Pagina 1 van 1
Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op letten?
Geplaatst: 21 mei 2013, 08:55
door Pulleke
Beste forum leden,
Mijn naam is Paul kuijpers Ik heb altijd een E36 coupe 2.0 gereden en ben nu naar iets jongers aan het kijken.
Nu is mijn voorkeur uit gegaan naar een 1 serie uit 2006, de auto heeft 180.000 gelopen en is van de 1e eigenaar geweest, nu lees ik hier op het forum dat de distributie kettinging vaak knappen?? en dat de roet filters nogal snel dicht slippen?
heeft iemand daar ervaring mee? en waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze auto`s?
groetjes paul.
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 21 mei 2013, 08:57
door Pulleke
kettingen *

Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 23 mei 2013, 04:51
door hardwareman
Ik zou eens een proefrit in de auto maken. De Km stand voor Diesel van 2006 valt mij reuze mee. Ik heb zelf een BMW 118D uit 2006, 230.000 km op de teller en rijdt als een zonnetje. Rijdt als nieuw!
Het zijn oerdegelijke en fijne auto's.
De roetfilters laat ik elke beurt vervangen zodat de kans klein is dat deze dicht slipt. Overigens weet ik niet of dit bij de 118D ook voor komt maar toch.
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 26 mei 2013, 16:46
door Pulleke
Haa hardwareman,
ja dat hebben we gedaan, auto reed prima.
Maar wat kost het je dan om telkens dat roetfilter te laten vervangen?
groetjes paul
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 26 mei 2013, 21:39
door streamline
Hadden de vroege 1series ook niet last van een cardan wat bij 180k slecht werd?
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 27 mei 2013, 18:10
door hardwareman
Pulleke schreef:Haa hardwareman,
ja dat hebben we gedaan, auto reed prima.
Maar wat kost het je dan om telkens dat roetfilter te laten vervangen?
groetjes paul
Ja geen idee, zijn vervangen bij de 1e eigenaar. Als ik de prijzen op internet bekijk ligt dat best hoog.
Je kan ook in je boekjes kijken wat voor reparaties en onderhoud je kunt verwachten.
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 01 sep 2013, 09:11
door hardwareman
Heb je de auto genomen

?
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 09 sep 2013, 14:36
door StefV
Hardwareman nu spreek je jezelf beetje tegen.. Jij zegt dat je iedere beurt de roetfilter laat vervangen. Hij vraag hoeveel dat dan kost en zeg je dat je dat niet weet omdat de 1ste eigenaar dat heeft gedaan
Ik kreeg de waarschuwing net om het over 20-25000 km ook te laten doen maar is toch een kostenpost van 1480,-
En omdat dan iedere beurt te laten doen is een prijzige aangelegenheid
Ik laat hem begin volgend jaar bij VVT verwijderen dan halen ze de downpipe en roetfilter weg en daar komt RVS pijp voor terug en schrijven ze de roetfilter uit de auto.. En gelijk chippen natuurlijk.. Kosten zijn dan geloof ik ongeveer 900,- maar dan heb je er nooit meer last van..
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 10 sep 2013, 04:47
door hardwareman
StefV schreef:Hardwareman nu spreek je jezelf beetje tegen.. Jij zegt dat je iedere beurt de roetfilter laat vervangen. Hij vraag hoeveel dat dan kost en zeg je dat je dat niet weet omdat de 1ste eigenaar dat heeft gedaan
Ik kreeg de waarschuwing net om het over 20-25000 km ook te laten doen maar is toch een kostenpost van 1480,-
En omdat dan iedere beurt te laten doen is een prijzige aangelegenheid
Ik laat hem begin volgend jaar bij VVT verwijderen dan halen ze de downpipe en roetfilter weg en daar komt RVS pijp voor terug en schrijven ze de roetfilter uit de auto.. En gelijk chippen natuurlijk.. Kosten zijn dan geloof ik ongeveer 900,- maar dan heb je er nooit meer last van..
Waarom spreek ik mezelf tegen? Vervanging van een dieselroetfilter kun je zien op bmw wat dit gaat kosten. Het verschilt wel maar laten we zeggen tussen de 1300 en 1500,00. Daarbij is deze dieselroetfilter bij mij onder de garantie vervangen bij de 1e eigenaar, dit staat in het boekje vermeld.
Het ligt er maar net aan wat je rijdt. Als je veel lange stukken rijdt valt het allemaal wel mee. De 2e zit er nu 2 ton onder en doet het perfect! (totaal 242.890 gelopen).
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 10 sep 2013, 17:53
door mike1998
Je zegt dat je het iedere beurt laat doen en dan begin je over de 1e eigenaar, dat is wat er werd bedoeld.
Of bedoelde je dat de 1e eigenaar dit iedere beurt heeft laten doen? Omdat er staat iedere beurt en dit pas de 2e is in 240dkm.
Het klinkt erg aanvallend nu, sorry daar voor. Totaal niet mijn bedoeling, ik snap het alleen even niet

Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 11 sep 2013, 06:53
door StefV
Dat van mij was ook niet aanvallend bedoeld maar ik bedoel hetzelfde.
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 11 sep 2013, 15:37
door hardwareman
Bij elke beurt ongeacht de eigenaar is dit gecontroleerd door de BMW dealer.
Een ketting rekt op en als er problemen zijn met de ketting merk je dit vrijwel direct. Vaak gaat de auto anders lopen of in het noodloop programma.
Re: Aankoop 120d van 2006 180.000 gelopen waar moet op lette
Geplaatst: 01 jul 2014, 12:49
door Pulleke
haa hardwareman,
nee haha sorry voor de mega late reactie,
ik heb nu een 118d uit 2010 gekocht
toch bedankt nog
