Olie op de beschermkappen uitlaat
Olie op de beschermkappen uitlaat
Hi lezer,
Ik heb al een tijdje een heel klein beetje olie op het onderblok liggen tussen de cilinderkop en onderblok. Soms ruik je het ook een beetje als de BMW heet is. Ook ligt er een klein spoortje op de afdekplaatjes op de uitlaatspruitstukken.
Hier een foto van een onderdeel wat ook een beetje lekt.
Groet,
Minada
Ik heb al een tijdje een heel klein beetje olie op het onderblok liggen tussen de cilinderkop en onderblok. Soms ruik je het ook een beetje als de BMW heet is. Ook ligt er een klein spoortje op de afdekplaatjes op de uitlaatspruitstukken.
Hier een foto van een onderdeel wat ook een beetje lekt.
Groet,
Minada
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Re: Olie op de beschermkappen uitlaat
check maar even of je het onder je kleppen deksel ziet..
Of er is een keer met olie bijvullen gemorst of je kleppendeksel pakking is defect..
Aan de voorkant van het blok wil ook wel eens een kleine zweterij optreden..
Of er is een keer met olie bijvullen gemorst of je kleppendeksel pakking is defect..
Aan de voorkant van het blok wil ook wel eens een kleine zweterij optreden..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
ik denk dat door je klepdekselpakking komt.
ik heb dat ook gehad, maar dan meer naar het schutbord toe.
de olie lekte langs die metalen plaatjes op de uitlaat via de lamdasensor snoertjes.
idd een geurtje van verbrande olie.
ik heb t verholpen door de boutjes van het klepdeksel iets vaster te draaien, je kunt er net bij met een steeksleutel zonder ook maar iets los te draaien.
ik had al een pakking gewkocht maar die ligt nog klaar voor als hij weer gaat lekken.
beste is wellicht even schoonspuiten en na een rit kijken waar hij lekt.
ik heb dat ook gehad, maar dan meer naar het schutbord toe.
de olie lekte langs die metalen plaatjes op de uitlaat via de lamdasensor snoertjes.
idd een geurtje van verbrande olie.
ik heb t verholpen door de boutjes van het klepdeksel iets vaster te draaien, je kunt er net bij met een steeksleutel zonder ook maar iets los te draaien.
ik had al een pakking gewkocht maar die ligt nog klaar voor als hij weer gaat lekken.
beste is wellicht even schoonspuiten en na een rit kijken waar hij lekt.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Ik vermoed ook de klepdekselpakking. Zelf ook meegemaakt bij de 328ci, met als resultaat dat de olie op de beschermkappen komt en achter in de hoek (boven de uitlaat) eraf druppelt.
De rubberen klepdekselpakking was (in 10 jaar tijd vermoed ik) zo hard geworden als kunststof. Geen wonder dat het lekte. Het was zo hard, dat ik het met een tang van de klepdeksel af heb moeten breken, stukje voor stukje.
Mijn ervaring is dat je het van de buitenkant bijna niet ziet waar het lekt, maar ik kan je verzekeren dat die klepdekselpakking een verdacht element is.
De rubberen klepdekselpakking was (in 10 jaar tijd vermoed ik) zo hard geworden als kunststof. Geen wonder dat het lekte. Het was zo hard, dat ik het met een tang van de klepdeksel af heb moeten breken, stukje voor stukje.
Mijn ervaring is dat je het van de buitenkant bijna niet ziet waar het lekt, maar ik kan je verzekeren dat die klepdekselpakking een verdacht element is.
De kleppendeksel heb ik vorige jaar vernieuwd (geen originele) toen deed deze het ook al, misschien nog iets vaster zetten ??
bij mij hielp dat wel.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Bij het plaatsen van de klepdeksel, hebben ze bij mij de tip gegeven om de hoekjes (bij de vanos) te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking. Om dat door deze overgangen de kans op lekkage daar groter is. Maargoed, als de pakking zou lekken bij de vanos, zou je het nog zelf kunnen zien.
Heb ik ook gedaan bij allen halve manen voor en achter.
Kan het niet zijn dat de carterontluchting verstopt zit en er een overdruk zit in de kleppenruimte en daardoor de olie door de pakking naar buiten Komt ?
Ja dit zou ook kunnen. Mijne lekte op een gegeven moment wat olie (echt minimaal) langs de vacuumpomp af. Na het vervangen van de carterontluchtingsklep was dit voorbij.
- ///M 330Ci
Dat zou je kunnen testen door tijdens het stationair draaien de olievuldop eraf te draaien.minada schreef:Kan het niet zijn dat de carterontluchting verstopt zit en er een overdruk zit in de kleppenruimte en daardoor de olie door de pakking naar buiten Komt ?
Zuigt hij dan wat lucht naar binnen en gaat wat onregelmatig lopen, dan is het goed..
Freude am Fahren
Is dit toevallig een 4 cilinder? ik heb namelijk ook zon probleempje bij mijnes... ook olie (of gasolie, maar het ruikt naar olie) op de uitlaat stukken... wil wel is wat roken daar door...
Kalm an... en rap wat..!