McShine: E46 M3 Cabrio (AFE CAI)
Geplaatst: 27 sep 2012, 12:06
In het recente verleden kon ik de Z4 van mijn pa overnemen, maar die werd op een gegeven moment zo mooi dat hij hem weer terug wou.
Het detailen van de schitterende 325i bracht het BMW virus weer helemaal boven en is op dit manier mijn meest verliesgevende detailproject geworden....
Zelf een andere Z4 kopen wou ik echter niet, mede ook omdat we onze 2 hondjes vaak meenemen tijdens ritjes in het Limburgse heuvelland en de Eifel. Dan is zo'n tweezitter niet optimaal voor de medepassagier, ook al reed de auto echt geweldig.
Een E46 cabrio is dan de oplossing, om precies te zijn een M3 cabrio.
En zo vond ik dan een M3 Cabrio die optisch wel wat liefde kon gebruiken, en technisch redelijk goed in orde was. En omdat ie ook nog eens in mijn favoriete kleurstelling was (Een aantal jaren geleden hadden we een Honda CRX Motegi in dezelfde kleurstelling) werd hij aangekocht.
Hier ten huize is besloten dat de M3 onze weekend auto wordt en ik dus door de week een of ander barrel mag gaan rijden... (Waar krijg je die stickers? "My other car is a BMW M3". ..)
Maar goed nu verder over de auto zelf.
De optielijst mag er zijn en bevat onder meer Harmon Kardon speakersysteem, navigatie professional, lederen stoelen, Individual interieurafwerking, draadloze autotelefoon en de originele 19 inch BMW EVO velgen.:love
De mods die gisteren al gedaan zijn:
- BMW M3 logo teruggeplaatst na het lokaal polijsten.
- Witte knipperlichten vervangen omdat ze behoorlijk verweerd waren
- Koplampglas gepolijst, 1 daarvan was behoorlijk dof.
- M3 modeljaar '04 lampen gemonteerd. (Umnitza's)
- Umnitza Angel eyes gemonteerd, exact dezelfde kleurstelling als de af-fabriek xenon.:love
- Carbonlook grille vervangen door een chromen exemplaar
- Uitlaatjes gewetsand, daarna gepolijst met Mother's alu polish
Ervoor:
Erna:
Ervoor:
Erna:
Voor later:
Dagen erna verder gegaan met detailen:
Het kleien was nodig....
Wielranden waren dof:
Wetsanding en polishing met Meguiar's pasta op de Pro900
Na het polijsten maar weer eens foamen ivm de stof:
Uitlaatjes gereinigd:
Swirls:
Na Monello Mezzo / DAP900 op een groen pad al een mooie glans:
Krassen wetsanden:
And it's gone:
De week erna maar eens aan de velgen begonnen.
Zoals jullie in de volgende close-Up kunnen zien waren ze verweerd en was de blanke lak los aan het laten:
Foto velg links, dus ervoor:
Foto velg rechts, dus erna:
Stappen: blanke lak verwijderd met afbijt. Randen gevijld, daarna de velg geschuurd met p600,p1000,p2000 en daarna gepolijst met de rotary met mother's
De M3 staat er al mooi bij, heb vandaag de Finale polijstronde afgemaakt, en de cabriokap geimpregneerd.
Morgen weer verder, met sealen , ruiten , velgenbed reinigen en ze daarna sealen en een begin maken aan het interieur...
Gisteren rondje Eifel gemaakt, met een bekende volgauto...
Begin langzaamaan tevreden te worden over het detailwerk, maar er is nog veel te doen. Kijk maar eens naar de vuile hoofdsteunen:
Dat BMW dit überhaupt "Carbonzwart" noemt......
Ook grappig, die gorilla die die foto genomen heeft, ben ik....
To do lijstje:
Kunststoffen in de C-quartz DLUX
Ramen afwerken met Provision
Auto in de C-quartz UK
Wielkasten reinigen
Uitlaatjes hoogglans polijsten
Koplampglazen opnieuw loshalen (in de zon zijn ze toch nog vettig)
Afdekkapje cabriokap vervangen
Pookknop vervangen
Interieur detail
Riep daar iemand "projectfase"?
Nu de daily inmiddels voor de deur staat, kan ik echt los gaan op de M3. Er zitten toch nog wat diepere lakdefecten op diverse plaatsen.
De daily (Zal vast nog eens een keer in een show-off voorbij komen, de rotarymarks zitten erbij geleverd, inclusief de bijbehorende Waxoyl)
De M3:
Wetsanding:
Wetsanding results:
Ik werk alles meteen af met een laagje Reload, in blijde verwachting van de C-Quartz UK.
