mijn bmw e30 1987 318i
Geplaatst: 19 apr 2012, 20:20
hallo,
ik heb ondertussen alweer bijna een jaartje mn e30 in bezit,en heb hier even wat foto`s van hoe ik hem naar mijn smaak heb verandert.
heb de e30 in juni vorig jaar overgekocht van een dealer in zeeland,had hiervoor een e36,en was al heel lang opzoek naar een e30,maar kwam nooit tegen wat ik eigenlijk zocht, te hoge km stand - 4 deurs - 316/320/325(omdat een 6 cillinder net even wat meer verbruikt,en een 1.6 toch eigenlijk evenveel verbruikt als een 1.8 maar toch langzamer is,zou een 1.8 dus voor mij het meest praktisch zijn)/ roestbakken / niet de juiste kleur naar mijn smaak,
dus ik bleef maar zoeken en zoeken. kort voordat ik op vakantie ging heb ik mn e36 toch verkocht,ook op de hoop toch nog snel een e30 te vinden,toen ik terugkwam van vakantie dook ik meteen weer het net op voor het aanbod e30`s, en kwam toen recente ( stond net 3 uurtjes op het net ) advertentie tegen, bronzitbeige,2 deurs, 318i, goede nette staat,en van 1e eigenaar.
ik heb geen moment getwijfeld en heb meteen contact opgenomen met de aanbieder,het ging hier om een autobedrijf in zeeland,en vroeg of ik diezelfde dag nog kon komen kijken,dit was gelukkig mogelijk,dus ben meteen met een vriend van me die kant op gaan rijden.
eenmaal daar aangekomen,was ik eigenlijk al meteen verkocht,maar wou toch nog wat informatie achterhalen over de geschiedenis van de auto.
de man vertelde me dat het een inruilauto was, de eigenaar was kort geleden overleden,en 1 van zijn kinderen heeft de auto ingerolen bij het autobedrijf toen deze een nieuwe auto ging aanschaffen bij het bedrijf.
de auto was dus 24 jaar van 1 eigenaar geweest,en had toen slechts 152,xxx km op de teller staan,
na een goede proefrit te hebben gereden en goed de auto technisch en optisch de hebben nagelopen was ik echt verkocht,
na wat onderhandelen met de verkoper kon ik mij officieel e30 eigenaar noemen.
de auto in de staat zoals ik hem gekocht heb :
natuurlijk moest ik de e30 nog personaliseren,en had het volgende lijstje gemaakt :
verlagen
kruisspaakvelgen
spiegels in kleur
m stuurtje
middenconsole vervangen ( had er 1 met cassete houders maar wou er 1 met een bakje )
onderlip en de strip in de bumper netjes opnieuw zwart spuiten
onderlijsten rondom de auto weer netjes zwart maken
heb ook wat veranderingen aangebracht die ik toch maar weer heel snel orgineel heb gemaakt, (zwarte grill en zwarte achterlichten) haalde meteen het karakter uit mn auto.dus heb het nu gelukkig weer orgineel.
kleine dingetjes die ik tussendoor nog had gedaan waren de knipperlichtglaasjes in de voorbumper zwart gemaakt,en een nog redelijk ogend radio-cd spelertje in het dashboard gemonteerd, (vind die high tec radio`s van tegenwoordig niet zo mooi staan in het e30 dashboard)
na ongeveer 9 maanden was het zover voor een grote metamorfose, ik ging hem laten verlagen, en kort daarna meteen mn velgen eronder gemonteerd, wat een wereld van verschil, foto`s zeggen meer dan woorden, : vergelijk het met hoe hij was toen ik hem net kocht en hoe die er nu bij staat :
(op de brabantmeet 1-4-2012)
technische gegevens :
e30 318i uit november 1987
km stand is ondertussen 162,xxx
onderhoud :
waterpomp
remblokken
olie en oliefilter
bougies
verdeelkap en rotor
heb dus bijna geen problemen gehad,op de verdelerkap en rotor na, de auto liep wat slecht,heb het meteen laten maken met orginele bmw onderdelen, en liep meteen weer als een zonnetje.
