banden op originele 16inch velgen...
banden op originele 16inch velgen...
Goedemorgen!
Ik moet binnenkort mijn zomerbanden vervangen, en vraag me af wat de maximale maat is die erop kan.
Nu zie ik op internet bv 225/50/16, en vraag me af of dit niet te breed is voor standaard 16inch velgen, en daarnaast of het misschien que rijgedrag beter is om 215/55/16 te nemen.
Iemand die dit weet?
(heb reeds het forum doorzocht, maar zie hier geen info over)
Alvast bedankt,
Bas
Ik moet binnenkort mijn zomerbanden vervangen, en vraag me af wat de maximale maat is die erop kan.
Nu zie ik op internet bv 225/50/16, en vraag me af of dit niet te breed is voor standaard 16inch velgen, en daarnaast of het misschien que rijgedrag beter is om 215/55/16 te nemen.
Iemand die dit weet?
(heb reeds het forum doorzocht, maar zie hier geen info over)
Alvast bedankt,
Bas
-
Re: banden op originele 16inch velgen...
Ik heb op mijn styling 45 ook 225/50/16 liggen, Is de breedste maat die er officieel opkan en staat ook vermeld in de tabel met de vereiste bandenspanning.
Een ding is zeker, het ziet er een stuk beter uit dan 205/55/16, maar is denk ik wel iets gevoeliger voor spoorvorming.
En daarnaast is de band een klap duurder omdat het geen gangbare maat is in tegenstelling tot 205/55/16
Een ding is zeker, het ziet er een stuk beter uit dan 205/55/16, maar is denk ik wel iets gevoeliger voor spoorvorming.
En daarnaast is de band een klap duurder omdat het geen gangbare maat is in tegenstelling tot 205/55/16
Ok bedankt.
Heb je eerder ook 205 breed erop gehad? Merk je veel verschil qua wegligging?
Heb je eerder ook 205 breed erop gehad? Merk je veel verschil qua wegligging?
-
Nee deze banden zaten er op toen ik hem kocht... Dus daar kan ik niet over oordelen
http://felgenkatalog.auto-treff.com/ <-- Hier staan alle originele velgen met de originele band/velgmaten.
Goedemorgen!
Ik heb gisteren een nieuwe set banden laten monteren. Het gaat om de Michelin Energy Saver 91V...
Ik moet zeggen ik ben er niet kapot van... rijden/grip is goed, alleen maken ze erg veel geluid binnen...
lijkt wel of ik over slecht asfalt rijd... mijn winterbanden maken echt veel minder geluid.
Ik heb gisteren een nieuwe set banden laten monteren. Het gaat om de Michelin Energy Saver 91V...
Ik moet zeggen ik ben er niet kapot van... rijden/grip is goed, alleen maken ze erg veel geluid binnen...
lijkt wel of ik over slecht asfalt rijd... mijn winterbanden maken echt veel minder geluid.
-
En dat terwijl die energy savers normaal vrij stil zijn...
En ze schijnen ook ongevoelig te zijn voor cuppen.
Ik heb vorige jaar gewoon in ANWB test gekeken wat goede (top5), stille, banden waren en die genomen.
Heb nu dus 4x Bridgestone Turanza T001 205/55 R 16 € 415,- inclusief montage en btw.
Ik heb vorige jaar gewoon in ANWB test gekeken wat goede (top5), stille, banden waren en die genomen.
Heb nu dus 4x Bridgestone Turanza T001 205/55 R 16 € 415,- inclusief montage en btw.
Ik heb dat wel hoor! Heb van die Michelin energy saver banden online gekocht nadat ik advies van m'n bandenboer had gekregen en hij heeft ze er ook voor mij onder gezet (waren nieuwe zomerbanden). De banden die er voor op zaten waren nog van de vorige eigenaar, heb eigenlijk geen idee meer wat voor dat waren, wat ik wel weet is dat er bijna geen profiel meer op zat en dat heb ik 1 keer geweten ook 

-
Bij mij thuis werden alle auto's altijd op Michelins gezet, ook als ze nieuw besteld werden was de voorwaarde dat het geleverd werd op Michelin. Altijd goed en stil en gaan lang mee, het record is 100.000 km met Michelin energy savers op een VW Passat tdi. Heb ze zelf ook altijd gehad tot nu toe, toen ik de bmw kocht zaten er nieuwe Falken's onder.
Goed om te lezen dat die banden zo lang meegaan! Maar als het record 100.000 kilometer is, is dat dan nog wel verantwoord? Ben wel benieuwd hoe die banden er na zoveel kilometer uitzien..
op de snelweg, dan hoeft het alleen maar te rollen, dus weinig slijtage.
100k ga je in de stad niet redden. Indrukwekkende score hoor!
Ik rijd ook energiesavers, tevreden over.
100k ga je in de stad niet redden. Indrukwekkende score hoor!
Ik rijd ook energiesavers, tevreden over.
-
Redelijk veel snelweg idd, en met rustig rijden kom je ook een heel eind.
Ze waren op dat moment nog net geen apk afkeur, maar het fijne was er wel vanaf.
De huidige volvo S60 staat rondom op Michelin Pilot sport 3 en die gaan op de aangedreven wielen geen 30.000 km redden...
Ze waren op dat moment nog net geen apk afkeur, maar het fijne was er wel vanaf.
De huidige volvo S60 staat rondom op Michelin Pilot sport 3 en die gaan op de aangedreven wielen geen 30.000 km redden...