Als jullie dat leuk vinden blijf ik de updates hier plaatsen..
Het detailen van de schitterende 325i bracht het BMW virus weer helemaal boven en is op dit manier mijn meest verliesgevende detailproject geworden....
Zelf een andere Z4 kopen wou ik echter niet, mede ook omdat we onze 2 hondjes vaak meenemen tijdens ritjes in het Limburgse heuvelland en de Eifel. Dan is zo'n tweezitter niet optimaal voor de medepassagier, ook al reed de auto echt geweldig.
Een E46 cabrio is dan de oplossing, om precies te zijn een M3 cabrio.
En zo vond ik dan een M3 Cabrio die optisch wel wat liefde kon gebruiken, en technisch redelijk goed in orde was. En omdat ie ook nog eens in mijn favoriete kleurstelling was (Een aantal jaren geleden hadden we een Honda CRX Motegi in dezelfde kleurstelling) werd hij aangekocht.
Hier ten huize is besloten dat de M3 onze weekend auto wordt en ik dus door de week een of ander barrel mag gaan rijden... (Waar krijg je die stickers? "My other car is a BMW M3". ..)
Maar goed nu verder over de auto zelf.
De optielijst mag er zijn en bevat onder meer Harmon Kardon speakersysteem, navigatie professional, lederen stoelen, Individual interieurafwerking, draadloze autotelefoon en de originele 19 inch BMW EVO velgen.:love
De mods die gisteren al gedaan zijn:
- BMW M3 logo teruggeplaatst na het lokaal polijsten.
- Witte knipperlichten vervangen omdat ze behoorlijk verweerd waren
- Koplampglas gepolijst, 1 daarvan was behoorlijk dof.
- M3 modeljaar '04 lampen gemonteerd. (Umnitza's)
- Umnitza Angel eyes gemonteerd, exact dezelfde kleurstelling als de af-fabriek xenon.:love
- Carbonlook grille vervangen door een chromen exemplaar
- Uitlaatjes gewetsand, daarna gepolijst met Mother's alu polish
Ervoor:
Erna:
Ervoor:
Erna:
Voor later:
Dagen erna verder gegaan met detailen:
Het kleien was nodig....
Wielranden waren dof:
Wetsanding en polishing met Meguiar's pasta op de Pro900
Na het polijsten maar weer eens foamen ivm de stof:
Uitlaatjes gereinigd:
Swirls:
Na Monello Mezzo / DAP900 op een groen pad al een mooie glans:
Krassen wetsanden:
And it's gone:
De week erna maar eens aan de velgen begonnen.
Zoals jullie in de volgende close-Up kunnen zien waren ze verweerd en was de blanke lak los aan het laten:
Foto velg links, dus ervoor:
Foto velg rechts, dus erna:
Stappen: blanke lak verwijderd met afbijt. Randen gevijld, daarna de velg geschuurd met p600,p1000,p2000 en daarna gepolijst met de rotary met mother's
De M3 staat er al mooi bij, heb vandaag de Finale polijstronde afgemaakt, en de cabriokap geimpregneerd.
Morgen weer verder, met sealen , ruiten , velgenbed reinigen en ze daarna sealen en een begin maken aan het interieur...
Gisteren rondje Eifel gemaakt, met een bekende volgauto...
Begin langzaamaan tevreden te worden over het detailwerk, maar er is nog veel te doen. Kijk maar eens naar de vuile hoofdsteunen:
Dat BMW dit überhaupt "Carbonzwart" noemt......
Ook grappig, die gorilla die die foto genomen heeft, ben ik....
To do lijstje:
Kunststoffen in de C-quartz DLUX
Ramen afwerken met Provision
Auto in de C-quartz UK
Wielkasten reinigen
Uitlaatjes hoogglans polijsten
Koplampglazen opnieuw loshalen (in de zon zijn ze toch nog vettig)
Afdekkapje cabriokap vervangen
Pookknop vervangen
Interieur detail
Riep daar iemand "projectfase"?
Nu de daily inmiddels voor de deur staat, kan ik echt los gaan op de M3. Er zitten toch nog wat diepere lakdefecten op diverse plaatsen.
De daily (Zal vast nog eens een keer in een show-off voorbij komen, de rotarymarks zitten erbij geleverd, inclusief de bijbehorende Waxoyl)
De M3:
Wetsanding:
Wetsanding results:
Ik werk alles meteen af met een laagje Reload, in blijde verwachting van de C-Quartz UK.
Als jullie dat leuk vinden blijf ik de updates hier plaatsen..