Pagina 1 van 1

Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 10:06
door Leone46
Bij mijn E46 automaat schakelt de bak 1 trap terug als je tegen de weerstand van de kickdown aan zit. Trap je door de weerstand heen dan schakelt ie 2 trappen terug.

Vroeg mij af of dit is zoals de kickdown hoort te werken bij een E46 of in het algemeen?

Alvast bedankt voor de info!

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 10:20
door Vinnie_86
dat is ook zo bij een toyota met d4d motor die ik als huur auto had, misschien hoort dit ook wel bij een e46.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 10:48
door Leone46
Dan zal het wel normaal zijn. Ik lees ook op Bimmerfest dat kickdown al kan werken zonder door de weerstand heen te trappen.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 11:36
door AlexS
De kickdown werkt op motorbelasting, maar er zit ook een schakelaar op het eind van je gaspedaal. Als het toerental dat toelaat kan het zijn dat ie er twee terugschakelt..

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 13:25
door jan013
mijn e46 gaat geregeld in de kick down.. afhankelijk inderdaad hoeveel vermogen er op dat moment nodig is.

Ten opzichte van een hoop nieuwe auto's waar ik in rijdt die een DSG bak hebben (vw groep auto's) merk je wel dat de e46 automaat wat verouderd is en bijvoorbeeld voor je gevoel soms te snel in de kick down gaat maar het zijn ook bakken van en aantal jaren oud.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 13:31
door Harm78
Ze zijn ook adaptief, dus als je ze reset en vervolgens met een fluwelen voetje gaat rijden, zou je moeten merken dat ie minder graag terugschakelt...

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 14:32
door jan013
Laat maar terug schakelen.. heb geen BMW gekocht om zuinig te rijden! Dan was ik wel voor een IBIZA 1.2 TDI E ecomotive gegaan.. of iets in die trend.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 14:37
door Harm78
Mwah... mijn 330D hoeft helemaal niet zo terug te schakelen maar hij doet het toch wel graag. Ondanks dat doe ik er toch nog 1 op 14,5 mee :)

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 15:30
door Leone46
Jongens bedankt voor de reacties. Om eerlijk te zijn rij ik met deze 6-cilinder automaat rustiger weg bij een stoplicht - kan vertekende beleving zijn - dan met de Corolla 1.6 handbak die hier ook staat. Kickdown is leuk vooral omdat je het niet vaak hoeft te gebruiken. Zo doe ik het althans. Je rijdt harder met een BMW, maar dat kan ook zonder toeren.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 15:34
door AlexS
Op t forum kan je ook vinden hoe je de leerwaarden kan wissen zonder computer. Af en toe is dat wel ff prettig omdat ie dan veel strakker schakelt in mijn ogen.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 15:54
door Leone46
I know I know is wel te vinden op dit forum. Een keer proberen maar eens.

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 02 mei 2012, 17:32
door looneytune
Soms inderdaad ''irritant'' als die 2x terug schakelt als je niet eens heel veel gas geeft, dat doen zoals eerder gezegd de DSG bakken veel fijner, maar meestal schakelt de bak daarna ook weer vrij snel op

PS @harm78 1 op 14,5 eronder staat 1 op 13,5 :P

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 03 mei 2012, 07:12
door Harm78
PS @harm78 1 op 14,5 eronder staat 1 op 13,5
Gemiddeld, over de 50 k km dat ik 'm heb :) De laatste paar tanks heb ik als experiment 110 gereden in plaats van 120. Dan sukkel je niet echt over de snelweg (de meeste mensen rijden 120 op hun teller maar 110 in het echt) maar het scheelt in verbruik best veel. Dat gaat dus naar 1 op 14,5 de laatste paar tanks...

Re: Kickdown E46

Geplaatst: 03 mei 2012, 09:41
door Vinnie_86
overigens zat ik me te bedenken dat de toyota soms wel 3 versnellingen terug ging...
onzin want dan was hij meer bezig met schakelen dan optrekken :whistle: