Pagina 1 van 1
Autogordel en stationair
Geplaatst: 12 okt 2007, 22:05
door scj
Hallo,
heb een tijdje geleden een BMW touring 320D exe automaat uit 2002 gekocht. Nu wilde ik een aantal punten op dit forum vragen. Als men de contactsleutel in de tweede stand draait gaat even het lampje ven de autogordel branden en meteen weer uit. Ik heb dan nog geen gordel aan. Ik dacht dat hij blijft branden als men geen gordel aan heeft. Wie weet of dit normaal is? En even wat anders. Als met stilstaat met draaiende motor is het dan normaal dat de auto van binnen toch wel het gevoel en geluid geeft van een diesel in vergelijking met bijvoorbeeld een audi A4 TDI bj 2002? (is minder voelbaar stationair) Alleen tijdens het rijden is de bmw zeer stil met een beetje het bmw fluitje bij het optrekken maar dit is dacht ik normaal toch?
Groeten SCJ
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 13 okt 2007, 00:20
door dpower717
deze zijn beide heel normaal , prima wagen dus

Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 13 okt 2007, 13:28
door Siemi
Inderdaad SCJ, heel normaal. Ik ben nu verder wel nieuwsgierig naar jou en je auto's. Misschien een idee voor in het
Voorstel topic?
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 13 okt 2007, 14:21
door Dnl
Niks om zorgen over te maken
Zie trouwens "
Stel jezelf voor".
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 26 okt 2007, 13:33
door scj
Oke,maar bij de audi A4tdi1.9 bj2002 liep de motor stationair minder voelbaar, of moet ik de motor af laten stellen??
Groeten SCJ
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 26 okt 2007, 14:38
door morris
scj schreef:Oke,maar bij de audi A4tdi1.9 bj2002 liep de motor stationair minder voelbaar, of moet ik de motor af laten stellen??
Groeten SCJ
Is zo natuurlijk moelijk te bepalen hoe "erg" jou moter stationair schud.
Met een A4 tdi heb ik geen ervaring, maar ik heb wel in mijn vaders passat tdi van 2004 gereden maar het is mij nooit opgevallen dat die minder schud,dat was wel het geval toen ik op vakantie een peugot 307 hdi 2005 had, die voelde ik echt niet lopen.
De motor "afstellen" is in principe niet mogenlijk, wel via het management (stationiaar r/pm, inspuitdruk etc) maar als dat moet heeft dat een oorzaak, de verstuivers kunnen wel vervuild zijn maar dan zou hij bij koude motor flink moeten "nagelen"
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 27 okt 2007, 01:20
door scj
Wat bedoel je precies met nagelen?
Gr scj
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 27 okt 2007, 16:39
door morris
scj schreef:Wat bedoel je precies met nagelen?
Gr scj
Tja, hoe kan ik dat zo het beste omschrijven..............de dieseldreun of klop is dan bij koude motor erg nadrukkelijk aanwezig,met een beetje metaal achtige klank.
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 29 okt 2007, 02:46
door scj
De dieseldreun (geen metaalachtige klank) Is alleen bij stationair aanwezig. Maar meer dan bij andere merken dieselmotoren, dus alleen stationair. Of is dit bij de meeste E46 diesel modellen heel normaal?
Gr SCJ.
Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 29 okt 2007, 09:01
door BMWe46320d
Hmm is me niet echt opgevallen bij de mijne ik denk dat de klank per merk toch wel verschillend is omdat namelijk niet ieder merk dezelfde motor heeft

maar ik denk dat je beter even naar je specialist kan gaan om daar even te vragen ofdat hij normaal klinkt

vanaf het forum is het moeilijk te horen !

Re: Autogordel en stationair
Geplaatst: 30 okt 2007, 02:08
door scj
Het is niet de klank, maar het gevoel. het meer trillen bij stationair dan bij andere dieselmotoren. Bijvoorbeeld audi heeft dat veel minder, ook het beetje fluiten bij optrekken hoor ik ook. Is dit allemaal bekend?
GR SCJ