Danish: M3 SMG II: APK en gewassen
Geplaatst: 05 feb 2013, 18:38
Afgelopen weekend ben ik met me zwager en twee vrienden tevens experts naar Engeland gereden om twee M3's te bekijken.
De eerste was een carbon zwart handgeschakelde die er op de foto's subliem uitzag... Het tegendeel bleek bij aankomst. Lak zat vol met swirls, voorbumper gescheurd aan de onderkant, alle wielen schade en oxidatie (niet heel erg).. Maar toen... Keken we in de kofferbak onder de mat... subframe is gescheurd geweest en slecht gerepareerd! De vrouw was een auto handelaar en ontkende alles.. Zei verwees me naar de dealer om dan maar een nieuwe te bestellen.. Ook zat er teveel speling op de achteras, na 15 minuten vertrokken.
Vervolgens gereden naar het noorden richting de SMG M3. Het waren slechte foto's en de kleur viel tegen, als die motorisch e.d. Maar goed is was de insteek. In het echt is het een hele mooie kleur, gelukkig maar.
Daar aangekomen had de liefhebber de exacte m3 ook in cabriolet, zelfde kleur en donkere evo's. Deze klonk al vele malen beter, de zwarte klonk meer als een diesel( tikkende vanos). Subframe gechecked, deze was origineel en niet gelast. Deze oogde veel netter en was in betere staat. Een van de vrienden die mee was, was b46, die had er mee gereden en zei "doen" , het een en ander geregeld toen met volle vaart richting Dover om de boot te halen.
Ik had nooit in een SMG gereden dus liet ik Bertus erin rijden zodat ik kon meekijken terwijl die alles uitlegde.
Het begin van een droom... Poehh poeh.. Het was een beetje vochtig, tijdens het optrekken greep het systeem aan alle kanten in en met de Sper ging de wagen toch een beetje glijden. Hij deed de dsc ook even uit, naah dat ding dat gaat toch snel dwars niet normaal...
Het SMG gedeelte was echt fascinerend, s6 stand, dsc uit en gaaaaan dat gaat zo snel het schakelen je zit zo op de 200+. Vanaf Calais heb ik er in gereden, maar was zo brak dat ik rustig in A-mode naar NL ben gereden.
De volgende dag:
Alles zitten uitproberen m.b.t. De SMG , wat een top systeem zeg! De snelheid van schakelen in beide standen is heerlijk in te stellen. Precies naar wens. Het flipperen krijg je ook geen genoeg van. Plus het tussengas :In love: klinkt zo heerlijk, ook een van de reden om voor SMG te gaan.
De auto zelf:
Een M is niet te vergelijken met de 330.. Totaal een andere auto. Vooral de chassis is steviger dan d cabriolet. En het vermogen . De trekkrachten overal is immens. Met nat weer is het gewoon alleen maar wheelspin. Abbo bij de bandenboer afsluiten denk ik. Vandaag een stuk meer grip tijdens het rijden.
Met een SPer rijden is heel anders dan ik gewend ben, hiervoor moet ik echt een keer een leeg terrein zoeken en experimenteren nu durf ik het gewoonweg nog niet. Op de ring in april zal ik ook uiterst voorzichtig zijn. Een drift/race race cursus is wel handig. Dit vermogen zal niet snel vervelen. De 240 zit je zo op, heb ik gehoord.
Verbruik is mij ook mee gevallen van de M. Eerste volle tank alleen maar sportief gereden etc. 520 km, de tweede volle tank 550 km en ook best vaak op ze staart getrapt. Iedereen een rondje mee etc etc. Vind het niet slecht. Met de 330 haalde ik 630 ongeveer. Als ik de 600 haal met de M ben ik al blij.
Keuze RHD
Om dat we meer het circuit willen bezoeken en speciaal daarvoor een auto voor willen gebruiken, uiteraard een bmw, is de keuze gevallen op de m3. Met name de e46 omdat er enig veiligheid(dsc) van belang is. Plus iets moderner en verdomd mooi. In Engeland scheelt het enorm in prijs en was het het aldus waard om dit te doen, vooral voor een auto voor "circuit use".
Het went trouwens enorm snel om aan de andere kant te rijden.
