Nog altijd niet opgelost
Geplaatst: 12 feb 2013, 12:57
Lang geleden heb ik ooit een post gedaan, maar ik het het probleem nog steeds niet opgelost.
Ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen, want ik erger met mateloos hieraan dat ik het niet kan vinden.
Daarnaast ga ik niet graag naar de dealer, want dan gaat het mij een fortuin kosten.
Mijn auto is gechipped en DPF is leeg gemaakt en regeneratieproces is uitgeschakeld.
Ik heb al heel lang een raar bij geluid, een soort van fluitend zuig geluid.
Het is niet de fluit van de turbo. Als motor koud is, hoor je overigens mijn Turbo zeer luid.
Als mijn vriendin thuis wegrijdt, en ik binnen zit, hoor ik het zelf (komt boven de motor uit), maar dat Turbo dat is het probleem niet.
Het zuigend/bladend/fluitend geluid hoor je mn als je afremt op de motor in een hoger toerental, en als je het gas loslaat altijd wel een beetje. Met ramen dicht hoor je het beter dan met open. Het lijkt toch wel een beetje van rechtsvoor te komen, of meer van onder de auto.
Ik heb geen last van vermogens verlies, mits ik boven de 230 ga
Als ik 230 235 rij (ja stout) dan gaat dit voor een paar seconden, want dan schiet ij in een soort noodloop. en naar mijn mening moet ik ook harder kunnen dan 235. vorige had ik dit ook op snelweg. Het gaspedaal reageert dan niet meer, en ik kan geen toeren maken. Ik ben toen van de snelweg afgegaan. toen ik wil de wegrijden, was mijn power radicaal vermindert. Na 2 minuten rustig rijden, was alles weer normaal.
Ik heb hierover ooit contact gehad met tuner. en die vertelde mij onderdruk - vacuüm leiding.
Een tijdje terug (zie oudere post) heb ik eea gemeten met INPA, en toen meete ik tijdens volgas accelaratie meer dan 7 Bar turbo druk !! Waarschijnlijk daardoor gooit hij hem in noodloop denk ik.
Ik heb Swirlflaps verwijdert
de vacuümleidingen deels vervangen (enkel die bereikbaar waren toe inlaat eraf was)
Olieafscheider vervangen
Tevens heb ik als de auto 's ochtend start een beetje uitlaat geur in auto, welke na een minuut weg is
Tijdens tijdens eigenlijk geen last van.
kort samen gevat:
In Noodloop gaan bij 235kmh
Raar bijgeluid
Turbo druk te hoog
Uitlaatgas in interieur bij start
Waar ik aan denk :
Uitlaat spruitstuk
Turbo pakking
Ventiel 11747796634
Dit weekend ga ik Thermostaat vervangen, Simota luchtfilter plaatsen, en proberen de vacuüm leidingen van turbo zelf te vervangen, zal ik speling controleren (iemand nog tips hiervoor, want je kunt er zo moeilijk bij), en ga ik kijken of ik met een spiegeltje of zo uitlaatspruitstuk kan controleren (want is zeer moeilijk om er bij te komen)
Iemand nog andere ideeën wat dit geluid kan veroorzaken en waardoor turbo druk te hoog is
Ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen, want ik erger met mateloos hieraan dat ik het niet kan vinden.
Daarnaast ga ik niet graag naar de dealer, want dan gaat het mij een fortuin kosten.
Mijn auto is gechipped en DPF is leeg gemaakt en regeneratieproces is uitgeschakeld.
Ik heb al heel lang een raar bij geluid, een soort van fluitend zuig geluid.
Het is niet de fluit van de turbo. Als motor koud is, hoor je overigens mijn Turbo zeer luid.
Als mijn vriendin thuis wegrijdt, en ik binnen zit, hoor ik het zelf (komt boven de motor uit), maar dat Turbo dat is het probleem niet.
Het zuigend/bladend/fluitend geluid hoor je mn als je afremt op de motor in een hoger toerental, en als je het gas loslaat altijd wel een beetje. Met ramen dicht hoor je het beter dan met open. Het lijkt toch wel een beetje van rechtsvoor te komen, of meer van onder de auto.
Ik heb geen last van vermogens verlies, mits ik boven de 230 ga
Als ik 230 235 rij (ja stout) dan gaat dit voor een paar seconden, want dan schiet ij in een soort noodloop. en naar mijn mening moet ik ook harder kunnen dan 235. vorige had ik dit ook op snelweg. Het gaspedaal reageert dan niet meer, en ik kan geen toeren maken. Ik ben toen van de snelweg afgegaan. toen ik wil de wegrijden, was mijn power radicaal vermindert. Na 2 minuten rustig rijden, was alles weer normaal.
Ik heb hierover ooit contact gehad met tuner. en die vertelde mij onderdruk - vacuüm leiding.
Een tijdje terug (zie oudere post) heb ik eea gemeten met INPA, en toen meete ik tijdens volgas accelaratie meer dan 7 Bar turbo druk !! Waarschijnlijk daardoor gooit hij hem in noodloop denk ik.
Ik heb Swirlflaps verwijdert
de vacuümleidingen deels vervangen (enkel die bereikbaar waren toe inlaat eraf was)
Olieafscheider vervangen
Tevens heb ik als de auto 's ochtend start een beetje uitlaat geur in auto, welke na een minuut weg is
Tijdens tijdens eigenlijk geen last van.
kort samen gevat:
In Noodloop gaan bij 235kmh
Raar bijgeluid
Turbo druk te hoog
Uitlaatgas in interieur bij start
Waar ik aan denk :
Uitlaat spruitstuk
Turbo pakking
Ventiel 11747796634
Dit weekend ga ik Thermostaat vervangen, Simota luchtfilter plaatsen, en proberen de vacuüm leidingen van turbo zelf te vervangen, zal ik speling controleren (iemand nog tips hiervoor, want je kunt er zo moeilijk bij), en ga ik kijken of ik met een spiegeltje of zo uitlaatspruitstuk kan controleren (want is zeer moeilijk om er bij te komen)
Iemand nog andere ideeën wat dit geluid kan veroorzaken en waardoor turbo druk te hoog is