EML ASC lampjes (nu met foutcodes)
EML ASC lampjes (nu met foutcodes)
Na het ophalen van mijn auto (328ci/2000), en circa 40km te hebben gereden richting huis sprongen plots de EML en ASC lampjes aan en ze bleven branden. Auto hield ontzettend in nadat de lampjes brandden, en kon haast niet versnellen. Bij het stoplicht begon het stationair toerental ook wat te schommelen. Auto dus aan de kant gezet om te kijken wat deze melding precies inhield. Na wat gebladerd te hebben in het boekje, heb ik de auto weer gestart. U raad het al, lampjes uit, geen enkel probleem meer.
Nu heb ik de auto net een uurtje max en begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en een oplossing voor gevonden? En is het wijs om morgenochtend gewoon de auto te pakken om naar mijn werk te gaan?
Groeten Tom
Nu heb ik de auto net een uurtje max en begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en een oplossing voor gevonden? En is het wijs om morgenochtend gewoon de auto te pakken om naar mijn werk te gaan?
Groeten Tom
Laatst gewijzigd door Glassex op 19 jan 2013, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn Showroom:
viewtopic.php?f=29&t=31664
Re: EML ABS lampjes
Hallo,
Ik zou hem gewoon uitlaten lezen, en ja misschien toch maar openbaar vervoer
Ik zou hem gewoon uitlaten lezen, en ja misschien toch maar openbaar vervoer
Bah . Na het doorspitten van een zooi andere fora, ben ik het spoor kwijt . Throttle body, sensors, maf... Ga de bmw dealer morgen maar eens bellen om hem te laten uitlezen. Nadat ik de verkopende garage op de hoogte heb gebracht .
Mijn Showroom:
Sochtens even een stukje proberen.
Ik weet niet waar je woont, maar in houten wil ik hem wel uitlezen
(Normaal gesproken pas voor leden langer lid zijn dan 6mnd)
Ik weet niet waar je woont, maar in houten wil ik hem wel uitlezen
(Normaal gesproken pas voor leden langer lid zijn dan 6mnd)
Kijk daar heb je wat aan lekker snel duidelijkheid
Bedankt voor de aanbieding! Ben woonachtig in Dordrecht. Had graag op je aanbod ingegaan, maar is net iets te ver weg om het te laten uitlezen.
En ja ik ga het morgenochtend toch even proberen, mijn werk is niet zo heel ver weg gelukkig.
En ja ik ga het morgenochtend toch even proberen, mijn werk is niet zo heel ver weg gelukkig.
Mijn Showroom:
Ik heb na 115km in mijn net "nieuwe" 320ci op de eerste dag hetzelfde gehad. EML ging bij mij ook branden, maar geen ABS. Echter had ik het ASC lampje tussen de twee grote klokken. De auto hield ontzettend in en ging sneller met half gas dan met vol gas. 50 was lastig haalbaar en sneller dan 80 ging die niet. Diezelfde vrijdagmiddag (tja.. monteurs al naar huis uiteraard) de auto nog naar de dealer gebracht. Ik had het EML die dag al twee keer eerder gezien maar dacht dat het niks was. Pas bij de derde keer bleef 't branden. Ik geloof ook dat als de auto drie keer merkt dat het EML lampje aangaat, hij automatisch aan blijft, omdat er dan toch echt iets is. De dealer kan hem dan weer, na de juiste acties, resetten.
Deze noodloop is bekend als "limb mode". Dit is bedoeld om thuis/bij de dealer te komen en om niet langs de weg stil te komen staan. De motor weet niet wat er mis is, maar er is iets, en dus zul je slechts 33% van het vermogen hebben, heeft een monteur mij verteld. In mijn ogen een zeer veilig systeem.
Het bleek bij mij een vuile gasklep te zijn die stroef is geworden. Deze is op maandag schoongemaakt door de dealer en nadat ik hem terug had was de auto een stuk feller en zelfs zuiniger. Mijn auto is van hetzelfde bouwjaar en heeft dezelfde hoeveelheid kilometers dus een grote kans dat dit het is. Uiteindelijk heeft het me €290.- gekost, maar dit was bij de officiele dealer en zijn er gelijk ook 2 slangetjes vervangen. De prijs deed niet zoveel pijn, meer de timing. Om je auto op dag 1 weg te moeten brengen en het weekend kwijt te zijn doet pijn!
