Slecht stationair lopen en oliedruk lamp
Geplaatst: 07 dec 2012, 21:57
Goedenavond mede bimmers!
Ik ben in het bezit van een BMW E46 1.8 N42 sinds 2 jaar.
Sinds een paar weken heb ik last van 2 problemen denk ik.
1. Als ik de auto stationair laat draaien of voor een stoplicht ( niet altijd aanwezig ) dreigt de motor af te slaan. Ook als ik evt de airco uit zet. Hij regelt dan zelf bij. Daarna blijft de motor van 1000 rpm naar 1500 rpm pendelen. Dit is ook zeer gevaarlijk als je op de motor afremt en in dat toeren gebied zit.
Als ik contact aan en uit zet is het probleem soms voor wat km's weg. Na uitlezen stond er fout in van Luchtmassa meter waarna ik de gasklep heb gereinigd. Voor nu ( 2 dagen )is het opgelost. Ik ben nog wel van plan om de warden van de ECU etc te resetten naar de standaard waardes zodat de ECU zich weer kan inleren.
2. Als ik een tijd heb gereden ( 5 a 10 km ) dan wil de motor afslaan en regelt wederom weer bij. Na dit probleem hoor je een geluid alsof je multieriem piept en de rode oliedruk lampje blijft soms even knipperen. Vooral stationair op dat moment klinkt de motor wat rauw. Als ik het toerental iets verhoog is het geluid weer weg. Wederom als ik contact aan en uit zet is het voor een onbepaalde tijd weer weg. Daarna knippert het olie lampje ook niet meer.
Vorig jaar heb ik de carterventilatie slang vervangen nadat deze lek/stuk was en olie ververst. Ik ben ook nu van plan (20.000km later) om de olie en filter weer te verversen.
Wat is jullie mening of ervaring evt hiermee? Word er namelijk een beetje hopeloos van en sta op het punt de auto te verkopen.
Mvg Aaron
Ik ben in het bezit van een BMW E46 1.8 N42 sinds 2 jaar.
Sinds een paar weken heb ik last van 2 problemen denk ik.
1. Als ik de auto stationair laat draaien of voor een stoplicht ( niet altijd aanwezig ) dreigt de motor af te slaan. Ook als ik evt de airco uit zet. Hij regelt dan zelf bij. Daarna blijft de motor van 1000 rpm naar 1500 rpm pendelen. Dit is ook zeer gevaarlijk als je op de motor afremt en in dat toeren gebied zit.
Als ik contact aan en uit zet is het probleem soms voor wat km's weg. Na uitlezen stond er fout in van Luchtmassa meter waarna ik de gasklep heb gereinigd. Voor nu ( 2 dagen )is het opgelost. Ik ben nog wel van plan om de warden van de ECU etc te resetten naar de standaard waardes zodat de ECU zich weer kan inleren.
2. Als ik een tijd heb gereden ( 5 a 10 km ) dan wil de motor afslaan en regelt wederom weer bij. Na dit probleem hoor je een geluid alsof je multieriem piept en de rode oliedruk lampje blijft soms even knipperen. Vooral stationair op dat moment klinkt de motor wat rauw. Als ik het toerental iets verhoog is het geluid weer weg. Wederom als ik contact aan en uit zet is het voor een onbepaalde tijd weer weg. Daarna knippert het olie lampje ook niet meer.
Vorig jaar heb ik de carterventilatie slang vervangen nadat deze lek/stuk was en olie ververst. Ik ben ook nu van plan (20.000km later) om de olie en filter weer te verversen.
Wat is jullie mening of ervaring evt hiermee? Word er namelijk een beetje hopeloos van en sta op het punt de auto te verkopen.
Mvg Aaron