E39 520I, '98, 360k. Goed of geen goed plan....
Geplaatst: 02 aug 2012, 20:05
Hallo mede BMWers,
Ik loop met de gedachte rond om 1 van mijn 2 auto's te verkopen omdat ik er eigenlijk net te weinig kilometers mee maak. +/- 9000p/j.
1.5jr geleden aardig wat in geinvesteerd om zonder problemen naar de 400k te rijden omdat ik dacht meer kilometers te maken.
Nou gaat de auto alleen van de hand als ik er een goede prijs voor krijg, maar dan.........
Van een goede kennis kan ik een E39 520I sedan met 360k op de teller overnemen.
Ze zijn 2de eigenaar en al sinds 1999 in bezit.
Auto rijd goed maar is wel wat trager als mijn 330XDtje (kan niet alles hebben)
Heeft hier en daar wat jeugdpuistjes maar dat zijn dingen die allemaal opgelost kunnen worden.
Zal wel mijn zoveelste hobby worden in gaval van.
Even zitten rekenen en nog een keer en ik zou 800 euro p-j goedkoper worden met de 520I (viel me tegen dat het niet meer was)
Nu zit ik met het volgende,
Ik weet wat ik nu heb. Een goede doorgerepareerde auto en een feest om mee te rijden.
360K voor een 520I? Veel of net ingelopen. Veel nederlandse snelwegen en 2x per jaar wintersport waarmee er dan goed mee doorgereden wordt. Ik hoor of zie eigenlijk nooit op diverse site's dat ze 4, 5, of 6 ton gelopen hebben. Weinig tot geen smeerolie verbruik. Hoe zjn de schakelbakken.
Voor de aankoopprijs hoef ik het niet te laten, alleen verwacht ik er zelf nog wel 2500-3000 euro in te investeren om de auto weer een beetje naar mijn zin te hebben.
Roest verwijderen, voorscherm vervangen, bijwerken op opnieuw spuiten
Koplampen opknappen (zijn mat geworden) of vervangen voor FL koplampen.
Dode pikkels
Alarm staat uitgeschakelt omdat deze de accu leeg trekt. Waarschijnlijk een module vervangen/repareren?
Evt een FL bumperset.
En nog wat kleine puntjes.
Goed plan of houden en weten wat je nu hebt.
Ik loop met de gedachte rond om 1 van mijn 2 auto's te verkopen omdat ik er eigenlijk net te weinig kilometers mee maak. +/- 9000p/j.
1.5jr geleden aardig wat in geinvesteerd om zonder problemen naar de 400k te rijden omdat ik dacht meer kilometers te maken.
Nou gaat de auto alleen van de hand als ik er een goede prijs voor krijg, maar dan.........
Van een goede kennis kan ik een E39 520I sedan met 360k op de teller overnemen.
Ze zijn 2de eigenaar en al sinds 1999 in bezit.
Auto rijd goed maar is wel wat trager als mijn 330XDtje (kan niet alles hebben)
Heeft hier en daar wat jeugdpuistjes maar dat zijn dingen die allemaal opgelost kunnen worden.
Zal wel mijn zoveelste hobby worden in gaval van.
Even zitten rekenen en nog een keer en ik zou 800 euro p-j goedkoper worden met de 520I (viel me tegen dat het niet meer was)
Nu zit ik met het volgende,
Ik weet wat ik nu heb. Een goede doorgerepareerde auto en een feest om mee te rijden.
360K voor een 520I? Veel of net ingelopen. Veel nederlandse snelwegen en 2x per jaar wintersport waarmee er dan goed mee doorgereden wordt. Ik hoor of zie eigenlijk nooit op diverse site's dat ze 4, 5, of 6 ton gelopen hebben. Weinig tot geen smeerolie verbruik. Hoe zjn de schakelbakken.
Voor de aankoopprijs hoef ik het niet te laten, alleen verwacht ik er zelf nog wel 2500-3000 euro in te investeren om de auto weer een beetje naar mijn zin te hebben.
Roest verwijderen, voorscherm vervangen, bijwerken op opnieuw spuiten
Koplampen opknappen (zijn mat geworden) of vervangen voor FL koplampen.
Dode pikkels
Alarm staat uitgeschakelt omdat deze de accu leeg trekt. Waarschijnlijk een module vervangen/repareren?
Evt een FL bumperset.
En nog wat kleine puntjes.
Goed plan of houden en weten wat je nu hebt.