slechte koude start en onregelmatig lopen
Geplaatst: 20 jun 2013, 21:10
Ik heb een probleem met m'n 320 i en ik/we weten niet meer hoe dat te verhelpen is.
Een paar maanden geleden ging het beruchte MM lampje branden tijdens een lange rit. De auto liep verder normaal en na overleg met de anwb ben ik verder gereden. Na het uitlzen thuis bleek dat de waardes van mn sondes voor de kat te hoge grenswaardes aangaven. Gereset en paar dagen later weer aan. Zo ging het door.
Uiteindelijk bleek een paar weken later mn luchtslang scheuren te hebben na de strenge vorst periode.
Deze is vervangen. Daarna heb ik mn cvv vervangen compleet met slangen.
M'n auto start goed maar daarna gaat het toerental als een jojo op en neer om vervolgens in de noodloop te gaan. waarbij rijden tijdens de eerste paar honderd meter bijna onmogelijk is en ik puur op de noodloop reed. Na een paar honderd meter was dat weg en ging rijden redelijk. Wel hikte de motor. Opnieuw laten uitlezen en weer lambdasonde melding en misfires van twee cilinders.
Gisteren zijn er twee nieuwe sondes in gezet. Daarna proefrit en de auto reed goed.
Vanmorgen bij het starten weer hetzelfde euvel...erg slecht lopen en alle 6 cilinders gaven een misfire.
Vanavond na een koude start loopt de motor redelijken wel beter maar het blok trilt nog steeds (licht) en ik heb het idee dat hij af en toe hikt.
De motor klinkt ook niet mooi en heb het idee dat ik geen voldoende vermogen krijg. Er komt geen extra ( blauwe) rook uit en ook het oliepeil ziet er goed uit.
LMM is vandaag ook schoon geblazen. Toen ik hem loskoppelde tijdens de koude loop sloeg de motor af.
Ter info: de bougies zijn 15.000 km geleden met de grote beurt vervangen
Heeft iemand een idee waar nu naar te zoeken of waaraan dit kan liggen?
Een paar maanden geleden ging het beruchte MM lampje branden tijdens een lange rit. De auto liep verder normaal en na overleg met de anwb ben ik verder gereden. Na het uitlzen thuis bleek dat de waardes van mn sondes voor de kat te hoge grenswaardes aangaven. Gereset en paar dagen later weer aan. Zo ging het door.
Uiteindelijk bleek een paar weken later mn luchtslang scheuren te hebben na de strenge vorst periode.
Deze is vervangen. Daarna heb ik mn cvv vervangen compleet met slangen.
M'n auto start goed maar daarna gaat het toerental als een jojo op en neer om vervolgens in de noodloop te gaan. waarbij rijden tijdens de eerste paar honderd meter bijna onmogelijk is en ik puur op de noodloop reed. Na een paar honderd meter was dat weg en ging rijden redelijk. Wel hikte de motor. Opnieuw laten uitlezen en weer lambdasonde melding en misfires van twee cilinders.
Gisteren zijn er twee nieuwe sondes in gezet. Daarna proefrit en de auto reed goed.
Vanmorgen bij het starten weer hetzelfde euvel...erg slecht lopen en alle 6 cilinders gaven een misfire.
Vanavond na een koude start loopt de motor redelijken wel beter maar het blok trilt nog steeds (licht) en ik heb het idee dat hij af en toe hikt.
De motor klinkt ook niet mooi en heb het idee dat ik geen voldoende vermogen krijg. Er komt geen extra ( blauwe) rook uit en ook het oliepeil ziet er goed uit.
LMM is vandaag ook schoon geblazen. Toen ik hem loskoppelde tijdens de koude loop sloeg de motor af.
Ter info: de bougies zijn 15.000 km geleden met de grote beurt vervangen
Heeft iemand een idee waar nu naar te zoeken of waaraan dit kan liggen?