Acculampje blijft branden, wat te doen
Geplaatst: 23 sep 2012, 19:24
Ik heb vorig jaar een BMW E39 525TD (1998) gekocht. Erg tevreden over het comfort en de auto in het algemeen, wat minder tevreden over de hoge kosten van reparaties. Het grootste probleem is het feit dat ik geen vaste garage heb. Ik vind het ook vaak moeilijk om een garage te vertrouwen. Ik vind het prima om een marktconforme prijs te betalen voor reparaties, maar ik vind het zonde om nieuwe onderdelen te kopen voor zo'n relatief oude auto.
Nu heb ik het volgende probleem:
Vorige week begon ineens mijn acculampje te branden toen ik op de snelweg reed. 50 km later was ik op mijn werk en 's avonds heb ik de gok toch maar gewaagd om weer terug te rijden. Het lampje brandde niet op de terugweg. De volgende dag brandde het lampje weer, op de heen- en de terugreis.
Na wat onderzoek op de verschillende forums kunnen het verschillende dingen zijn:
-koolborstels
-complete dynamo
Waar ik nu bang voor ben: Garage zal zeggen dat de complete dynamo vervangen moet worden, terwijl het probleem bij de koolborstels ligt. Een nieuwe (of gebruikte) dynamo zal natuurlijk vele malen duurder zijn. Ik zal veel liever zelf de onderdelen regelen en dat ik alleen uurloon afreken. Ik neem aan dat garages dat liever niet doen.
Hoe kan ik bovenstaand probleem nu het beste oplossen? Heeft iemand hier connecties in Friesland?
(toevoeging: als ik 4000 toeren draai gaat het lampje flikkeren)
Nu heb ik het volgende probleem:
Vorige week begon ineens mijn acculampje te branden toen ik op de snelweg reed. 50 km later was ik op mijn werk en 's avonds heb ik de gok toch maar gewaagd om weer terug te rijden. Het lampje brandde niet op de terugweg. De volgende dag brandde het lampje weer, op de heen- en de terugreis.
Na wat onderzoek op de verschillende forums kunnen het verschillende dingen zijn:
-koolborstels
-complete dynamo
Waar ik nu bang voor ben: Garage zal zeggen dat de complete dynamo vervangen moet worden, terwijl het probleem bij de koolborstels ligt. Een nieuwe (of gebruikte) dynamo zal natuurlijk vele malen duurder zijn. Ik zal veel liever zelf de onderdelen regelen en dat ik alleen uurloon afreken. Ik neem aan dat garages dat liever niet doen.
Hoe kan ik bovenstaand probleem nu het beste oplossen? Heeft iemand hier connecties in Friesland?
(toevoeging: als ik 4000 toeren draai gaat het lampje flikkeren)