Pagina 1 van 5

Panoramadak modificatie

Geplaatst: 21 mar 2012, 09:30
door Ed lovivo
Hallo allemaal, mijn naam is Edwin en ben sinds januari in het bezit van een BMW E61 van 2005 535d. Hij bevalt prima maar had natuurlijk allerlij problemen. Swirlflaps, accu, compressor luchtvering etc. Maar ook het panorama dak ook ik was via Google terecht gekomen bij een bedrijf in Arnhem die het hele dak kan reviseren voor € 1050,- of een modificatie kan uitvoeren waarbij het achterste ruitje word uit geschakeld maar de rest van de functies wel blijven. Kosten € 550,-. Na een hoop zoeken kwam ik op internet een PDF tegen waar met tekst en foto,s word uitgelegd hoe deze modificatie in zijn werk gaat en ik moet zeggen "appeltje eitje" in drie kwartier was het klusje geklaard met behulp van een torxschroevendraaier een open gebogen handvat van een emmer (om het mechanisme van de achterste ruit in de dichtstand te duwen) en een dremel. Ik heb er dus een PDF van maar ik snap natuurlijk weer niet hoe ik die hier kan plaatsen. Dus voor die gene die hem graag wil hebben stuur me maar een mail lovivo@me.com[/color] en dan stuur ik je hem zo snel mogelijk. Nogmaals het is "deadsimple"

Grtz Edwin

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 21 mar 2012, 19:37
door BMW_Lover

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 22 mar 2012, 08:04
door BMW_Lover
Post update hierboven met de PDF

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 25 mar 2012, 19:52
door Cruijfie
Eerlijk gezegd had ik dit ook al uitgeprint, maar snapte er niet veel van... Of dat dat aan mij ligt. Het achterste ruitje is vrij simpel dicht te krijgen met een schroevendraaier. Maar deze modificatie is die zo simpel dan?

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 26 mar 2012, 20:37
door Cruijfie
Toch vandaag nog maar eens goed gekeken, en het is heel simpel ja.. En het dak werkt weer!

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 26 mar 2012, 21:16
door Ed lovivo
Grappig dat het bedrijf in Arnhem hier €550,- voor rekend toch?

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 27 mar 2012, 19:17
door Cruijfie
Ja dat is ook wel vreemd, het is nog geen kwartier werk.

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 27 mar 2012, 21:13
door Ed lovivo
Vergeet niet je afvoerbuizen schoon te blazen (zie DIY REINIGEN AFVOERBUIZEN) en haal gelijk de tuitjes aan het eind van de buizen eraf, die gaan dicht zitten en zorgen voor lekkage! Ik zeg dak open en hoofd in de zon!!

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 28 mar 2012, 19:29
door Cruijfie
Dat had ik al gedaan ja... Zo blijf je bezig aan een e61.

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 29 mar 2012, 21:32
door figini
Ed lovivo schreef:. Swirlflaps, accu, compressor luchtvering etc. "
Grtz Edwin
Waar heb je de swirlflaps en compressor laten maken en wat was je ongeveer kwijt, ik heb hetzelfde dus.

Vr. gr., Paul.

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 30 mar 2012, 08:14
door Ed lovivo
Bij een BMW specialist in Almere totaal incl. Nieuwe gloeibougies en bijbehorende stuureenheid € 1200,-
Als je toch het inlaatspruitstuk laat maken kan je gelijk de gloeibougies doen.

Grtz Edwin

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 30 mar 2012, 11:18
door MaasMaster
1200 euro... Holy sh*t!
Ben ik toch blij dat ik het met de DIY hier heb gedaan... En meteen toen ook de gloeibougies vervangen... Was in totaal zo'n 120 euro kwijt aan onderdelen...

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 30 mar 2012, 22:22
door Björn
Ed lovivo schreef:Bij een BMW specialist in Almere totaal incl. Nieuwe gloeibougies en bijbehorende stuureenheid € 1200,-
Als je toch het inlaatspruitstuk laat maken kan je gelijk de gloeibougies doen.
Toevallig Autobedrijf Roos? Blij dat ik daar weg ben :nee:

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 01 apr 2012, 14:54
door Ed lovivo
Yep autobedrijf roos, wat is daarmee dan ik heb tot nu toe geen klagen behalve de prijs?

Re: Panoramadak modificatie

Geplaatst: 01 apr 2012, 23:47
door Björn
Ze zijn duurder dan de dealer zelf. Proberen vaak eerst 3x iets voordat het opgelost is. Gooien ongevraagd ""smeringgoedjes" in je blok die later op de rekening staan en net zo ongevraagd krijg je je auto terug met Roos kentekenhouders. Er zijn ongetwijfeld slechtere garages hoor, maar ik krijg er geen warm gevoel van