Oliefilterhuis pakking vervangen.
Geplaatst: 24 apr 2012, 18:41
Hallo iedereen,
Hier mijn eerste topic
Heb geen idee of ik mijzelf al had voorgesteld op 't forum, dus dat doe ik nu voor de zekerheid even.
Naam: Mitch van Roon.
Leeftijd: 20 jaar
Beroep/Opleiding: BOL-4 Motorvoertuigen opleiding.
Auto: Ik heb geen eigen auto, was van plan een E30 te kopen maar helaas kwamen er dingen tussen.
Dan nu de reden waarom ik deze topic heb gestart.
Mijn oom (ook lid van dit forum) heeft een BMW 316i E46 uit 1999 met een 1.9 blok erin.
Nou heeft mijn oom een kleine olielekkage wat bij zijn oliefilterhuis vandaan komt & die wil ik graag voor hem verhelpen.
De pakking hebben we al gehaald bij BMW Maaral Alkmaar.
Er is al eerder een topic hierover geopend en die heb ik ook doorgelezen. Helaas stond daar geen antwoord in op mijn vraag.
Nu wil ik dus wat dingetjes op een rijtje zetten en een bevestiging krijgen en graag wat tips krijgen over deze kleine reparatie.
- Motorolie hoeft niet afgetapt te worden, want ja... het oliefilterhuis zit nou eenmaal een stuk hoger bevestigd dan de
carterpan.
- Multiriem die o.a. om de dynamo gespannen zit eraf halen (spanrol is veergespannen en makkelijk te ontspannen).
- Dynamo demonteren doormiddel van de 2 bouten los te draaien.
Dit is allemaal geen probleem. Nu kom ik bij het deel dat de dynamo-steun voor het oliefilterhuis bevestigd zit.
Deze zit met best wat bouten bevestigd, waaronder ook een bout die achter de aircopomp (als ik mij dat goed herinner) bevestigd zit. Daar kwam ik toen niet bij volgensmij.
Weet iemand hoe de dynamo-steun precies bevestigd zit & of ik de aircopomp moet demonteren en dan los moet laten hangen ofzo ?
Of word ik nu op de vingers getikt omdat ik niet goed heb gekeken ?
- Als de dynamo-steun gedemonteerd is kunnen de 6 bouten van het oliefilterhuis los.
De rest spreekt allemaal voor zich.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
019Mitch
Hier mijn eerste topic
Heb geen idee of ik mijzelf al had voorgesteld op 't forum, dus dat doe ik nu voor de zekerheid even.
Naam: Mitch van Roon.
Leeftijd: 20 jaar
Beroep/Opleiding: BOL-4 Motorvoertuigen opleiding.
Auto: Ik heb geen eigen auto, was van plan een E30 te kopen maar helaas kwamen er dingen tussen.
Dan nu de reden waarom ik deze topic heb gestart.
Mijn oom (ook lid van dit forum) heeft een BMW 316i E46 uit 1999 met een 1.9 blok erin.
Nou heeft mijn oom een kleine olielekkage wat bij zijn oliefilterhuis vandaan komt & die wil ik graag voor hem verhelpen.
De pakking hebben we al gehaald bij BMW Maaral Alkmaar.
Er is al eerder een topic hierover geopend en die heb ik ook doorgelezen. Helaas stond daar geen antwoord in op mijn vraag.
Nu wil ik dus wat dingetjes op een rijtje zetten en een bevestiging krijgen en graag wat tips krijgen over deze kleine reparatie.
- Motorolie hoeft niet afgetapt te worden, want ja... het oliefilterhuis zit nou eenmaal een stuk hoger bevestigd dan de
carterpan.
- Multiriem die o.a. om de dynamo gespannen zit eraf halen (spanrol is veergespannen en makkelijk te ontspannen).
- Dynamo demonteren doormiddel van de 2 bouten los te draaien.
Dit is allemaal geen probleem. Nu kom ik bij het deel dat de dynamo-steun voor het oliefilterhuis bevestigd zit.
Deze zit met best wat bouten bevestigd, waaronder ook een bout die achter de aircopomp (als ik mij dat goed herinner) bevestigd zit. Daar kwam ik toen niet bij volgensmij.
Weet iemand hoe de dynamo-steun precies bevestigd zit & of ik de aircopomp moet demonteren en dan los moet laten hangen ofzo ?
Of word ik nu op de vingers getikt omdat ik niet goed heb gekeken ?
- Als de dynamo-steun gedemonteerd is kunnen de 6 bouten van het oliefilterhuis los.
De rest spreekt allemaal voor zich.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
019Mitch