Zachte trilling in ventilatie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
KoenBro

Zachte trilling in ventilatie

Bericht door KoenBro » 14 jan 2013, 14:52

Ik heb de laatste dagen een hele zachte trilling in mijn ventilatie. Het is soms weg en klinkt niet heel hard. Normaal was het een stuk rustiger en viel de automatische regeling me niet zo op, de auto werd gewoon lekker snel en rustig warm. Af en toe loopt het gewoon weer goed. Iemand een idee wat het kan zijn?

frankko

Re: Zachte trilling in ventilatie

Bericht door frankko » 14 jan 2013, 16:45

Wat versta je onder trilling? Een geluid of voel je het. Ik rij inmiddels mijn 2e bmw (e36 & e46) en beide auto's hadden last van een piepende aanjager (ventilatie) en dit uitsluitend bij koud weer.

Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij BMW en zit hem in het motortje van de blower.
e46 320i touring M

KoenBro

Bericht door KoenBro » 14 jan 2013, 17:58

Dit is een heel licht zoemend/trillend geluid, anders dan normaal. Heb ook het idee dat hij iets harder blaast. Ik heb gisteren 1 keer gehad dat ik er gek van werd, en hem van de automatische stand afdeed en in een lagere stand zette. Op dat moment begon hij echt aardig te trillen en onregelmatig te blazen. Ik denk dat het puur geluid is. Kan zijn dat als ik nu instap, dat er niets aan de hand is.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 17 jan 2013, 10:19

Een versleten/kapotte koelegel zorgt voor een pulserende/onregelmatige draaisnelheid van je kachelventilator. Is dit het geval of heb je echt een piepend geluid?
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

KoenBro

Bericht door KoenBro » 17 jan 2013, 17:49

Het is een echt een tril en geen piep. Afgelopen rit van ongeveer 70km nergens opvallend last van gehad. Terwijl de rit daarvoor hij het wel deed en overdreven hard ging blazen. Lijkt echt wisselvallig te gebeuren.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 jan 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”