Sander - BMW E39 528i
Geplaatst: 26 apr 2013, 14:14
Leuk weer eens een ander BMW forum te bezoeken.
Momenteel rijd ik een E39 528i Executive uit '98. Helaas zit er fabrieksaf een trekhaak op, lelijk ding, wel handige 'parkeersensor' overigens, maar de auto heeft ook een zeldzame optie (dacht dat het standaard was voor een 5-serie...), namelijk dubbele beglazing van de deuren.
Enkele jaren geleden heb ik een aanrijding gehad, nogal frontaal, met een pizzakoerier. Bijna 6000 Euro schade, waarna de auto economisch total loss werd verklaard, gelukkig kon de koerier het navertellen...
Inmiddels schoof de klok naar de 280.000 km. En ja hoor, de tweede (of derde?) grote onderhoudsronde diende zich aan: schokbrekers, wielophanging, diverse sensoren, remmen, remleiding (bekend euvel van BMW's uit die tijd) en nog een boel ongein meer. Was in 1,5 jaar tijd meer dan €3.200,- aan onderhoud kwijt en dan heb ik het meeste nog zelf gedaan. Voor een auto die ik dus alleen maar rijdend aan het houden was.
Verder heeft de Beemer last van de bekende kwalen: water in de bak van de rembekrachtiger (jawel, bevroren!), water in een van de portieren, waardoor het de auto in loopt en de raambediening heeft geblokkeerd.
Nu zit er weer groot onderhoud aan te komen, koppeling, maar eigenlijk wil ik een andere auto. Graag een handgeschakelde E39 530i, maar die zijn nogal zeldzaam. Misschien opschuiven naar een E60? Tja, kan er niets aan doen, maar vind de oudere modellen mooier, met als hoogtepunt de E32 7-serie.
Sander
Momenteel rijd ik een E39 528i Executive uit '98. Helaas zit er fabrieksaf een trekhaak op, lelijk ding, wel handige 'parkeersensor' overigens, maar de auto heeft ook een zeldzame optie (dacht dat het standaard was voor een 5-serie...), namelijk dubbele beglazing van de deuren.
Enkele jaren geleden heb ik een aanrijding gehad, nogal frontaal, met een pizzakoerier. Bijna 6000 Euro schade, waarna de auto economisch total loss werd verklaard, gelukkig kon de koerier het navertellen...
Inmiddels schoof de klok naar de 280.000 km. En ja hoor, de tweede (of derde?) grote onderhoudsronde diende zich aan: schokbrekers, wielophanging, diverse sensoren, remmen, remleiding (bekend euvel van BMW's uit die tijd) en nog een boel ongein meer. Was in 1,5 jaar tijd meer dan €3.200,- aan onderhoud kwijt en dan heb ik het meeste nog zelf gedaan. Voor een auto die ik dus alleen maar rijdend aan het houden was.
Verder heeft de Beemer last van de bekende kwalen: water in de bak van de rembekrachtiger (jawel, bevroren!), water in een van de portieren, waardoor het de auto in loopt en de raambediening heeft geblokkeerd.
Nu zit er weer groot onderhoud aan te komen, koppeling, maar eigenlijk wil ik een andere auto. Graag een handgeschakelde E39 530i, maar die zijn nogal zeldzaam. Misschien opschuiven naar een E60? Tja, kan er niets aan doen, maar vind de oudere modellen mooier, met als hoogtepunt de E32 7-serie.
Sander