Imola rood II 320i Januari 1983 opgeknapt
Geplaatst: 24 jun 2013, 20:36
Hallo medeforum tuners,
Mijn naam is Lucca en ik ben altijd al fan geweest van bmw, ik ben op mn 17e begonnen met een E30 318IS, toen ik 2 maanden mn rijbewijs had heb ik deze in de prak gereden jammer genoeg. Daarna heb ik een E30 320i uit 1988 gekocht, hier heb ik een jaar in gereden en heb er toen een E30 325i bij gekocht om een motorswap uit te voeren. Na lang nadenken heb ik besloten om allebei deze autos te verkopen en heb ik een E36 320i gekocht. Na hier bijna 2 jaar in te rijden was ik hem beu en heb ik hem te koop gezet en een E30 320i uit 1983 gevonden voor 1250 euro, ik ben direct gaan kijken. Deze auto heeft 15 jaar stil gestaan en was van de 1e eigenaar met origineel 96,000 km op de teller. alle facturen en aankoopbewijs erbij ! Ik heb een bod gedaan en mocht hem voor duizend euro mee nemen dus dat heb ik gelijk gedaan. Toen ik de auto thuis had staan was hij nogal gaar en draaide maar op 5 cilinders en er zat benzine in van 15 jaar oud vermengd met wat nieuwe benzine. Ik heb gelijk een grote beurt uitgevoerd en de distributieriem vervangen en ga zo maar door. Ik heb een revisie set gekocht voor de voorste remklauwen en de achterremmen compleet vernieuwd. na dit allemaal gedaan te hebben ben ik een stuk gaan rijden (nog steeds op ongeveer 5.5 cilinders) na een kilomter of 10 gaf ik plank gas en opeens BAM! een enorme knal, extreem veel troep uit de uitlaat een grote stofwolk erachter en draaide hij weer volledig op 6 cilinders ! Sinsdien rijdt ie als een zonnetje. Van al dat binnen staan in een vochtige schuur al die jaren zat er nogal veel vliegroest op en wat slechte plekken in de bodem. Ik heb toen besloten om er echt goed werk van te maken en ben naar de spuiter gegaan om te vragen of hij mn auto over wou spuiten, dat zag hij wel zitten dus heb ik heel de auto uit elkaar gehaald, op een kar gezet en is hij volledig overgespoten in het IMOLA ROT II (e46 M3 en E39 M5 kleur) na al het spuitwerk heb ik een hele lading met klemmetjes en troep gekocht om alle lijsten weer terug op de auto te zetten en de auto weer volledig te maken. Toen de auto weer volledig in elkaar zat heb ik een setje BBS RM012 opgehaald voor 7.5J achter 8.5J 15inch. Ik heb toen 52mm poten opgestuurd naar kw en ik heb een variant 1 schroefset terug gestuurd gekregen ! (besteld uiteraard ) 2 nieuwe wiellagers gekocht en alles onder de auto gestoken. ik heb er een paar dagen mee gereden en vond het niet echt lekker rijden en auto stond ook helemaal niet netjes op zn wielen, de achterveren waren te lang naar mijn mening. ik heb toen 2 veren van 10 cm lengte en 150 kg sterkte laten knippen en er vanachter onder gestoken, auto reed al een stuk beter maar vond dat het nog beter kon. Ik heb toen een wiechers veerpootbrug voor en achter gemonteerd en onderaan eibach verstelbare stabilisatoren gemonteerd en powerflex paars in alle assen gestoken. Kortom veel werk in de auto gestoken ! tijd voor wat plaatjes zou ik zeggen:
E30 318IS
E30 320I
E30 325I
E36 320I
En nu de E30 320I die ik nu heb.
En nu het eindresultaat.
Kaboom baby
Mijn naam is Lucca en ik ben altijd al fan geweest van bmw, ik ben op mn 17e begonnen met een E30 318IS, toen ik 2 maanden mn rijbewijs had heb ik deze in de prak gereden jammer genoeg. Daarna heb ik een E30 320i uit 1988 gekocht, hier heb ik een jaar in gereden en heb er toen een E30 325i bij gekocht om een motorswap uit te voeren. Na lang nadenken heb ik besloten om allebei deze autos te verkopen en heb ik een E36 320i gekocht. Na hier bijna 2 jaar in te rijden was ik hem beu en heb ik hem te koop gezet en een E30 320i uit 1983 gevonden voor 1250 euro, ik ben direct gaan kijken. Deze auto heeft 15 jaar stil gestaan en was van de 1e eigenaar met origineel 96,000 km op de teller. alle facturen en aankoopbewijs erbij ! Ik heb een bod gedaan en mocht hem voor duizend euro mee nemen dus dat heb ik gelijk gedaan. Toen ik de auto thuis had staan was hij nogal gaar en draaide maar op 5 cilinders en er zat benzine in van 15 jaar oud vermengd met wat nieuwe benzine. Ik heb gelijk een grote beurt uitgevoerd en de distributieriem vervangen en ga zo maar door. Ik heb een revisie set gekocht voor de voorste remklauwen en de achterremmen compleet vernieuwd. na dit allemaal gedaan te hebben ben ik een stuk gaan rijden (nog steeds op ongeveer 5.5 cilinders) na een kilomter of 10 gaf ik plank gas en opeens BAM! een enorme knal, extreem veel troep uit de uitlaat een grote stofwolk erachter en draaide hij weer volledig op 6 cilinders ! Sinsdien rijdt ie als een zonnetje. Van al dat binnen staan in een vochtige schuur al die jaren zat er nogal veel vliegroest op en wat slechte plekken in de bodem. Ik heb toen besloten om er echt goed werk van te maken en ben naar de spuiter gegaan om te vragen of hij mn auto over wou spuiten, dat zag hij wel zitten dus heb ik heel de auto uit elkaar gehaald, op een kar gezet en is hij volledig overgespoten in het IMOLA ROT II (e46 M3 en E39 M5 kleur) na al het spuitwerk heb ik een hele lading met klemmetjes en troep gekocht om alle lijsten weer terug op de auto te zetten en de auto weer volledig te maken. Toen de auto weer volledig in elkaar zat heb ik een setje BBS RM012 opgehaald voor 7.5J achter 8.5J 15inch. Ik heb toen 52mm poten opgestuurd naar kw en ik heb een variant 1 schroefset terug gestuurd gekregen ! (besteld uiteraard ) 2 nieuwe wiellagers gekocht en alles onder de auto gestoken. ik heb er een paar dagen mee gereden en vond het niet echt lekker rijden en auto stond ook helemaal niet netjes op zn wielen, de achterveren waren te lang naar mijn mening. ik heb toen 2 veren van 10 cm lengte en 150 kg sterkte laten knippen en er vanachter onder gestoken, auto reed al een stuk beter maar vond dat het nog beter kon. Ik heb toen een wiechers veerpootbrug voor en achter gemonteerd en onderaan eibach verstelbare stabilisatoren gemonteerd en powerflex paars in alle assen gestoken. Kortom veel werk in de auto gestoken ! tijd voor wat plaatjes zou ik zeggen:
E30 318IS
E30 320I
E30 325I
E36 320I
En nu de E30 320I die ik nu heb.
En nu het eindresultaat.
Kaboom baby