ps z'on sport knop heb ik nog liggen als iemand interesse heeft.
Orgineel heb je ook de afdekplaat voor versn.hendel nodig, maar als je handig bent, kun je vast wel een andere plaats voor vinden. (graag pm bij interesse)
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 05 mei 2013, 17:58
door tom_il
Er is heel wat discussie rond, DS mode zou hetzelfde doen. Alhoewel daar ook niet iedereen het eens over is.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:43
door Abii
Maar is het dan iets anders als dat je hem met je pook op DS zet of is het alleen maar een andere manier om je auto in DS mode te zetten ?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 07 mei 2013, 07:34
door tom_il
Dat is niet duidelijk, sommige die het gedaan hebben zeggen dat ze een verschil voelen met DS mode, andere zeggen van niet. ikzelf zou graag een sport stand hebben waarbij de gasresponse en het stuur harder word zonder dat de automaat later opschakeld. Vind het persoonlijk vervelend dat in DS hij zo laat opschakeld, goed voor een benzine maar voor een diesel vind ik het nutteloos.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 08 mei 2013, 11:13
door Davud
Wauw, nice!
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 09 mei 2013, 13:04
door Lowkey
ZF handleiding van de 6HP19/26
De EGS sturing van de E60 transmissie kan tussen 4 maps schakelen naar gelang rijstijl en selectie D of DS
in stand D: E en XE , economy en extreme economy
in stand DS: X en XS , sport en extreme sport
het lijkt dat die stekkerverbinding gewoon X of XS activeerd?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 09 mei 2013, 13:30
door tom_il
Het doet nog meer, het stuur word harder en de gasresponse word beter. Maar dit zou ook allemaal gebeuren als je hem in DS zet.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 10 mei 2013, 09:36
door Abii
Jaa daar twijfel ik dus over Tom_il
want ik neem aan dat die gozer van het filmpje dat ik heb gepost ook wel een DS stan heeft en hij zegt da hij verschil voelt. Plus ik zie geen Sport lampje branden in me dashboard en met het activeren van dat knopje zie je dat wel.. ik neem aan dat ik het toch ga proberen te doen ook. Zal dan gelijk een DIY posten.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 12 mei 2013, 21:05
door zino1976
Ik heb dit sinds kort ook gedaan, echter wel via de originele manier. Dus ook met de sportknop rechts beneden in het omlijstingspaneel van mijn schakelhendel van de automaat en de bedradig aangesloten zoals dit aanggeven staat in de WDS.
Ik heb maar een 2.0 liter M54 motor dus motormanagement aapassing (tunen) leverde mij haast niets op.
Deze sport mode echter wel! de motor word wakker en reageert sneller op het gaspedaal en is gewoon een stuk aktiever en lijkt 'sneller'
DS mode doet bij mij bijna niets, alleen maar de toeren langer vast houden, meer niet. Heb de indruk dat deze meer bedoeld is voor het geval dat je met een caravan in de bergen rijd of zo, maar de sportmode is echt leuk, vooral in mijn geval als je een lichtere motor hebt. Berijders met actieve stuurbekrachtiging hebben zelfs de bewering dat de stuurbekrachtiging ook anders reageert, maar daar kan ik niet over meepraten.
Leuke mod voor weinig! het enigste wat het duurst is is het paneel met de sport knop erop. en alleen voor auto's voor de facelift met het oude type transmissie.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 mei 2013, 22:11
door Abii
Dus niet voor mijnn 530d uit 2005 ? Want ik heb niet de facelift en over me bak ben ik niet zeker hoe kom ik achter of ik oude type bak heb @zino1976 ?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 mei 2013, 22:24
door tom_il
zino1976 schreef:Alleen voor auto's voor de facelift met het oude type transmissie.
Pre-Facelift heeft altijd de oude pook (transmissie is dezelfde).
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 14 mei 2013, 14:01
door DJLeonardo
Ik ben even benieuwd hoe dat zg "harder" worden van het stuur dan werkt met een hydraulische stuurbekrachtiging. Zou de bekrachtiging echt minder olie pompen in dat geval?
Ik heb het gehad op de F20 en dan wordt het stuur idd zwaarder als je de sportmodus aanzet. Dat is echter electronische stuurbekrachtiging. Ik vond het nogal irritant eerlijk gezegd.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 14 mei 2013, 16:40
door tom_il
Als je servotronic hebt wat standaard is op de E60 vanaf ik dacht 2004 is de bekrachtiging harder naarmate je harder rijd. Dit is vrij subtiel maar werkt goed in mijn wagen. Geen idee hoe dit gebeurt. In hoevere de sporttoets hier nog veel aan wijzigd weet ik niet.
Beste stuurbekrachting is nogal altijd hydraulisch, vandaar dat op de M5 F10 deze hydraulisch is waar hij op de rest van de F10/F11 range electrische is. Beniewd wat ze op de nieuwe M3 gaan doen.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 14 mei 2013, 21:28
door DJLeonardo
tom_il schreef:
Beste stuurbekrachting is nogal altijd hydraulisch,
moah, ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik vind de electronisch bekrachtiging van de F30 die ik nu rij toch wel beter dan welke hydraulische dan ook. Hij is super direct en heel constant. Ik moet wel zeggen dat ik de sportsteering heb die 25% minder stuuruitslag heeft dan standaard. Deze heb ik gekregen omdat de standaard bekrachtiging een ontwerpfout had. Maar goed, dat is dus opgelost.