Ik ben Bert, in het Honda milieu beter bekend als Solleke. (komt van een Honda CRX Del Sol).
23 lentes jong, uit Antwerpen afkomstig.
Altijd al een auto fanaat geweest met 2 voorliefdes: BMW en Honda.
BMW vooral de 2002, e30, e21 en e46. Gewoon prachtige wagens.
Honda, vooral de oudere modellen, Civic EK, civic EG, CRX, CRX Del Sol, Integra....
Buiten de CRZ vind ik aan de nieuwe Honda's niks aan, geef mij maar oldskool

1 wagen waarmee ik echt vaak mee heb gereden was een VAG sleur, een Golf 2 54pk 4-bak. Vreselijk krel dat niet vooruit ging. Deelde die met mijn broer. Daarna is er een E36 316i in de plaats gekomen. Een 5-deurs in het zwart.
Gekocht met 195d km, aangekocht voor 800 euro. Nieuwe uitlaatlijn, nieuwe remschijven... Nog wat kosten aan gedaan zodat we toch wat geld kwijt waren... Leder interieur moest er ook inkomen uiteraad, tamelijk goedkope upgrade.
Op een dikke 225d km verkocht, geraakte nog perfect door de keuring, dus nog een leuk bedrag voor gekregen. (1650 euro, wat niet slecht is aangezien we er toch 2,5 jaar mee gereden hebben.) Wel was het tijd om hem weg te doen daar mijn broer een firmawagen kreeg, en ik mijn eigen auto wou.
Heb dan een Civic EJ9 gekocht... Was echt mijn eerste liefde...
Verzorgde het beesje goed, had er serieus plannen mee.
Hier net gewaxt:

Kdenk dat je wel kan zien dat een wagen goed verzorgd wordt bij mij

Was een enorm fijn wagentje, silverstone interieur dat er leuk uitzag en nog een super zat.
Had er ook een leuke install insteken. (Alpin IDA-305, blaupunkt 4-kanaler, lanzar 2-kanaler, Mtx compo set en pioneer ovalen, pioneer woofer)
Helaas duurde het niet zo lang...
Een olievlek in het midden van de afrit op de autostrade... niks tegen te doen en pinball gespeeld met de vangrails...

Heb me dan een nieuwe gekocht, zelfde model, maar dan int groen.
Had er ook wit gelakte BBS'jes onder gestoken die er niet mis onder stonden.
Interieur van mijn vorige overgebouwd, alsook de ice.
Trekhaak ging er nog afgaan, en een serieuze detail had hij ook nodig, vol krassen van de vorige eigenaar.

Heb hem niet zo heel lang meer gehad omdat ik van een kameraad een bod heb gekregen dat ik niet kon weigeren, kreeg er 3000 euro voor terwijl ik hem maar 1500 had betaald...
Dusja

Heb me da een Honda CRX Del Sol gekocht.
Was een ESI, 125pk met automaat.
Kon hem hebben voor een leuk prijsje. Leder interieurtje ingestoken, en verder niet zo veel meer aan gedaan, had wel plannen, maar voor deze plannen konnen verwezenlijkt worden ging hij al weer weg. Na een 4-tal maand verkocht (ook met winst :p ) omdat ik de VTI versie wou met 160 pk. Uiteraard weer een goeie 1000 euro winst gemaakt op deze wagen :p

Opvolger was dan een VTI, met elektrisch cabriodak. (vorige Sol was manueel)
Zo stond hij erbij toen ik hem kocht:

Verpest door tuning...
Uiteraard kon dat niet, en stond hij er een tijdje weer origineel bij.

(op een invidia catback, OZ racing velgen en S2000 zetels na)
Op laatste foto zit er nog wooferbehuizing achter de zetels en polyester deurpanelen in, maar die gingen er ook uit.

Daar heb ik een hele tijd mee rondgereden, maar door veranderingen van werk moest ik plots veel km's doen...
Zo erg dat het me meer dan 100 euro per week ging kosten aan benzine alleen... Dat kon niet dus moest hij helaas weg gaan. Is verkocht (uiteraard weer met winst :p ) en naar een mede Honda Club Belgium lid gegaan. Ben er nu nog steeds betalend lid van, want blijf een Honda freak.
Dan iets op LPG gezocht dat toch wat luxe had, alleen wou ik er niet teveel geld aan hangen daar het gewoon een comfortabele km-vreter moest zijn.
Dan een Alfa 147 tegen gekomen op LPG.
215d km, maar bolt nog goed.

Lak was weer vreselijk slecht, vol krassen en blutsjes, viel niet meer te redden.
Dus sinds 2 weken is hij herspoten (heb dit zelf gedaan, is plasti dip)

Uiteraard ineens bijpassende velgen gekocht en zwart gespoten :p

Zo staat hij er nu bij, alleen gaat hij toch terug weg...
Als je van 160pk vtec komt... Dan is een reële 90pk gewoon te weinig als je wat afstanden doet...
Comfort is hij wel leuk, leder, automatische digitale airco, cruise control... Maar hij gaat gewoonweg niet vooruit.
Daarom is het tijd om eens te investeren in een echt goeie daily...
Dus een e46 touring zal het worden, oftewel een 320 op LPG, oftewel een 320d.
Vereisten zijn sowieso stuurbediening, leder en cruise control. Dus kale bakken hoef ik niet.
Op het gemak de Alfa verkopen, en dan zal hij er zeker komen.
Had misschien terug een Honda gewild, maar die blokken lopen niet zo goed op LPG, dus er zijn amper Honda's te koop met mijn smaak op LPG, en Honda Diesels moet ik helemaal niet. (de leuke Honda's bestaan niet eens in diesel...)
Een hele boterham, maar zo kennen jullie ineens mijn wagen geschiedenis, en zie je ineens dat ik wel iemand ben die zijn wagen graag verzorgt. Een beetje impulsief soms, verander wel eens van wagen, maar zal hem altijd meer waard maken dan hij eerst was...