vloeistoflek, gebonk en een olielek
Geplaatst: 14 jan 2013, 10:28
Dames, heren BMW fans/techneuten, het volgende:
Ik heb nog drie dingen die ik wil vragen voor ik ergens aan begin:
Ik heb een koelvloeistoflekkage die aan de linkerzijde van de radiator langs het blauwe aftapplugje naar beneden loopt. Het plugje heb ik reeds vernieuw helaas...........zonder goed gevolg, wat zit er aan die kant wat het lek kan veroorzaken?
Ik heb een heeeeel lichte olielekkage wat zich laat zien op het blok ongeveer onder de eerste inlaatpijp van het "spruitstuk" het lijkt er op als ik onder de auto kijk dat daar twee zwarte slangen naar toe lopen, het is moeilijk te zien.
Verder heb ik als ik wegrij thuis bij lage snelheid een klokkend bonkend geluid wat vooral bij het rechter voorwiel lijkt te zitten, het zit overigens aan beide zijden voor, alleen rechts lijkt mij wat harder te zijn.
Op de rijksweg en op glad asfalt en diep inveren veel minder last, het gaat vooral bij lage snelheden op een oneffen straatje.
Het betreft een 520I touring uit 2001 met 6 cilinders.
Wie o wie heeft tips of tricks waar ik wat mee kan, zodat ik de boel kan repareren.
Alvast bedankt, Albert
Ik heb nog drie dingen die ik wil vragen voor ik ergens aan begin:
Ik heb een koelvloeistoflekkage die aan de linkerzijde van de radiator langs het blauwe aftapplugje naar beneden loopt. Het plugje heb ik reeds vernieuw helaas...........zonder goed gevolg, wat zit er aan die kant wat het lek kan veroorzaken?
Ik heb een heeeeel lichte olielekkage wat zich laat zien op het blok ongeveer onder de eerste inlaatpijp van het "spruitstuk" het lijkt er op als ik onder de auto kijk dat daar twee zwarte slangen naar toe lopen, het is moeilijk te zien.
Verder heb ik als ik wegrij thuis bij lage snelheid een klokkend bonkend geluid wat vooral bij het rechter voorwiel lijkt te zitten, het zit overigens aan beide zijden voor, alleen rechts lijkt mij wat harder te zijn.
Op de rijksweg en op glad asfalt en diep inveren veel minder last, het gaat vooral bij lage snelheden op een oneffen straatje.
Het betreft een 520I touring uit 2001 met 6 cilinders.
Wie o wie heeft tips of tricks waar ik wat mee kan, zodat ik de boel kan repareren.
Alvast bedankt, Albert