bij deze dus het project van mijn e30,
ben tevens nog opzoek naar een goedwerkende tellerbak,
mvg marc
ik heb ondertussen alweer bijna een jaartje mn e30 in bezit,en heb hier even wat foto`s van hoe ik hem naar mijn smaak heb verandert.
heb de e30 in juni vorig jaar overgekocht van een dealer in zeeland,had hiervoor een e36,en was al heel lang opzoek naar een e30,maar kwam nooit tegen wat ik eigenlijk zocht, te hoge km stand - 4 deurs - 316/320/325(omdat een 6 cillinder net even wat meer verbruikt,en een 1.6 toch eigenlijk evenveel verbruikt als een 1.8 maar toch langzamer is,zou een 1.8 dus voor mij het meest praktisch zijn)/ roestbakken / niet de juiste kleur naar mijn smaak,
dus ik bleef maar zoeken en zoeken. kort voordat ik op vakantie ging heb ik mn e36 toch verkocht,ook op de hoop toch nog snel een e30 te vinden,toen ik terugkwam van vakantie dook ik meteen weer het net op voor het aanbod e30`s, en kwam toen recente ( stond net 3 uurtjes op het net ) advertentie tegen, bronzitbeige,2 deurs, 318i, goede nette staat,en van 1e eigenaar.
ik heb geen moment getwijfeld en heb meteen contact opgenomen met de aanbieder,het ging hier om een autobedrijf in zeeland,en vroeg of ik diezelfde dag nog kon komen kijken,dit was gelukkig mogelijk,dus ben meteen met een vriend van me die kant op gaan rijden.
eenmaal daar aangekomen,was ik eigenlijk al meteen verkocht,maar wou toch nog wat informatie achterhalen over de geschiedenis van de auto.
de man vertelde me dat het een inruilauto was, de eigenaar was kort geleden overleden,en 1 van zijn kinderen heeft de auto ingerolen bij het autobedrijf toen deze een nieuwe auto ging aanschaffen bij het bedrijf.
de auto was dus 24 jaar van 1 eigenaar geweest,en had toen slechts 152,xxx km op de teller staan,
na een goede proefrit te hebben gereden en goed de auto technisch en optisch de hebben nagelopen was ik echt verkocht,
na wat onderhandelen met de verkoper kon ik mij officieel e30 eigenaar noemen.
de auto in de staat zoals ik hem gekocht heb :
natuurlijk moest ik de e30 nog personaliseren,en had het volgende lijstje gemaakt :
verlagen
kruisspaakvelgen
spiegels in kleur
m stuurtje
middenconsole vervangen ( had er 1 met cassete houders maar wou er 1 met een bakje )
onderlip en de strip in de bumper netjes opnieuw zwart spuiten
onderlijsten rondom de auto weer netjes zwart maken
heb ook wat veranderingen aangebracht die ik toch maar weer heel snel orgineel heb gemaakt, (zwarte grill en zwarte achterlichten) haalde meteen het karakter uit mn auto.dus heb het nu gelukkig weer orgineel.
kleine dingetjes die ik tussendoor nog had gedaan waren de knipperlichtglaasjes in de voorbumper zwart gemaakt,en een nog redelijk ogend radio-cd spelertje in het dashboard gemonteerd, (vind die high tec radio`s van tegenwoordig niet zo mooi staan in het e30 dashboard)
na ongeveer 9 maanden was het zover voor een grote metamorfose, ik ging hem laten verlagen, en kort daarna meteen mn velgen eronder gemonteerd, wat een wereld van verschil, foto`s zeggen meer dan woorden, : vergelijk het met hoe hij was toen ik hem net kocht en hoe die er nu bij staat :
(op de brabantmeet 1-4-2012)
technische gegevens :
e30 318i uit november 1987
km stand is ondertussen 162,xxx
onderhoud :
waterpomp
remblokken
olie en oliefilter
bougies
verdeelkap en rotor
heb dus bijna geen problemen gehad,op de verdelerkap en rotor na, de auto liep wat slecht,heb het meteen laten maken met orginele bmw onderdelen, en liep meteen weer als een zonnetje.
bij deze dus het project van mijn e30,
ben tevens nog opzoek naar een goedwerkende tellerbak,
mvg marc