Pagina 1 van 1
Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 08:03
door Berkani92
Beste mensen,
Ik ben een 19-jarige student uit Amsterdam, dat al sinds kleins gek was op BMW.
Zelf volg ik een IT-Opleiding in Amsterdam.
Dus als er vragen zijn over Computers dan weten jullie mij te vinden.
Momenteel ben ik opzoek naar een BMW E46 van 2002 tot 2005. Wel de Facelift-model.
Hierbij zit ik te denken een 316i of een 320D te kopen? Zelf rij ik 20.000DKM per jaar.
Wat raden de meeste van jullie aan? Ik heb nog zelf niet zo heel veel verstand over BMW's.
Zijn BMW's Benzine of Diesel over het algemeen betrouwbaar en sterk?
Bedankt alvast!

Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 08:04
door Rene08
Welkom!

Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 08:26
door Berkani92
Bedankt Rene! Ik heb je 330i al een paar-weken terug gezien. Je hebt een levensgevaarlijke 330i daar.
Wees er zuinig op!
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 08:52
door Rene08
Levensgevaarlijke nog we?l
Het is idd fijn rijden met een 330i, ook met 25.000km per jaar

Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 09:23
door Berkani92
Haha, daarmee bedoel ik dat hij der prachtig uit ziet!
Hoeveel doe je ongeveer op zo'n volle tank? 300/350? Er zit toch een 3.0 blok in?
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 14:03
door Rene08
Is idd een 3 liter motor. Verbruik valt mee.
Het meeste is woon-werk verkeer en dan rij ik zo'n 1 op 12. Dat het gemiddeld verbruik iets hoger uit komt, komt door de fun kilometers

Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 15:57
door henk86
Beste Berkani92,
Ik heb ervaring met zowel een 320d (facelift) als een 316 Ti (2005)
320d heb ik veel lol mee gehad! (getuned

). De auto had 160.000 gelopen en heb hem gehad tot 200.000 km, enige waren de bandjes achter welke af en toe vervangen moesten worden

! ik rij meer dan 20.000 per halfjaar dus bij mij kon het goed uit! reed getuned ong. gem. 1: 17 a 18
Ik rij nu de 316 Ti en heb in het begin een storing gehad aan de dynamo wat snel op te lossen was. Rij nu al 1,5 jaar 50.000 km zonder problemen en bevalt zeer goed! Dit type motor is een goeie zuinige moter met nog wel merkbaar power! ik rij ong. gem. 1: 14 afhankelijk van mij rijstyle en lange/korte ritten. op lange ritten rijd de 16 motor ong. 1: 16 a 17!
Dit is mijn ervaring!
Je maakt hoe dan ook een mooie keus met een BMW! En rekenen kan nooit kwaad

(wegenbel. brandstof, aant. km, etc.)
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 13 jun 2012, 19:07
door Berkani92
henk86 schreef:Beste Berkani92,
Ik heb ervaring met zowel een 320d (facelift) als een 316 Ti (2005)
320d heb ik veel lol mee gehad! (getuned

). De auto had 160.000 gelopen en heb hem gehad tot 200.000 km, enige waren de bandjes achter welke af en toe vervangen moesten worden

! ik rij meer dan 20.000 per halfjaar dus bij mij kon het goed uit! reed getuned ong. gem. 1: 17 a 18
Ik rij nu de 316 Ti en heb in het begin een storing gehad aan de dynamo wat snel op te lossen was. Rij nu al 1,5 jaar 50.000 km zonder problemen en bevalt zeer goed! Dit type motor is een goeie zuinige moter met nog wel merkbaar power! ik rij ong. gem. 1: 14 afhankelijk van mij rijstyle en lange/korte ritten. op lange ritten rijd de 16 motor ong. 1: 16 a 17!
Dit is mijn ervaring!
Je maakt hoe dan ook een mooie keus met een BMW! En rekenen kan nooit kwaad

(wegenbel. brandstof, aant. km, etc.)
Dag Henk,
Haha, en wat vind je nou het lekkerst rijden? Ik ben een beetje bang dat de 316i gaat tegenvallen.
Een 318i is helaas alleen een 2.0.. En als mijn pa een 2.0 liter benzine hoort, schrikt hij zich helemaal te pletter.
Het moet dus helaas een 1.8 Benzine of een 1.8/2.0 Diesel worden.
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 14 jun 2012, 08:21
door MaasMaster
Welkom!
En succes met de keuze tussen die twee Bimmers!
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 14 jun 2012, 09:42
door henk86
Berkani92 schreef:henk86 schreef:Beste Berkani92,
Ik heb ervaring met zowel een 320d (facelift) als een 316 Ti (2005)
320d heb ik veel lol mee gehad! (getuned

). De auto had 160.000 gelopen en heb hem gehad tot 200.000 km, enige waren de bandjes achter welke af en toe vervangen moesten worden

! ik rij meer dan 20.000 per halfjaar dus bij mij kon het goed uit! reed getuned ong. gem. 1: 17 a 18
Ik rij nu de 316 Ti en heb in het begin een storing gehad aan de dynamo wat snel op te lossen was. Rij nu al 1,5 jaar 50.000 km zonder problemen en bevalt zeer goed! Dit type motor is een goeie zuinige moter met nog wel merkbaar power! ik rij ong. gem. 1: 14 afhankelijk van mij rijstyle en lange/korte ritten. op lange ritten rijd de 16 motor ong. 1: 16 a 17!
Dit is mijn ervaring!
Je maakt hoe dan ook een mooie keus met een BMW! En rekenen kan nooit kwaad

(wegenbel. brandstof, aant. km, etc.)
Dag Henk,
Haha, en wat vind je nou het lekkerst rijden? Ik ben een beetje bang dat de 316i gaat tegenvallen.
Een 318i is helaas alleen een 2.0.. En als mijn pa een 2.0 liter benzine hoort, schrikt hij zich helemaal te pletter.
Het moet dus helaas een 1.8 Benzine of een 1.8/2.0 Diesel worden.
Re: Hallo, ik ben ..
Geplaatst: 14 jun 2012, 09:43
door henk86
Berkani92 schreef:henk86 schreef:Beste Berkani92,
Ik heb ervaring met zowel een 320d (facelift) als een 316 Ti (2005)
320d heb ik veel lol mee gehad! (getuned

). De auto had 160.000 gelopen en heb hem gehad tot 200.000 km, enige waren de bandjes achter welke af en toe vervangen moesten worden

! ik rij meer dan 20.000 per halfjaar dus bij mij kon het goed uit! reed getuned ong. gem. 1: 17 a 18
Ik rij nu de 316 Ti en heb in het begin een storing gehad aan de dynamo wat snel op te lossen was. Rij nu al 1,5 jaar 50.000 km zonder problemen en bevalt zeer goed! Dit type motor is een goeie zuinige moter met nog wel merkbaar power! ik rij ong. gem. 1: 14 afhankelijk van mij rijstyle en lange/korte ritten. op lange ritten rijd de 16 motor ong. 1: 16 a 17!
Dit is mijn ervaring!
Je maakt hoe dan ook een mooie keus met een BMW! En rekenen kan nooit kwaad

(wegenbel. brandstof, aant. km, etc.)
Dag Henk,
Haha, en wat vind je nou het lekkerst rijden? Ik ben een beetje bang dat de 316i gaat tegenvallen.
Een 318i is helaas alleen een 2.0.. En als mijn pa een 2.0 liter benzine hoort, schrikt hij zich helemaal te pletter.
Het moet dus helaas een 1.8 Benzine of een 1.8/2.0 Diesel worden.