Mods
- eisenmann race (misschien open pijp)
- schroefset
- wielen weer originele kleur
Ik wil niets anders meer. Bmw M is echt
De eerste was een carbon zwart handgeschakelde die er op de foto's subliem uitzag... Het tegendeel bleek bij aankomst. Lak zat vol met swirls, voorbumper gescheurd aan de onderkant, alle wielen schade en oxidatie (niet heel erg).. Maar toen... Keken we in de kofferbak onder de mat... subframe is gescheurd geweest en slecht gerepareerd! De vrouw was een auto handelaar en ontkende alles.. Zei verwees me naar de dealer om dan maar een nieuwe te bestellen.. Ook zat er teveel speling op de achteras, na 15 minuten vertrokken.
Vervolgens gereden naar het noorden richting de SMG M3. Het waren slechte foto's en de kleur viel tegen, als die motorisch e.d. Maar goed is was de insteek. In het echt is het een hele mooie kleur, gelukkig maar.
Daar aangekomen had de liefhebber de exacte m3 ook in cabriolet, zelfde kleur en donkere evo's. Deze klonk al vele malen beter, de zwarte klonk meer als een diesel( tikkende vanos). Subframe gechecked, deze was origineel en niet gelast. Deze oogde veel netter en was in betere staat. Een van de vrienden die mee was, was b46, die had er mee gereden en zei "doen" , het een en ander geregeld toen met volle vaart richting Dover om de boot te halen.
Ik had nooit in een SMG gereden dus liet ik Bertus erin rijden zodat ik kon meekijken terwijl die alles uitlegde.
Het begin van een droom... Poehh poeh.. Het was een beetje vochtig, tijdens het optrekken greep het systeem aan alle kanten in en met de Sper ging de wagen toch een beetje glijden. Hij deed de dsc ook even uit, naah dat ding dat gaat toch snel dwars niet normaal...
Het SMG gedeelte was echt fascinerend, s6 stand, dsc uit en gaaaaan dat gaat zo snel het schakelen je zit zo op de 200+. Vanaf Calais heb ik er in gereden, maar was zo brak dat ik rustig in A-mode naar NL ben gereden.
De volgende dag:
Alles zitten uitproberen m.b.t. De SMG , wat een top systeem zeg! De snelheid van schakelen in beide standen is heerlijk in te stellen. Precies naar wens. Het flipperen krijg je ook geen genoeg van. Plus het tussengas :In love: klinkt zo heerlijk, ook een van de reden om voor SMG te gaan.
De auto zelf:
Een M is niet te vergelijken met de 330.. Totaal een andere auto. Vooral de chassis is steviger dan d cabriolet. En het vermogen . De trekkrachten overal is immens. Met nat weer is het gewoon alleen maar wheelspin. Abbo bij de bandenboer afsluiten denk ik. Vandaag een stuk meer grip tijdens het rijden.
Met een SPer rijden is heel anders dan ik gewend ben, hiervoor moet ik echt een keer een leeg terrein zoeken en experimenteren nu durf ik het gewoonweg nog niet. Op de ring in april zal ik ook uiterst voorzichtig zijn. Een drift/race race cursus is wel handig. Dit vermogen zal niet snel vervelen. De 240 zit je zo op, heb ik gehoord.
Verbruik is mij ook mee gevallen van de M. Eerste volle tank alleen maar sportief gereden etc. 520 km, de tweede volle tank 550 km en ook best vaak op ze staart getrapt. Iedereen een rondje mee etc etc. Vind het niet slecht. Met de 330 haalde ik 630 ongeveer. Als ik de 600 haal met de M ben ik al blij.
Keuze RHD
Om dat we meer het circuit willen bezoeken en speciaal daarvoor een auto voor willen gebruiken, uiteraard een bmw, is de keuze gevallen op de m3. Met name de e46 omdat er enig veiligheid(dsc) van belang is. Plus iets moderner en verdomd mooi. In Engeland scheelt het enorm in prijs en was het het aldus waard om dit te doen, vooral voor een auto voor "circuit use".
Het went trouwens enorm snel om aan de andere kant te rijden.
Mods
- eisenmann race (misschien open pijp)
- schroefset
- wielen weer originele kleur
Ik wil niets anders meer. Bmw M is echt