Complimentjes trouwens op je wagen, prachtige kleur en de beige bekleding maakt het helemaal af! Ik had mijne ook graag in deze kleur gehad.
Deze noodloop is bekend als "limb mode". Dit is bedoeld om thuis/bij de dealer te komen en om niet langs de weg stil te komen staan. De motor weet niet wat er mis is, maar er is iets, en dus zul je slechts 33% van het vermogen hebben, heeft een monteur mij verteld. In mijn ogen een zeer veilig systeem.
Het bleek bij mij een vuile gasklep te zijn die stroef is geworden. Deze is op maandag schoongemaakt door de dealer en nadat ik hem terug had was de auto een stuk feller en zelfs zuiniger. Mijn auto is van hetzelfde bouwjaar en heeft dezelfde hoeveelheid kilometers dus een grote kans dat dit het is. Uiteindelijk heeft het me €290.- gekost, maar dit was bij de officiele dealer en zijn er gelijk ook 2 slangetjes vervangen. De prijs deed niet zoveel pijn, meer de timing. Om je auto op dag 1 weg te moeten brengen en het weekend kwijt te zijn doet pijn!
Complimentjes trouwens op je wagen, prachtige kleur en de beige bekleding maakt het helemaal af! Ik had mijne ook graag in deze kleur gehad.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
- Contacteer:
ik kan je auto ook uitlezen. ik woon in zevenbergschen hoek. km of 15 dus voor jou.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
@ 320ciE46, wow precies hetzelfde als ik dus. Maar dat tweede lampje was precies wat jij zei, ik dacht dat dit abs lampje was hehe . Nu (de volgende dag) heel de dag ermee gereden en nergens meer last van eigenlijk. Brengt me gelijk bij mijn vraag. Is het nuttig om nu de auto te laten uitlezen terwijl ik geen enkele storingsmelding heb? Of slaat die dat op ofzo, heb geen idee hoe dit in elkaar steekt.
@ mattheeuwissen . Als het nuttig is om de auto te laten uitlezen, zou ik dit graag een keer willen doen.
@ mattheeuwissen . Als het nuttig is om de auto te laten uitlezen, zou ik dit graag een keer willen doen.
Mijn Showroom:
Volgens mij slaat de auto alle foutcodes op. Dit is namelijk ook één van de punten waarop ze je auto zouden controleren als je hem voor een aankoopkeuring langsbrengt.
Je kunt altijd even langs de dealer gaan of bij iemand die 'm uit kan lezen. Volgens mij is dit zelfs bij de dealer ook niet echt duur. Maar misschien eerst eventjes bellen voor zekerheid.
Je kunt altijd even langs de dealer gaan of bij iemand die 'm uit kan lezen. Volgens mij is dit zelfs bij de dealer ook niet echt duur. Maar misschien eerst eventjes bellen voor zekerheid.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Als het EML lampje aan is (Geweest) is de storing opgeslagen.
-- Houdoe wanne --
Re: EML ASC lampjes
Ok de auto is uitgelezen (met dank aan matheeuwissen, nogmaals bedankt!). Hierbij het resultaat :
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Jammer van dat wintersetje trouwens, maar even verder zoeken naar et37 16" velgen.
Groeten en alvast bedankt!
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Jammer van dat wintersetje trouwens, maar even verder zoeken naar et37 16" velgen.
Groeten en alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Glassex op 20 jan 2013, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Showroom:
-
- Contacteer:
Re: EML ASC lampjes
Graag gedaan. Ik hoor het wel als je wat gevonden hebt.
Re: EML ASC lampjes (nu met foutcodes)
Simpele fix hè, gasklep schoon maken en kijken of ie soepel open en dicht gaat.
-
- Contacteer:
Re: EML ASC lampjes (nu met foutcodes)
dat vermoedde ik ook al. Maar hoe maak je die schoon?