LMM aan loopt 523i niet mooi, LMM uit loopt auto goed?
Geplaatst: 23 apr 2012, 15:08
Hallo allemaal,
ik heb mij eerder al een keer voorgesteld, maar ik zal het nog een keertje doen, mijn naam is Frank en ik heb een aantal probleempjes (gehad & nog steeds) met mijn BMW 523i van '99, grotendeels heb ik veel kunnen doen, heb alleen nog 1 belangrijke probleem die ik graag wil oplossen.
wanneer ik de LMM aansluit en ga rijden loopt de auto niet mooi, hij stottert en komt niet goed in de toeren, ook gaat hij niet hoger dan 3000 toeren. Bij het uitlezen komt er een fout in de nokkenas 1, 3, 4,5 ofzo naar voren, weet niet precies welke hoor, maar iets in die richting. En ik kan mij vaag herinneren dat er stond "timing" nokkenas 1, 3, 4, 5 enz enz... wanneer ik de LMM uit de stekker haal rijdt ie "goed" geen gestotter of wat, hij houdt af en toe wel wat in in de 1e waarna die je in 1x lanceert. ook heb ik het gevoel dat de toerenteller traag reageert wanneer ik gas geef.
ik heb een nieuwe LMM aangeschaft voor 75 euro, je hebt ze ook voor 300 euro maar ja ik dacht dus, daar zit vast geen verschil in aangezien de BMW dealer altijd minimaal 200 euro meer vraagt. LMM gemonteerd, probleem nog niet verholpen. (heb wel van een kennis vernomen dat er daadwerkelijk verschil kan zitten in die van 75 euro en die van 300) maar ja.. (merk is hetzelfde)
vorige week ben ik naar Duitsland gereden aangezien ik hier van geen een garage iets concreets krijg te horen, beste heer las hem uit voor maar 6 euro met een apparaat waar je u tegen zegt, Zijn mening was dat het niet de LMM was, ik moest als eerst de bougies vervangen, als dan niet goed was de kabels / bobines controleren, bougies heb ik vervangen, zonder resultaat, kabels / bobines moet ik nog laten testen dat gaat deze week gebeuren.
ik zit zelf te denken aan de nokkenas positie censor, aangezien ik te horen heb gekregen dat dit een bekend kwaaltje is (zoals de overige 100.000 bekende kwaaltjes)
als dat niet helpt moet ik dan misschien de krukkenas positie censor vervangen??
als laatste wou ik de benzine pomp vervangen want ik heb ergens op een engels forum gelezen dat dat uiteindelijk de oorzaak kon zijn, die jongeman had ook de halve auto vervangen om daar achter te komen, zo ver wil ik niet gaan aangezien het ergens in de benzine verbranding moet zitten of de timing van de nokkenas.
ik hoor graag jullie meningen en suggesties..
alvast bedankt!!

ik heb mij eerder al een keer voorgesteld, maar ik zal het nog een keertje doen, mijn naam is Frank en ik heb een aantal probleempjes (gehad & nog steeds) met mijn BMW 523i van '99, grotendeels heb ik veel kunnen doen, heb alleen nog 1 belangrijke probleem die ik graag wil oplossen.
wanneer ik de LMM aansluit en ga rijden loopt de auto niet mooi, hij stottert en komt niet goed in de toeren, ook gaat hij niet hoger dan 3000 toeren. Bij het uitlezen komt er een fout in de nokkenas 1, 3, 4,5 ofzo naar voren, weet niet precies welke hoor, maar iets in die richting. En ik kan mij vaag herinneren dat er stond "timing" nokkenas 1, 3, 4, 5 enz enz... wanneer ik de LMM uit de stekker haal rijdt ie "goed" geen gestotter of wat, hij houdt af en toe wel wat in in de 1e waarna die je in 1x lanceert. ook heb ik het gevoel dat de toerenteller traag reageert wanneer ik gas geef.
ik heb een nieuwe LMM aangeschaft voor 75 euro, je hebt ze ook voor 300 euro maar ja ik dacht dus, daar zit vast geen verschil in aangezien de BMW dealer altijd minimaal 200 euro meer vraagt. LMM gemonteerd, probleem nog niet verholpen. (heb wel van een kennis vernomen dat er daadwerkelijk verschil kan zitten in die van 75 euro en die van 300) maar ja.. (merk is hetzelfde)
vorige week ben ik naar Duitsland gereden aangezien ik hier van geen een garage iets concreets krijg te horen, beste heer las hem uit voor maar 6 euro met een apparaat waar je u tegen zegt, Zijn mening was dat het niet de LMM was, ik moest als eerst de bougies vervangen, als dan niet goed was de kabels / bobines controleren, bougies heb ik vervangen, zonder resultaat, kabels / bobines moet ik nog laten testen dat gaat deze week gebeuren.
ik zit zelf te denken aan de nokkenas positie censor, aangezien ik te horen heb gekregen dat dit een bekend kwaaltje is (zoals de overige 100.000 bekende kwaaltjes)
als dat niet helpt moet ik dan misschien de krukkenas positie censor vervangen??
als laatste wou ik de benzine pomp vervangen want ik heb ergens op een engels forum gelezen dat dat uiteindelijk de oorzaak kon zijn, die jongeman had ook de halve auto vervangen om daar achter te komen, zo ver wil ik niet gaan aangezien het ergens in de benzine verbranding moet zitten of de timing van de nokkenas.
ik hoor graag jullie meningen en suggesties..
alvast bedankt!!

