Pagina 1 van 1

Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 25 mar 2012, 13:42
door lodewijk
De bimmer trilt exact bij 100km/u. Als je harder gaat rijden neemt het af, echter de onbalans blijft "hoorbaar".
Pas geleden zijn de remblokkken en schijven rondom vervangen (Ate).
Tevens zijn de hydrolagers vervangen, en de achterste schokbrekers.
Banden en velgen heb ik opnieuw laten balanceren, echter geen resultaat.
Balanceren hebben ze zeer veel aandacht aan besteed.
Wat het bandencentrum wel opviel was een minimale speling tussen velg en naaf van ca. 0,5 mm.
Maar deze velgen zaten er vorig jaar voor de winter ook al op, en toen had ik dit probleem niet.
Wie weet wat dit kan zijn ?

Re: Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 25 mar 2012, 20:11
door mechanic01
fuseekogels?

Re: Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 25 mar 2012, 20:40
door Jaapi
(binnenste)Stuurkogel?

Re: Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 26 mar 2012, 08:29
door bmwhans
bij mij begon de auto te trillen na het vervangen van de hydrolagers,ik had er HD rubbers van meyle opgezet maar door de stugheid van deze rubbers begon het stuur te trillen,ik heb er orginele rubbers ondergezet en het trillen was voor 80% weg ik heb toen de wielen nog aan de auto laten balanceren en sindsdien is het goed :)
gr hans

Re: Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 27 mar 2012, 19:11
door lodewijk
Vandaag bij een BMW specialist geweest.
Deze heeft de hele auto nagelopen, nergens speling.
Ook hij begon over de speling tussen velg en naaf, en dat de velg nu gecentreerd is op de wielbouten.
Daar komt volgens hem de trillingen weg. Nu is mijn vraag:

Wie weet waar ik van die flinterdunne centreerringen kan krijgen ?
0,25 tot 0,5 mm . Wie o wie ?

Re: Trillingen bij 100 ondanks opnieuw balanceren

Geplaatst: 27 mar 2012, 20:27
door AlexS
Een velgen/bandenspecialist? De leverancier van je velgenmerk misschien zelf wel