Olie verbruik en lekkage
Geplaatst: 16 feb 2013, 16:24
Goedemiddag,
Ik zal me hier ook nog even kort voorstellen (de rest @ stel je voor), mijn naam is Michael en heb sinds een aantal maanden een e46 318i automaat met, als ik het forum goed gevolgd heb, een n42 blok.
Ik heb een probleem met het verbruik/lekkage van olie.
Lekkage speelt een rol maar ik denk ook het verbruik. Heb veel gelezen hier op het forum waar ik naar kan kijken ivm de lekkage. Het lijkt erop dat de kleppendeksel niet lekt, carter niet lekt en de vacuumpomp zelf ook niet.
De lekkage lijkt van de aansluiting te komen bij het olie filter, dat was namelijk het hoogste punt waar het nat was.
Dan heb ik het over de aansluiting op het blok zelf.
Heb op dit moment de bouten iets vaster gedraaid en rond om de filter schoongemaakt.
Het liep namelijk aan de voorkant naar beneden tot en met subframe.
Ik denk dat het al een tijdje is want de kunstof kap onder het blok is flink vies van olie (motorblok was btw erg schoon bij de aankoop, de hufters , dat ter zijde ).
Mijn vraag; mocht dit niet de oplossing zijn, of ik de filter ook met vloeibare pakking kan doen en of dit te doen is met olie nog in het blok? Ik moet nog olie verversen, maar wil dit eerst verhelpen voor ik de boel ververs. Daarbij zit ik met droogtijd (ca. 4 uur met de vloeibare pakking).
Ik ben nieuw met de olie filter aan de bovenkant, vandaar dat dit me niet zo een stomme vraag leek correct me if i'm wrong.
Daarbij de zelfde vraag voor de vacuumpomp.
Die wil ik er ook afhalen en schoonmaken + indien nodig slang vervangen.
Kan dit ook met olie erin?
Op de foto's heb ik het al schoongemaakt.
De tweede foto laat ik het kommetje zien onder de filter aansluiting die vol lag met olie.
In afwachting van jullie antwoord.
Alvast hartelijk bedankt!
Ik zal me hier ook nog even kort voorstellen (de rest @ stel je voor), mijn naam is Michael en heb sinds een aantal maanden een e46 318i automaat met, als ik het forum goed gevolgd heb, een n42 blok.
Ik heb een probleem met het verbruik/lekkage van olie.
Lekkage speelt een rol maar ik denk ook het verbruik. Heb veel gelezen hier op het forum waar ik naar kan kijken ivm de lekkage. Het lijkt erop dat de kleppendeksel niet lekt, carter niet lekt en de vacuumpomp zelf ook niet.
De lekkage lijkt van de aansluiting te komen bij het olie filter, dat was namelijk het hoogste punt waar het nat was.
Dan heb ik het over de aansluiting op het blok zelf.
Heb op dit moment de bouten iets vaster gedraaid en rond om de filter schoongemaakt.
Het liep namelijk aan de voorkant naar beneden tot en met subframe.
Ik denk dat het al een tijdje is want de kunstof kap onder het blok is flink vies van olie (motorblok was btw erg schoon bij de aankoop, de hufters , dat ter zijde ).
Mijn vraag; mocht dit niet de oplossing zijn, of ik de filter ook met vloeibare pakking kan doen en of dit te doen is met olie nog in het blok? Ik moet nog olie verversen, maar wil dit eerst verhelpen voor ik de boel ververs. Daarbij zit ik met droogtijd (ca. 4 uur met de vloeibare pakking).
Ik ben nieuw met de olie filter aan de bovenkant, vandaar dat dit me niet zo een stomme vraag leek correct me if i'm wrong.
Daarbij de zelfde vraag voor de vacuumpomp.
Die wil ik er ook afhalen en schoonmaken + indien nodig slang vervangen.
Kan dit ook met olie erin?
Op de foto's heb ik het al schoongemaakt.
De tweede foto laat ik het kommetje zien onder de filter aansluiting die vol lag met olie.
In afwachting van jullie antwoord.
Alvast hartelijk bedankt!