Hardtop opbergen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tstokker

Hardtop opbergen

Bericht door tstokker » 26 jul 2008, 21:24

Ik krijg dinsdag mijn cabrio met hardtop :D (en moet dan helaas afscheid nemen van mijn 320Ci die ik 7 jaar heb gereden ;( )
Ben nog op zoek naar manier om de hardtop op te bergen, bij voorkeur ophang systeem aan muur. Wie is er bekend met handige systemen hiervoor. De karretjes die ik tot nu toe gezien heb vind ik aan de dure kant (Eur. 190,-)

328Ci

Re: Hardtop opbergen

Bericht door 328Ci » 27 jul 2008, 19:15

4 katrollen en schuim tegen het plafond aan en ophijsen. Dan is hij volgens mij veilig opgeborgen voor minder als 190 euro.

valentino71

Re: Hardtop opbergen

Bericht door valentino71 » 03 aug 2008, 17:25

Ik rij nu ongeveer 8 jaar BMW cabrio en heb al vanalles gehad van hef mechanisme aan het plafond tot wandrek van BMW. Ik heb vier jaar geleden zo'n karretje gekocht bij de BMW dealer en moet zeggen het is het geld meer dan waard.

BMWish

Re: Hardtop opbergen...katrollen

Bericht door BMWish » 28 okt 2008, 18:30

Tsja als ex MG en MX 5 rijder zat ik ook met zo'n hardtop. :+ 2 setjes fietsophangkatrollen gehaal bij de plaatselijke "drogist". Deze hebben geplastificeerde verstelbare beugels en een rem/vrijloopinrichting op de katrollen.

Dak op de voor en achterkant inhaken en keurig tegen de balken van mijn schuur aangetakeld.
voor de zekerheid een oud sjorbanje van mijn surfplank eronderdoor en voor deux tientjes had ik een prachtig effectief ophangsysteem :W

Hiermee voorkwam je ook dat je tegen je dak aanliep ed

succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”