318 houd in
Geplaatst: 12 feb 2013, 19:59
Het probleem is als volgt:
als ik gas geeft voel ik dat ik vermogen verlies.
Het probleem is er niet altijd maar meestal wel.
Vandaag gaf ik weinig gas met lage toeren, toen voelde ik een soort schokje en toen was het weg, dus zoals mn auto normaal hoort te rijden.
Ook duurt het vaak langer voordat de auto aanslaat met starten, misschien dat dit met het probleem in verband staat...
beetje lastig uitleggen met letters haha
Auto is vorige maand bij de dealer geweest voor een Inspectie 2 + nieuwe brandstoffilter.(het probleem was er daarvoor ook al)
Ik heb nog een flesje Forté liggen voor in de brandstof om je kleppen e.d. schoon te maken, dit ga ik binnenkort even gebruiken maar ik denk dat dat het probleem niet oplost.
Bij de Inspectie is ook Forté door de oude olie gegaan.
Zou het een verstopte carterventilatie kunnen wezen?
of een distributie die van tijd af is?
Verstopte oliepomp? (door mogelijk stukjes kettinggeleider..? modificatie kettingspanner is er 3 maanden geleden ingegaan, weet niet hoelang de vorige eigenaar met de oude heeft rondgereden met het ratelende geluid van de ketting bij het starten, dus mogelijk is de kettinggeleider beschadigd geraakt)
Gaat om een 318ci van 2003 (na de facelift) N42 motortype
240.000km op de klok
Ik hoor het graag!
als ik gas geeft voel ik dat ik vermogen verlies.
Het probleem is er niet altijd maar meestal wel.
Vandaag gaf ik weinig gas met lage toeren, toen voelde ik een soort schokje en toen was het weg, dus zoals mn auto normaal hoort te rijden.
Ook duurt het vaak langer voordat de auto aanslaat met starten, misschien dat dit met het probleem in verband staat...
beetje lastig uitleggen met letters haha
Auto is vorige maand bij de dealer geweest voor een Inspectie 2 + nieuwe brandstoffilter.(het probleem was er daarvoor ook al)
Ik heb nog een flesje Forté liggen voor in de brandstof om je kleppen e.d. schoon te maken, dit ga ik binnenkort even gebruiken maar ik denk dat dat het probleem niet oplost.
Bij de Inspectie is ook Forté door de oude olie gegaan.
Zou het een verstopte carterventilatie kunnen wezen?
of een distributie die van tijd af is?
Verstopte oliepomp? (door mogelijk stukjes kettinggeleider..? modificatie kettingspanner is er 3 maanden geleden ingegaan, weet niet hoelang de vorige eigenaar met de oude heeft rondgereden met het ratelende geluid van de ketting bij het starten, dus mogelijk is de kettinggeleider beschadigd geraakt)
Gaat om een 318ci van 2003 (na de facelift) N42 motortype
240.000km op de klok
Ik hoor het graag!