wat betekend de beweegbare streepjes in de RPM teller ?
- E61_Stuiver
wat betekend de beweegbare streepjes in de RPM teller ?
Nog een vraag,
Ik heb een juni 2004 525I (e61) en het valt mij op dat in de toerenteller de beweegbare streepjes niet allemaal weg gaan als de auto warm wordt. Geven deze streepjes nou de temp aan? of geven ze het gebied aan welke riscovol is voor de motor?
Want ik heb het idee dat de motor niet goed op temp kom, vandaag een stuk gereden van meer dan 35 km, en dan zie ik nog steeds 3 á 4 streepjes in de toerenteller staan, en de motor blijft roken, net of hij niet goed temp komt. (ook vind ik het verbruik aam de hoge kant)
Thx,
Klaas
Ik heb een juni 2004 525I (e61) en het valt mij op dat in de toerenteller de beweegbare streepjes niet allemaal weg gaan als de auto warm wordt. Geven deze streepjes nou de temp aan? of geven ze het gebied aan welke riscovol is voor de motor?
Want ik heb het idee dat de motor niet goed op temp kom, vandaag een stuk gereden van meer dan 35 km, en dan zie ik nog steeds 3 á 4 streepjes in de toerenteller staan, en de motor blijft roken, net of hij niet goed temp komt. (ook vind ik het verbruik aam de hoge kant)
Thx,
Klaas
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Re: wat betekend de beweegbare streepjes in de RPM teller ?
geven een soort variabele rode zone weer.
Streepjes gaan weg tot +/- 4600 toeren bij een diesel, daarna bewegen ze niet meer.
Streepjes gaan weg tot +/- 4600 toeren bij een diesel, daarna bewegen ze niet meer.
525d E61 2007 pre-LCI
- E61_Stuiver
Hallo Tom_il,
Bij mij gaan ze niet helemaal, er blijven 3 of 4 staan, bij jou ook?
En lees je nu de temp van de motor uit, gewoon rijdend met INPA?
Bij mij gaan ze niet helemaal, er blijven 3 of 4 staan, bij jou ook?
En lees je nu de temp van de motor uit, gewoon rijdend met INPA?
330iX (2016)
525I (2004)
MG-Y (1953)
525I (2004)
MG-Y (1953)
Dat lijkt mij correct Stuiver. Je ziet amper problemen bij de benzines dat de motor te koud is. Als er een probleem is dan is het dat hij te warm word.
Temp opvolgen kan via het geheim menutje.
menu 7
Temp opvolgen kan via het geheim menutje.
menu 7
525d E61 2007 pre-LCI
Bij mijn BENZINE 530i (2003)blijven er 2 streepjes staan toen ik hem kocht,ik heb toen preventief de thermostaat en waterpomp vervangen.
En ik blijf nog steeds na vernieuwen 2 streepjes zien,dus ik denk dat die waarde bij mij wel goed is.
Gr.Joop
En ik blijf nog steeds na vernieuwen 2 streepjes zien,dus ik denk dat die waarde bij mij wel goed is.
Gr.Joop
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
hallo
bij mijn 525i blijven er 3 streepjes staan.
zoals je kan zien is de tempratuur 94 graden
mvgr

bij mijn 525i blijven er 3 streepjes staan.
zoals je kan zien is de tempratuur 94 graden
mvgr

eeuwigheid duurt het langst..........
Mijn 530d laat inderdaad hetzelfde zien. 2 weken geleden beide thermostaten vervangen, EGR en hoofdthermostaat, dus ik ga er van uit dat 4600 toeren juist is voor een diesel.tom_il schreef:geven een soort variabele rode zone weer.
Bij mijn 525D LCI e60 blijft het altijd op 4600 toeren heb dan nog iets van 8 streepjes is dit juist?
LCI heeft geen bewegende streepjes.
525d E61 2007 pre-LCI