. en toen wist ik het even niet meer ?
Dan maar naar een garage gedaan daar heeft hij even gestaan alles uitgemeten en kwam aan het licht dat de lambdasondes na de katalysator in kortsluiting lagen en er 2 zekeringen kapot waren , dus probleem opgelost zij de garage .
Ik reed naar huis en het lampje van de mil was uit en hij had ook ondereen meer vermogen maar viel nog regelmatig stil en het verbruik was wat hoger ik dacht misschien de vanos seals ;-) heb ik deze gisteren vervangen maar de melding van de nokkenas inlaat sensor komt terug auto draait pak beter op roulantie maar af en toe valt deze even weg en hij valt stil weten jullie misschien iets meer of iets dat ik over het hoofd gezien heb , was aan het denken voor de krukassensor eens te vervangen omdat ik lees dat deze ook durft falen in combinatie met de nokkenassensor maardan zou deze toch een foutcode geven
alvast bedankt voor jullie reacties frederik