Vragen mbt Service

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
rg530d

Vragen mbt Service

Bericht door rg530d » 10 apr 2012, 15:16

Beste bimmerportalmensen,

ik heb een paar vragen omtrent de service(meldingen)

Mijn auto;
BMW 530 Diesel bouwjaar 2003

Mijn vragen/meldingen;
- datum verplichte uitlaatgaskeuring overschreden (is dit een melding om puur de uitlaatsgaskeuring te doen, of word hiermee de roetfilter bedoeld? zo nee, hoe weet je wanneer de roetfilter aan vervanging toe zijn?)
- microfilter (hiermee word de interieurfilter, set van 2 bedoeld neem ik aan?)
- auto control (ik heb geen enig idee wat hiermee word bedoeld, het lampje brand oranje/geel)
- motorolie en filter (vervangen van motorolie en filter, welk type olie is geschikt voor mijn bak (er zit nu castrol 10w40 in), de filter liever origineel of hebben jullie goede ervaringen met merkloze filters?)

Deze meldingen heb ik niet, maar prevenief enkel vragen;
- koelvloeistof, welke type/kleur groen/rood ????

Tot slot, wanneer ik de volgende meldingen heb overwonnen, hoeveel km kan ik dan de volgend onderdelen meegeven in de idrive service;
- uitlaatsgaskeuring
- microfilter
- auto control
- motor olie/filter

bvd rg530d

nielsdorp

Re: Vragen mbt Service

Bericht door nielsdorp » 11 apr 2012, 07:54

@rg530d:

Ik rijd zelf een 525d uit 2004 en doe bijna al het onderhoud zelf. Je kunt je I-drive zelf resetten (genoeg voorbeelden elders in dit forum).
De onderdelen die op km gaan nemen bij resetten zelf een nieuwe waarde in (bv Olie+filter +/- 34000 km), de onderdelen op datum kun je zelf instellen.

en voor je vragen;

1. met uitlaatgassenkeuring bedoeld men puur de roetmeting, die ik persoonlijk tegelijk met APK laat uitvoeren. Roetfilter staat bij mij apart genoemd.
2. idd interieurfilter 2x. Kunnen ong 80.000 km mee, maar ik spuit ze vaker uit met lucht. Merk zelf dat er toch snel luchtjes de auto binnenkomen. Ook zuig ik de baak waar ze inliggen dan uit. Een kennis van mij vertelde dat BMW ze zelf ook liever vaker vervangt.
3. autocontrole is jaarlijksecontrole, staat op datum en die kun je dus zelf op gewenste interval zetten. Ik reset hem zelf na m'n APK.
4. Olie + filter vervangen. Ik haal al mijn onderdelen bij Rijsbergen en dat geeft geen problemen. Ik gebruik zelf 5W30, dit voldoet aan dezelfde normen als de LL04 van BMW, is alleen stukken goedkoper. Wanneer je het niet zelf kan, raad ik je aan om naar Kwikfit te gaan. zij vervangen olie+filter voor 92,- euro. Aangezien er 8,25 ltr in gaat is dit een koopje.
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”