Pagina 1 van 2
uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 07 mar 2013, 14:01
door bmwdeventer
Hallo,
Het uitlaat geluid van een 325i vind ik echt super ( orgineel al )
En van een 320 naja dat is een beetje saai.
Nu weet ik dat bij een 325i dubbele pijp van voor na achter loopt.
als dit systeem nou onder een 320 gaat krijg je dan ook ongeveer hetzelfde geluid?
Zie graag jullie reacties,
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 07 mar 2013, 19:29
door BMWE36ALMERE
nee want een 320i is maar 1998cc ofzo en een 325 is zoals de naam al zegt 2.5..
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 07 mar 2013, 20:37
door Mr__V
Ik had onder mn cabrio 320 de uitlaatpot open geknipt, aantal dempers eruit gehaald en de boel weer dicht gelast..
Kan je zeggen dat je dat geluid moeilijk kan overtreffen met welke sportuitlaat dan ook.
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 07 mar 2013, 20:48
door nassje
Ik heb een 320i met een supersprint uitlaat dubbele pijp.
Echt een heerlijk geluidje

Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 07 mar 2013, 23:44
door Dcreator
Hier ook een sportdempertje op de 320i M50, heerlijk geluidje hoor, vooral als ie goed warm is!

Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 10 mar 2013, 18:29
door bmwdeventer
ja want ik heb zelf een 325 met 320 katalysator en sportdemper.
maar vind het geluid best zacht.
dat ligt hem dus aan de kat.
dus bij deze iemand nog een 325 uitlaat systeem liggen?
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 10 mar 2013, 21:02
door Dcreator
Je zou kunnen kijken of een Kat bij jou wel verplicht is,
ik heb eens horen zeggen dat de oudere e36's deze niet verplicht hoeven te hebben (zou je even na moeten zoeken weet hier niet de ins en outs van)
Maar mocht dat zo zijn, zou je misschien gewoon je kat ertussen uit kunnen halen, en een katvervanger te plaatsen

Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 10 mar 2013, 21:16
door matheeuwissen
Volgens mij is vanaf 96 een kat verplicht.
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 10 mar 2013, 21:18
door Dcreator
Ik dacht inderdaad dat dit ook het geval was!
Maar dit kun je natrekken dmv je kentekenpapieren als het goed is, daar staat een code ervoor op?
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 11 mar 2013, 01:03
door smartye36
als er e2 of u9 op staat ik een kat verplicht
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 15 mar 2013, 01:25
door bmwdeventer
Bij mij is t niet verplicht!
Maar wat jij bedoelt is de enkele pijp houden en dan de kat ertussenuit?
Is t geluid dan wel mooi?
Ik heb toch het idee dat die dubbele pijp voor dat specefieke 325 geluid zorgt.
Nu staat er op mp een komplete set dubbelepijps zonder kat tekoop.
Maar is met kat niet beter?
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 15 mar 2013, 18:21
door Dcreator
Kat zorgt er alleen voor dat het uitstoot wat teruggedrongen wordt (CO2 & NO2).
wat ik gevonden heb;
Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 16 mar 2013, 18:55
door bmwdeventer
okee duidelijk.
maar om het geluid is het dan verstandig dubbelpijps catloos te nemen en sportdemper.
of enkel pijps catloos met sportpijp.
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 16 mar 2013, 23:20
door dw70
je hebt het over smaak. En over smaak valt niet te twisten. Ik vind het geluid van een 325i helemaal niks meer of minder bijzonder dan een 320i. En al zeker niet als ze origineel naast elkaar staan. Het is blijkbaar noodzakelijk dat boven de 2 liter er 2 buizen van voor naar achteren lopen. De uitlaatgassen zullen bij een 325i met een enkele pijp niet snel genoeg afgevoerd worden. Dan krijgen ze er 2 zoals bijna alle 6 cilinders hebben vanaf 2300cc.
Of het beter is dat een 320i 2 buizen van voor tot achteren krijgt lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Anders had BMW dit zeker gedaan. Dat bespaart geld als alles hetzelfde is. De besparing van een buisje tijdens de productie, weegt niet op tegen alles van hetzelfde. Als dat zo was hadden de 4 cilinders dezelfde uitlaat van een 6 cilinder 320i gekregen. Dat is niet zo.
Tegendruk. De 320i is geen 325i. De een heeft 1 buis en de ander 2. Dat is niet voor niks zo gekozen.
Ik geloof niet dat het geluid vetter of dikker wordt door 2 of 1 buis. Wel kan ik je vertellen dat ik zat 320's i heb gehoord met een sportuitlaat die gewoon net zo fantastisch klinkt als een 325i. En al zeker zonder katalysator. Dan klinkt het geluid sowieso vetter.
Re: uitlaat sound 320 en 325
Geplaatst: 17 mar 2013, 14:31
door bmwdeventer
oke,
maar ja het probleem is nu dus alsvolgt de vorige eigenaar heeft mij verteld dat er een 325i blok in is gekomen.
en het uitlaat systeem is dus nog van een 320i wat de auto op kenteken orgineel is.
Alleen ja ik kan dus niet zien of het nou echt een 325i blok is of een 320i blok want ze zien er hetzelfde uit alleen de motorcode kan je checken maar dan moet je de halve motorruimte leeghalen waar ik niet zo zin in heb.
Maargoed stel ik heb het middenstuk katloos gemaakt of een systeem gekocht waarbij de kat verwijderd is watvoor einddemper raden jullie mij dan aan?
mvg