UPDATE - nieuw op forum en nieuwe m6 in de garage
Geplaatst: 20 mar 2012, 18:05
UPDATE http://www.bimmerportal.nl/showroom-f55 ... 26712.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Casper en ben 19,5 jaar. Ben altijd al autogek geweest en met name BMW-gek.
Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs, (met spoedcursus gehaald in de maand dat ik 18 werd) en rijd dagelijks in verschillende autos. Eenmaal mijn rijbewijs gehaald begon in mijn rijvaardigheid te trainen en reed dagelijks uren rond in mijn vaders X5 4.4. Hij vond dit allemaal prima omdat ik als onervaren chauffeur nog veel ervaring op moet doen. (met de brandstofkosten was hij echter minder blij) Ik rijd ook vaker in 3series, mini's, volvo c30, volvo v70 T6 (gechiptuned), deze v70 is denk ik net wat sneller dan de X5, maar het echte snelheidsmonster staat pas sinds n maandje of 3 in onze garage, een BMW M6 eind 2007 (een van de laatste die er gemaakt is). De M6 is een beest en plakt door de 285/45 R19 banden echt aan de grond. Het is een heerlijke auto, zeker voor lange afstanden. Achterin is genoeg beenruimte, je hebt alleen pech als je langer bent dan ± 1,85meter, dan kom je tijdens een drempeltje met je hoofd tegen het carbon-dak aan. De M6 heeft een 5.0 liter V10 motor met 507 puur atmosferische pk's, BMW's krachtigste atmosferische motor ooit. Dit vind ik persoonlijk dan ook de beste motor die BMW ooit heeft gemaakt. De nieuwe M5 en M6 zijn terug gegaan naar een 4.4 V8 met twin turbo's. Deze hebben weliswaar meer vermogen maar de echte atmosferische motoren spreken mij veel meer aan. Deze hebben een veel betere beleving dan de motoren met turbo's en het geluid van de V10 is werkelijk veel mooier en bruter dan die van de V8. Kortom de hele beleving (is naar mijn mening) beter zonder turbo's.
Het brandstofverbruik van de M6 is uiteraard ook niet veel goeds dus we gebruiken de auto dan ook niet echt als dagelijkse auto. Mijn moeder durft er trouwens niet eens in te rijden dus dat bespaart ook weer benzine We gebruiken hem vooral voor lange afstanden en ik ga bijna ieder weekend met mijn vader touren door het heuvelland in Limburg. Mijn vader vond het toch wel link om een net 19 jarige overal na toe te laten rijden in een auto met 500pk (echt een klein beetje teveel gas in en je slipt meteen weg), dus ik heb ondertussen ook al een aantal rijvaardigheidstrainingen, slipcursussen, stuur- en manoeuvreertechniek-cursussen, ongevalvermijdingoefeningen, rem- uitwijkoefeningen, onder- en overstuur cursussen etc. gehad. Als compensatie van al deze ''veiligheidstrainingen'' heb ik ook een circuit-training gehad waar je alles leert over de ideale bochtlijnen, bocht- en stuurtechniek en het (uit)accelereren.
Het idee is om met pasen met mijn vader een dagje naar de Nuerburgring ofwel de Nordschleife te gaan om ons hier eens lekker (veilig) uit te leven.
Als er iemand hier is met ervaring over de Nuerburgring (Nordschleife) zou ik graag willen weten hoe hij of zij dit hebben ervaren en of hij of zij misschien wat tips voor ons heeft?
Verder ben ik benieuwd hoe het er hier op dit forum aan toe gaat en vind het na dit geschreven te hebben al leuk op het forum!
Met vriendelijke groet Casper
*deze foto's zijn met het setje winterbanden+velg, het zomersetje met grotere velgen komt er binnenkort weer onder*
Hallo
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Casper en ben 19,5 jaar. Ben altijd al autogek geweest en met name BMW-gek.
Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs, (met spoedcursus gehaald in de maand dat ik 18 werd) en rijd dagelijks in verschillende autos. Eenmaal mijn rijbewijs gehaald begon in mijn rijvaardigheid te trainen en reed dagelijks uren rond in mijn vaders X5 4.4. Hij vond dit allemaal prima omdat ik als onervaren chauffeur nog veel ervaring op moet doen. (met de brandstofkosten was hij echter minder blij) Ik rijd ook vaker in 3series, mini's, volvo c30, volvo v70 T6 (gechiptuned), deze v70 is denk ik net wat sneller dan de X5, maar het echte snelheidsmonster staat pas sinds n maandje of 3 in onze garage, een BMW M6 eind 2007 (een van de laatste die er gemaakt is). De M6 is een beest en plakt door de 285/45 R19 banden echt aan de grond. Het is een heerlijke auto, zeker voor lange afstanden. Achterin is genoeg beenruimte, je hebt alleen pech als je langer bent dan ± 1,85meter, dan kom je tijdens een drempeltje met je hoofd tegen het carbon-dak aan. De M6 heeft een 5.0 liter V10 motor met 507 puur atmosferische pk's, BMW's krachtigste atmosferische motor ooit. Dit vind ik persoonlijk dan ook de beste motor die BMW ooit heeft gemaakt. De nieuwe M5 en M6 zijn terug gegaan naar een 4.4 V8 met twin turbo's. Deze hebben weliswaar meer vermogen maar de echte atmosferische motoren spreken mij veel meer aan. Deze hebben een veel betere beleving dan de motoren met turbo's en het geluid van de V10 is werkelijk veel mooier en bruter dan die van de V8. Kortom de hele beleving (is naar mijn mening) beter zonder turbo's.
Het brandstofverbruik van de M6 is uiteraard ook niet veel goeds dus we gebruiken de auto dan ook niet echt als dagelijkse auto. Mijn moeder durft er trouwens niet eens in te rijden dus dat bespaart ook weer benzine We gebruiken hem vooral voor lange afstanden en ik ga bijna ieder weekend met mijn vader touren door het heuvelland in Limburg. Mijn vader vond het toch wel link om een net 19 jarige overal na toe te laten rijden in een auto met 500pk (echt een klein beetje teveel gas in en je slipt meteen weg), dus ik heb ondertussen ook al een aantal rijvaardigheidstrainingen, slipcursussen, stuur- en manoeuvreertechniek-cursussen, ongevalvermijdingoefeningen, rem- uitwijkoefeningen, onder- en overstuur cursussen etc. gehad. Als compensatie van al deze ''veiligheidstrainingen'' heb ik ook een circuit-training gehad waar je alles leert over de ideale bochtlijnen, bocht- en stuurtechniek en het (uit)accelereren.
Het idee is om met pasen met mijn vader een dagje naar de Nuerburgring ofwel de Nordschleife te gaan om ons hier eens lekker (veilig) uit te leven.
Als er iemand hier is met ervaring over de Nuerburgring (Nordschleife) zou ik graag willen weten hoe hij of zij dit hebben ervaren en of hij of zij misschien wat tips voor ons heeft?
Verder ben ik benieuwd hoe het er hier op dit forum aan toe gaat en vind het na dit geschreven te hebben al leuk op het forum!
Met vriendelijke groet Casper
*deze foto's zijn met het setje winterbanden+velg, het zomersetje met grotere velgen komt er binnenkort weer onder*