voorruit snel wazig,welke ruitewissers nemen?
voorruit snel wazig,welke ruitewissers nemen?
nogal vlug in regen gister voorraam tijdens/na wissen 4 tellen een waas,
en heldert vervolgens weer op door rijwind.....
kzie niks byzonders aan de ruitewissers.....
heb raam geshampoot en het is weer even veel beter,
of zou het toch ruitewisser zijn?
wat zijn goede ruitewissers mensen?....
en heldert vervolgens weer op door rijwind.....
kzie niks byzonders aan de ruitewissers.....
heb raam geshampoot en het is weer even veel beter,
of zou het toch ruitewisser zijn?
wat zijn goede ruitewissers mensen?....
- GreyCooperS
- Contacteer:
Re: voorruit snel wazig,welke ruitewissers nemen?
Bosch Aerotwin...
zomaar de eerste google link gepakt, maar je kan ze bijna overal wel krijgen
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw ... twin+bosch
zomaar de eerste google link gepakt, maar je kan ze bijna overal wel krijgen
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw ... twin+bosch
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- DJLeonardo
D'r is veel namaak meuk onder de flatblades hoor. Ik heb nu echte Bosch Aerotwins (al een tijdje) en die zijn echt prima. Ik ga ze vervangen omdat ik een nieuwe ruit krijg maar de ruit is bij ons eerder versleten dan de wissers!
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Die bosch flatblades inderdaad. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
E36 318tds touring, montrealblau.
- DJLeonardo
pegro schreef: heb raam geshampoot en het is weer even veel beter,
Bij nader inzien heb je ook gewoon een nieuwe ruit nodig.... BIj zo'n oude ruit veeg je even de haarkrasjes dicht waardoor het weer even wat lijkt maar daarna is het weer mis. En ook erg onveilig met tegenliggers 's nachts dan krijg je zo'n mooie corona over je voorruit als er even een fel setje lampen tegemoet komt. En bovendien slijten je ruitenwissers idd heel hard op zo'n ruwe ruit.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
tsss
dat een raam kan verslijten.....nieuw voor mij....
dat een raam kan verslijten.....nieuw voor mij....
-
- Contacteer:
Mijn vooruit lijkt wel gegrid straalt. Wissers doen ook vrijwel niks meer
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Een voorruit krijgt het echt voor zijn kiezen.
Het is geen vorm van verslijten, maar eerder beschadigen.
Vergeet dus niet de wintertijd, ik had ooit een keer de ruiten schoongekrabt, er was water op de ruit gekomen door wat regen, gelijkertijd bleek dus dat er een behoorlijke woei wind gestaan had, er was dus zand in het water terecht gekomen op de ruit, en was vervolgens in de nachtelijke uren bevroren.
U kunt het natuurlijk al wel raden, wat er gebeurt bij het ijsvrij krabben van de ruiten, juist ja, allemaal diepe krassen in de voorruit, als de zon er op staat, dan zie je echt niets meer, dan te bedenken bij avond met de nodige tegenliggers, dan zie je nogmaals niets meer.
Ik gebruikk dus tegenwoordig een handpompje met ruitontdooier, en de ruiten krab ik nooit meer ijsvrij!
De verzekeraar gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was, geen probleem, ga naar de garage voor een nieuwe ruit, en dat had ik niet verwacht, had meer gerekend op flink tegengas.
Maar zij zeiden al direct, als wij geen ruit vergoeden, dan blijft u met deze ruit rondrijden, en dan kunnen we misschien een nog grotere rekening tegemoet zien, door een ongeval.
Wat er ook nog een mogelijkheid kan zijn, als de krassen ondiep zijn, dat de ruit gepolijst kan worden, dit kost zo rond de 75,00 euro, deze prijs dateert wel van een paar haar geleden, dus indien men interesse heeft, doe eerst even navraag bij de glasboer.
Een beschadigde ruit vreet aan aan het rubber van de wissers, vergelijk het maar met een licht schuurpapier waar de wissers overheen gaan.
Blijf hier niet mee rijden beste mensen, het is te gevaarlijk, het zicht word teveel belemmerd.
Bel gewoon uw verzekeraar, en overleg het geval.
Polijsten word overigens vaak wel vergoed!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het is geen vorm van verslijten, maar eerder beschadigen.
Vergeet dus niet de wintertijd, ik had ooit een keer de ruiten schoongekrabt, er was water op de ruit gekomen door wat regen, gelijkertijd bleek dus dat er een behoorlijke woei wind gestaan had, er was dus zand in het water terecht gekomen op de ruit, en was vervolgens in de nachtelijke uren bevroren.
