Pagina 1 van 1

Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 13 jun 2012, 09:26
door HaRo
Zijn er mensen die ervaring hebben met www.racechip.de? Aanrader of niet?

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 22 jun 2012, 20:25
door S.Nieuwhoff
Ik heb met mijn 320D uit 2007 ervaring met chiptunning bij ATM chiptunning in Eemnes, dit is perfect. Was 163pk is nu 200pk en van 350 naar 420nm, is een enorm verschil aanzienlijk meer trekkracht. Aardig personeel je mag als je wil ook meekijken hoe ze de chiptunning doen. Is een aanrader. http://www.atm-chiptuning.com

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 07 jul 2012, 17:30
door bmwdenny
S-chip aller beste ;) vind ik en racechip.de zijn boxen hahaha das helemaal nix ;)

google ff, en ja mee kijken. dat mag je alleen bij echte Chiptuners :) die hebben namelijk niks te verbergen

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 12 jun 2013, 10:26
door T3C
Ik heb een powerbox van racechip.de bevalt goed, wat meer power, ik verwachte er niet veel van voor dat geld, maar ben best tevreden. Is wat feller. Rij overigens mij een 318d, volgens de stats van 122 -->151 pk

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 12 jun 2013, 13:05
door BMW.Nyls
Erg afhankelijk welk model en motorisering je hebt.

Zelf zou ik voor elke benzine motor van BMW naar BAR (www.beekautoracing.nl) gaan. Voor een diesel variant stel ik Mosselman (www.mosselmanturbo.nl). Beiden echte specialisten als je het meteen echt goed wilt laten doen!

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 24 sep 2013, 16:41
door Michel5388
Weet iemand of het de moeite waard is om een benzine auto te laten chippen ik heb een 325i en zag dat er zo'n 16 pk bij komt nie zo veel dus maar merk je daar iets van dat iemand weet of alleen in de portemonee :p

Gr

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 24 sep 2013, 17:06
door matheeuwissen
Niet doen. Ik heb mijn 323 laten chippen. Maar ik merk eigenlijk geen verschil. De auto is alleen zuiniger geworden.

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 24 sep 2013, 18:20
door yltkdy
Nou, dat is toch ook wel wat waard met de huidige benzineprijzen en de op komst zijnde verhogingen? ;)

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 24 sep 2013, 19:07
door Michel5388
Bedankt voor jullie reacties ;)

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 24 sep 2013, 21:42
door matheeuwissen
yltkdy schreef:Nou, dat is toch ook wel wat waard met de huidige benzineprijzen en de op komst zijnde verhogingen? ;)
Als je ziet wat chippen kost moet je nogal wat km's rijden wil je er voordeel uithalen denk ik. Eerst reed ik op de gemiddelde verbruiksmeter ongeveer op 1 op 10,5 Nu staat hij op 1 op 11,7 .

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 25 sep 2013, 20:51
door yltkdy
Niet echt de moeite waard, nee

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 28 sep 2013, 11:56
door Michel5388
Ik lees ook dingen over een powerbox wat houd dat dan eigenlijk in scheelt dat wel in pk's

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 06 okt 2013, 13:44
door largeproject
Een powerbox word tussen de bekabeling in gezet die naar de ecu gaat, die houd als het ware de ecu voor de gek door anderen waardes aan het geven.
Bij het echte chippen worden waardes in de ecu zelf verandert.
Tuners zoals Hartge en Schnitzer verkopen powerboxen, maar deze kosten dan wel zo rond de €1400.
Bij benzine modellen word bijna altijd de max toerental verhoogt, daar is dan ook de meeste winst te behalen, bij een diesel is dat een ander verhaal.

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 05 nov 2013, 09:39
door TwentseE61
Een powerbox is in in 9 van de 10 gevallen dikke onzin. Heb ooit zo'n ding gekocht voor 100 euro. Deed weinig, dus ik het "apparaat" openmaken. Bleek een weerstandje te zijn die in een dikke berg kit was gegoten.

Zoals een techneut op een ander forum terecht opmerkt: iets met 2 draden kan alleen vervormen, niet aansturen. De echte powerboxen (van bijv Schnitzer) hebben daarom ook gewoon een meerpolige aansluiting en kunnen dus echt je management regelen.

Goedkoop meer vermogen kan gewoon niet. Mosselman rekent tegen de 600 euro en doet het gewoon goed voor dat geld.

Re: Ervaring Chiptuning

Geplaatst: 05 nov 2013, 11:18
door yltkdy
largeproject schreef: Bij benzine modellen word bijna altijd de max toerental verhoogt, daar is dan ook de meeste winst te behalen, bij een diesel is dat een ander verhaal.
Welke winst? De kans dat je sneller je blok opblaast bedoel je?

Als je alleen maar de toerenbegrenzer verhoogt en daarnaast nog eens in de Ecu waarden gaat rommelen kan jedaar op wachten. Chippen bij een goede chipper, ok kan ik me nogwat bij voorstellen, en dan eigenlijk nog alleen maar bij bijvoorbeeld de 328, want voor het geld dat je kwijt bent kan je net zo goed een zwaarder model kopen, of er moet belastingvoordeel te halen zijn zoals in België. Maar goed dat is mijn mening