Einde raad.. Slechte koude start, brandstofleiding trilt!
Geplaatst: 25 sep 2012, 20:02
Beste mensen,
Ik heb sinds 2 maanden een BMW 316TI (1.8 compact) e46. Ben erg tevreden over de auto alleen zit ik sinds het begin al met een probleem. De auto start slecht bij een koude start. Hij gaat schommelen rond de 500 toeren en slaat vervolgens uit. Na ongeveer 3x dit herhalen schieten de toeren dan toch omhoog na ongeveer 1600 en zakken vervolgens netjes naar 600 waarna het probleem weg is.
De reden dat ik dit niet bij aankoop heb gemerkt is waarschijnlijk omdat de auto niet 100% koud was tijdens de test ritten. Ik heb de auto grondig laten controleren voor ik hem kocht door een monteur (kennis). Zo heb ik de auto o.a. laten uitlezen en gaf deze geen noemenswaardige foutmeldingen.
Mijn monteur merkte tijdens deze controle wel op dat het brandstoffilter warm werd (wrijving) dus heb deze direct laten vervangen na aanschaf. Deze filter is overigens juist gemonteerd en word ook niet meer warm.
Ook hoor ik af en toe een kreunend geluid dat afkomstig is van de brandstofleiding. Je voelt de leiding ook trillen, na mate je richting de tank voelt word het trillen erger.
Ik heb de auto ook na het ontdekken van het probleem laten uitlezen resultaat: Enkele niet noemenswaardige foutcodes en een code die aangaf dat er "een plaatje niet aanwezig was op de lmm"
Deze foutcodes laten resetten en een week later terug gegaan, resultaat: Geen foutcodes meer....
Ik had gehoopt dat de LMM defect was....
Vandaag heb ik de brandstofpomp zichtbaar gemaakt door de bank en het afdekplaatje te verwijderen, wanneer de trilling hoorbaar is heb ik aan de brandstofleiding gevoeld waar deze de pomp verlaat maar hier is de trilling niet goed voelbaar
Het is een hele lap tekst zal vast nog wel wat vergeten zijn maar Ik ben ten einde raad, ik zit erover te denken om de brandstofpomp te vervangen in de hoop dat het kreunen dan weg is, zou dit misschien ook in verband kunnen staan met het slechte starten?
Als ik de auto op contact zet slaat de brandstofpomp wel direct aan!
Ik hoop dat er hier iemand is die mij ook maar een beetje op weg kan helpen!
Alvast bedankt!
Ik heb sinds 2 maanden een BMW 316TI (1.8 compact) e46. Ben erg tevreden over de auto alleen zit ik sinds het begin al met een probleem. De auto start slecht bij een koude start. Hij gaat schommelen rond de 500 toeren en slaat vervolgens uit. Na ongeveer 3x dit herhalen schieten de toeren dan toch omhoog na ongeveer 1600 en zakken vervolgens netjes naar 600 waarna het probleem weg is.
De reden dat ik dit niet bij aankoop heb gemerkt is waarschijnlijk omdat de auto niet 100% koud was tijdens de test ritten. Ik heb de auto grondig laten controleren voor ik hem kocht door een monteur (kennis). Zo heb ik de auto o.a. laten uitlezen en gaf deze geen noemenswaardige foutmeldingen.
Mijn monteur merkte tijdens deze controle wel op dat het brandstoffilter warm werd (wrijving) dus heb deze direct laten vervangen na aanschaf. Deze filter is overigens juist gemonteerd en word ook niet meer warm.
Ook hoor ik af en toe een kreunend geluid dat afkomstig is van de brandstofleiding. Je voelt de leiding ook trillen, na mate je richting de tank voelt word het trillen erger.
Ik heb de auto ook na het ontdekken van het probleem laten uitlezen resultaat: Enkele niet noemenswaardige foutcodes en een code die aangaf dat er "een plaatje niet aanwezig was op de lmm"
Deze foutcodes laten resetten en een week later terug gegaan, resultaat: Geen foutcodes meer....
Ik had gehoopt dat de LMM defect was....
Vandaag heb ik de brandstofpomp zichtbaar gemaakt door de bank en het afdekplaatje te verwijderen, wanneer de trilling hoorbaar is heb ik aan de brandstofleiding gevoeld waar deze de pomp verlaat maar hier is de trilling niet goed voelbaar
Het is een hele lap tekst zal vast nog wel wat vergeten zijn maar Ik ben ten einde raad, ik zit erover te denken om de brandstofpomp te vervangen in de hoop dat het kreunen dan weg is, zou dit misschien ook in verband kunnen staan met het slechte starten?
Als ik de auto op contact zet slaat de brandstofpomp wel direct aan!
Ik hoop dat er hier iemand is die mij ook maar een beetje op weg kan helpen!
Alvast bedankt!