U kunt het natuurlijk al wel raden, wat er gebeurt bij het ijsvrij krabben van de ruiten, juist ja, allemaal diepe krassen in de voorruit, als de zon er op staat, dan zie je echt niets meer, dan te bedenken bij avond met de nodige tegenliggers, dan zie je nogmaals niets meer.
Ik gebruikk dus tegenwoordig een handpompje met ruitontdooier, en de ruiten krab ik nooit meer ijsvrij!
De verzekeraar gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was, geen probleem, ga naar de garage voor een nieuwe ruit, en dat had ik niet verwacht, had meer gerekend op flink tegengas.
Maar zij zeiden al direct, als wij geen ruit vergoeden, dan blijft u met deze ruit rondrijden, en dan kunnen we misschien een nog grotere rekening tegemoet zien, door een ongeval.
Wat er ook nog een mogelijkheid kan zijn, als de krassen ondiep zijn, dat de ruit gepolijst kan worden, dit kost zo rond de 75,00 euro, deze prijs dateert wel van een paar haar geleden, dus indien men interesse heeft, doe eerst even navraag bij de glasboer.
Een beschadigde ruit vreet aan aan het rubber van de wissers, vergelijk het maar met een licht schuurpapier waar de wissers overheen gaan.
Blijf hier niet mee rijden beste mensen, het is te gevaarlijk, het zicht word teveel belemmerd.
Bel gewoon uw verzekeraar, en overleg het geval.
Polijsten word overigens vaak wel vergoed!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
en zou dit nut hebben,dat goedje van halfford scrub?
kzal na uw bericht ,es nauwgezet den raam inspecteren in de zon Ad......
http://www.halfords.nl/zoeken/zoekresul ... =provision" onclick="window.open(this.href);return false;
kzal na uw bericht ,es nauwgezet den raam inspecteren in de zon Ad......
http://www.halfords.nl/zoeken/zoekresul ... =provision" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door pegro op 12 mei 2012, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook Bosch Aerotwins (de AR503S welteverstaan, passen perfect), en heb er geen last mee. Ik heb mijn voorruit wel behandeld met een anti-regenspul (soort Rain-X), wat er ook voor zorgt dat vliegjes enz er minder op blijven plakken. Ook die beschadigen de wissers wanneer ze flink zijn uitgedroogd. Het zijn immers steeds obstakels waar de wissers overheen gaan he.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
Hallo beste Pegro,
Neen, iok bedoel het goedje van Halfords scrub dus niet.
Ik bedoel dus het proffesioneel polijsten door de ramenboer met hun proffesionele machine.
Niet met het lapmiddeltje van Halfords, want dat zal weinig nut hebben.
Daar heb ik dus al helemaal geen vertrouwen in, dat scrubgoedje van Halfords, dat is enkel maar om het laagje vuil van de ruit af te halen.
En daar gebruik ik dus gewoon warm sop voor en die vernevel ik over de ruit heen, dit is ook ideaal bij aangekoekte insecten die u in de donkere uren plet op de voorruit, en dan de andere dag probeert te verwijderen.
Even de hogedruk planten spuit vullen met wat afwasmiddel, afvullen met warm water, en vernevelen op de voorruit, en u veegt alle insecten er zo af.
Maar dat plijsten, ga dan beter naar de ramenboer zoals de Glasgarage of Carglas net welke u zelf prefereert.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Neen, iok bedoel het goedje van Halfords scrub dus niet.
Ik bedoel dus het proffesioneel polijsten door de ramenboer met hun proffesionele machine.
Niet met het lapmiddeltje van Halfords, want dat zal weinig nut hebben.
Daar heb ik dus al helemaal geen vertrouwen in, dat scrubgoedje van Halfords, dat is enkel maar om het laagje vuil van de ruit af te halen.
En daar gebruik ik dus gewoon warm sop voor en die vernevel ik over de ruit heen, dit is ook ideaal bij aangekoekte insecten die u in de donkere uren plet op de voorruit, en dan de andere dag probeert te verwijderen.
Even de hogedruk planten spuit vullen met wat afwasmiddel, afvullen met warm water, en vernevelen op de voorruit, en u veegt alle insecten er zo af.
Maar dat plijsten, ga dan beter naar de ramenboer zoals de Glasgarage of Carglas net welke u zelf prefereert.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad