Pagina 1 van 2
De wegligging
Geplaatst: 26 mar 2013, 21:00
door Mike T.
Nog steeds heb ik last van de wegligging van mijn E46 Touring 2002 320D
Ik heb vervangen:
Draagarmen en rubbers
Stabilisatorstangrubbers
Schokbrekers
Winterbanden vervangen door zomerbanden 2ehands
uitlijnen
Nog steeds voel ik bijv. de strepen van de snelweg ligt in mijn stuur. Ook bij een klinkerweg kan ik de onduidelijkheden in de weg in mijn stuur voelen. Ook op de snelweg is hij snel afgeleid zeg maar..
Ik heb de zaken in delen vervangen. Elke keer denk ik dat het goed is maar na een aantal dagen is het toch weer slecht. Vorige week heb ik de schokdempers vervangen. Dus ik ga nu wederom opnieuw laten uitlijnen. Tevens laat ik er nieuwe banden opzetten.
Wat moet ik nou verder nog!?
Re: De wegligging
Geplaatst: 26 mar 2013, 21:35
door Hugo M
onderdeel 2?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30
dit is een rubber, als daar speling op zit dan zal je de wielen niet op de mm nauwkeurig vasthouden in de juiste richting.
volgens mij is de e46 van zichzelf redelijk zenuwachtig over lengte strepen.
En hoe is de achterkant qua rubbers? alles nog stevig zonder speling?
Re: De wegligging
Geplaatst: 27 mar 2013, 16:09
door pnbmw
Zitten de draagarmrubber voor wel ver genoeg op de draagarm. Als dat niet zo is geeft dat een heel zoekerig gedrag en reacties in het stuur.
Re: De wegligging
Geplaatst: 27 mar 2013, 20:14
door blitzyj
Ik heb precies hetzelfde probleem, heb ook laatst nieuwe draagarm + hydrolager op auto gemonteerd en daarna laten uitlijnen. Vooral op de snelweg als de weg oneven is trekt de auto naar links of rechts afhankelijk van welke kant van de weg lager ligt.
Is dit de "normale" wegligging van de e46? Als ik in een ford fiesta van 2002 rij blijft deze gewoon recht op de weg, ongeacht staat van de weg.
Re: De wegligging
Geplaatst: 27 mar 2013, 20:37
door LimaPeru
Ja bij mij precies hetzelfde verhaal.
Rechtuit stabiliteit is slecht.
Laatst nieuwe hydrolagers erop laten zetten en uitgelijnd.
Ik merk ook, als ik over een drempel of een put rijd, het stuur soms naar links of rechts beweegt.
Ook het stuur komt niet helemaal terug na een bocht.
Ik heb er nu winterbanden op zitten, maar ben zeer benieuwd wat de auto straks doet als de zomerbanden er weer onder zitten.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 09:49
door Mike T.
Of de draagarmen er ver genoeg inzitten? Ik heb ze laten monteren, dus ik neem aan van wel. Hoe is dat het makkelijkst te controleren?
Dat onderdeel 2 zal ik als het weer weer wat warmer is eens controleren en zo nodig vervangen.
Wel bijzonder te lezen dat meer mensen hier last van hebben. Mijns inziens moet een BMW gewoon als een plank op de weg liggen en moet je van een putje niet zoveel mogen merken.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 10:06
door Dutchie
Same here, stuur gaat alle kanten op over een klinker weg en bij drempels, komt nooit helemaal terug naar het 0 punt.
Auto stuurde eerst ook best wazig, maar na de schroefset is het veel directer geworden.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 16:11
door pnbmw
Ik had hetzelfde probleem als jij aangeeft. Het gaat erom dat het draagarm rubber ver genoeg op de draagarm is geschoven. Een vakgargare had ze blijkbaar niet goed gemonteerd. Daarna naar garage Gerrit Jonkers gegaan met deze klacht. Zij zijn gaan rijden en hadden het in mijn geval snel gevonden. Nadat ze weer goed zaten stuurde hij weer snaarstrak. Hoe je dat kunt controleren weet ik dus niet. wellicht weet iemand anders dat.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 20:49
door Mike T.
Vanmiddag nieuwe banden laten monteren. Bridgestone. Typenummer ben ik even vergeten. Ook heb ik de boel laten uitlijnen. Moet zeggen dat ik er weer wat op vooruit ben gegaan, maar om te zeggen ik voel niks meer in mijn stuur.. nee dat niet. Wel ben ik duidelijk van die ellendige spoorvorming af en blijft hij rechtuit gaan. Enkel bij remmen heeft hij een lichte afwijking naar rechts..
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 22:30
door lusw
Ik heb ook in grote mate last van bovenstaande problemen. Tot op heden nog steeds slecht. Volgende stap is nieuwe banden en toch controleren of de rubbers goed in de draagarm zitten..
Onderdeel 2 heb ik ook vervangen en helaas geen verbetering bij mij.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 23:31
door Hugo M
philipnijenhof schreef:Ik had hetzelfde probleem als jij aangeeft. Het gaat erom dat het draagarm rubber ver genoeg op de draagarm is geschoven. Een vakgargare had ze blijkbaar niet goed gemonteerd. Daarna naar garage Gerrit Jonkers gegaan met deze klacht. Zij zijn gaan rijden en hadden het in mijn geval snel gevonden. Nadat ze weer goed zaten stuurde hij weer snaarstrak. Hoe je dat kunt controleren weet ik dus niet. wellicht weet iemand anders dat.
Re: De wegligging
Geplaatst: 28 mar 2013, 23:33
door pnbmw
Thanks, Hugo
Re: De wegligging
Geplaatst: 29 mar 2013, 08:25
door Bennie98
Heb ik ook, bij mijn 318D en ook bij mijn vorige 316i.
Ik dacht dat het gewoon te maken had met achtertractie.
Dat hij de baan veel makkelijker volgt omdat de wagen over de baan geduwd wordt, en dat hij niet (zoals bij een ford fiesta) rechtdoor getrokken wordt.
Re: De wegligging
Geplaatst: 29 mar 2013, 08:51
door Vliet
Misschien zit ik er wel naast, ik heb niet in jullie auto's gereden, maar ik wilde even reageren op onderstaande opmerking:
Nog steeds voel ik bijv. de strepen van de snelweg ligt in mijn stuur. Ook bij een klinkerweg kan ik de onduidelijkheden in de weg in mijn stuur voelen. Ook op de snelweg is hij snel afgeleid zeg maar..
Dan denk ik, duh dat hoort ook zo. Een BMW geeft ten allen feedback aan de bestuurder. Dus ja je voelt strepen op de weg en ja je voelt oneffenheden in je stuur. Welkom bij het sportieve rijden. Koop dan een Mercedes als je geen feedback wilt.....
Re: De wegligging
Geplaatst: 29 mar 2013, 09:28
door Vinnie_86
Ik heb het inderdaad ook, ik heb de hele voorkant en schokdempers/veren rondom vervangen en het is echt beduidend minder geworden.
Ik heb nog steeds dat hij de spoorvorming van de weg volgt en dat hij bij de strepen aan het stuur word getrokken.
Ik ga de hydrolagers maar is bekijken of ze op de goede plek zitten.
Ook ga ik de kruiskoppeling laten controleren.
Laat ik vooropstellen dat hij altijd dit gedrag zou vertonen aangezien dat het een achterwiel aangedreven sportieve auto is.
Maar hij heeft dit nog nooit gedaan (het is niet meer dat hij het stuur uit mijn handen slaat maar nog steeds best aanwezig)