Regensensor werkt niet goed
Regensensor werkt niet goed
Beste Members,
Bij mijn 320d uit 2001 (een executive) werkt de regensensor niet goed tot niet.
Heel vervelend want bij een beetje regenval wist hij veeeeel te weinig..
En om steeds op 2e stand te zetten is ook niet nodig? Oplossingen hiervoor of niks aan te doen?>
Bij mijn 320d uit 2001 (een executive) werkt de regensensor niet goed tot niet.
Heel vervelend want bij een beetje regenval wist hij veeeeel te weinig..
En om steeds op 2e stand te zetten is ook niet nodig? Oplossingen hiervoor of niks aan te doen?>
Re: Regensensor werkt niet goed
op de ruitenwisserschakelaar zit een roterende knop met (ik meen) 4 standen.. Geen van die standen werkt goed?
Is je ruit niet beschadigd door steenslag thv de sensor?
Is je ruit niet beschadigd door steenslag thv de sensor?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Nope.. geen van de standen werkt goed!
En voor zover ik zie niet echt beschadegingen.
En voor zover ik zie niet echt beschadegingen.
Iemand?
een reset helpt weleens,.... ik heb begrepen dat als je de auto van de accu afhaalt de sensors een soort reset krijgen....
ik heb dit ooit gehad, en even stroom eraf (1 minuut) en erop werkte de sensor weer goed.... het kan ook zijn dat je sensor gewoon niet goed meer is...
ik heb dit ooit gehad, en even stroom eraf (1 minuut) en erop werkte de sensor weer goed.... het kan ook zijn dat je sensor gewoon niet goed meer is...
BMW e91 LCI 320da Individual
Ik zal dat accu verhaal proberen!
Bedankt voor de tip! Eerlijk gezegt verwacht ik dat de sensor gewoon niet meer goed is! Ding is immers 11 jaar oud
Bedankt voor de tip! Eerlijk gezegt verwacht ik dat de sensor gewoon niet meer goed is! Ding is immers 11 jaar oud
@Jan
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 320D uit oktober 2001
. Alleen de interval werkt maar de regensensor niet meer. Accu is al een paar keer los gekoppeld ivm inbouwen ander stuur maar de regensensor werkt nog steeds niet (of ik doe iets fout?).
--> ruitenwisserschakel één omhoog en interval op onderste stand?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 320D uit oktober 2001
![frown :(](./images/smilies/frown.gif)
--> ruitenwisserschakel één omhoog en interval op onderste stand?
hendel 1 omhoog klopt en de interval op de 1 na onderste stand. (er zijn volgens mij 4 mogelijkheden. onderste is langzaam interval, dan 2x automatisch en dan 1x snelle interval. heb ik het idee)
-- Houdoe wanne --
Bij elke contact aan, moet ik de hendel ff 1 omlaag doen en dan weer op interval stand (hendel 1 omhoog).Interval staat bij mij op de bovenste stand en wist in mate van de hoeveelheid regen. Bij veel regen wist ie op intervalstand ook sneller.
Ok ik zal nog eens stand 2 en 3 proberen...maar volgens mij werken die ook alleen als interval.
Heb je geen instructieboekje?
Daar staan zulke dingen ook in![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Daar staan zulke dingen ook in
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
ja vanmiddag toch maar eens gaan Zoeken haha!
Is best vervelend haha..
Is best vervelend haha..
resetten en opnieuw initaliseren verholp bij mij het probleem.
heb je toevallig andere/nieuwe ruitenwisserbladen gemonteerd? Als die niet de juiste lengte hebben, dan werkt je sensor ook niet. Het wisserblad voor de bestuurderskant moet tussen 58 en 60 cm zijn.
- largeproject
- Contacteer:
Destijds laten uitlezen en alles laten resetten(foutmedldingen verwijderen) en toen deed ie het weer goed.
Wat kan helpen beetje rain X op de locatie de sensor smeren, dan vormen zich weer druppels ipv een waas, dat werkte perfekt bij mijn huidige e91.
Wat kan helpen beetje rain X op de locatie de sensor smeren, dan vormen zich weer druppels ipv een waas, dat werkte perfekt bij mijn huidige e91.