Bmw 320i motor valt soms weg!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
michaelvdd

Bmw 320i motor valt soms weg!!

Bericht door michaelvdd » 05 jul 2012, 20:12

Hallo mensen,

Na 14.000 probleemloze kilometers bij mijn bmw erop te hebben gereden begint het eerste probleempje.
Soms valt de motor weg tijdens het rijden, dat is dan een fractie van een seconde en dan hikt de auto naar voren. Ook heeft de auto weinig trekkracht en als je gas geeft gaat dat met stotteren en inhouden...

Wie o wie komt dit bekent voor? ik leer zelf voor 1e monteur (ben nu 2e monteur) maar ik vroeg me af of iemand mij al in de goede richting kan sturen voordat ik alles na ga lopen...

Alvast bedankt :)

dw70

Re: Bmw 320i motor valt soms weg!!

Bericht door dw70 » 05 jul 2012, 20:20

Lijkt op de nokkenassensor. Daardoor het ontstekingstijdstip van de leg voor je computer.
Vraag me niet wat hij kost, maar storingtechnisch gezien een veel goedkopere ingreep dan gelijk een nieuwe Lucht Massa Meter aan te schaffen.

Als je dit doet, vervang dan ook gelijk de krukassensor. Ze zijn beide goed bereikbaar. Even oud, dus is het wachten tot deze ook defect gaat. Ben je met het een klaar meldt zich het andere na een paar weken. Vandaar.

Als je de storing hebt kun je eens proberen of het volgende je helpt. Tijdens de storing: koppeling indrukken, auto van contact zetten, auto weer starten en dan is de storing vaak direkt weg. ECU reset dan het systeem.
Als dat zo is: nokkenassensor zeker vervangen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Liefhebber89

Re: Bmw 320i motor valt soms weg!!

Bericht door Liefhebber89 » 15 aug 2012, 14:22

Hallo,

ik heb volgens mij hetzelfde probleem als michealvdd.

Mijn auto die houdt in bij 140 dan schokt/hikt hij. Ook reageert de auto niet goed op het gas. Ook komt het voor dat de auto bij een stoplicht niet meer reageert op het gas en dan branden de lampjes van de accu en van de olie.

Wat kan dit zijn de LMM en/of de nokkenassensor? Of iets anders?

Het betreft een 320i met een m52 blok (5-1997).

Graag hoor ik van jullie.

Mvg,

Tim

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”