Ombouw pre-lci naar lci achterlichten
Geplaatst: 04 jul 2013, 16:44
Goedemiddag,
Gister heb ik in mijn E60 M5 uit 2005 de pre-lci achterlichten vervangen voor de lci achterlichten.
Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een setje Bruce Miranda V6.11 kabels.
Benodigheden:
Grote platte schroevendraaier ( om de plastic boutjes van de bekleding panelen los te halen )
dopsleutel of ratel 8mm ( om de 6kant moertjes los te halen van de achterlicht units )
Bruce Miranda kabels naar keuze ( om je een google zoektocht te besparen hierbij de link http://www.mironics.com/ )
en 1 paar LCI achterlichten.
Alles in de kofferbak.

De Bruce Miranda kabels, zijn echter gewoon een kastje ( in de loop van de verschillende versies zijn er het 1 en ander aan veranderingen geweest )

De kabel die de lci unit in gaat is gelabeld met Left of Right, om te weten welk setje aan welke kant hoort.

Bij de kastjes zitten 2 houders, deze dienen schuin bevestigd te worden op het kastje, ze moeten schuin in verband met de locatie van het kastje, dit zit net in de ronding van de achterkant van de auto, en kan dus niet recht geplaatst worden ( goed over nagedacht door de maker ! )

Nu aan het werk, eerst dient de kofferbak plaat eruit gehaald te worden, dit omdat de plaat op de bekleding plaat leunt, de plaat van de bekleding kan verwijderd worden door 2 plastic boutjes 90 graden te draaien.
(linker kant van de auto)

En eruit.

Vervolgens bij het in zetten van de nieuwe unit kan je over het onderste boutje van de achterlicht unit gebruiken om het kastje aan vast te zetten, moertje erover heen en klaar.

Verschil tussen oud en nieuw

In werking


Conclusie
.
Ik lees op diverse BMW forums dat men de Bruce Miranda kabels te duur vinden, maar het gaat om 100 euro per kant, en het werkt zonder storing te genereren en is plug en play.
Gezien de kwaliteit die geleverd word is er niks mis met het product dat je daarvoor krijgt !
En daarnaast ziet het er gewoon een stuk toffer uit vind ik zelf
Bij vragen of opmerkingen, kom maar op
Gister heb ik in mijn E60 M5 uit 2005 de pre-lci achterlichten vervangen voor de lci achterlichten.
Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een setje Bruce Miranda V6.11 kabels.
Benodigheden:
Grote platte schroevendraaier ( om de plastic boutjes van de bekleding panelen los te halen )
dopsleutel of ratel 8mm ( om de 6kant moertjes los te halen van de achterlicht units )
Bruce Miranda kabels naar keuze ( om je een google zoektocht te besparen hierbij de link http://www.mironics.com/ )
en 1 paar LCI achterlichten.
Alles in de kofferbak.

De Bruce Miranda kabels, zijn echter gewoon een kastje ( in de loop van de verschillende versies zijn er het 1 en ander aan veranderingen geweest )

De kabel die de lci unit in gaat is gelabeld met Left of Right, om te weten welk setje aan welke kant hoort.

Bij de kastjes zitten 2 houders, deze dienen schuin bevestigd te worden op het kastje, ze moeten schuin in verband met de locatie van het kastje, dit zit net in de ronding van de achterkant van de auto, en kan dus niet recht geplaatst worden ( goed over nagedacht door de maker ! )

Nu aan het werk, eerst dient de kofferbak plaat eruit gehaald te worden, dit omdat de plaat op de bekleding plaat leunt, de plaat van de bekleding kan verwijderd worden door 2 plastic boutjes 90 graden te draaien.
(linker kant van de auto)

En eruit.

Vervolgens bij het in zetten van de nieuwe unit kan je over het onderste boutje van de achterlicht unit gebruiken om het kastje aan vast te zetten, moertje erover heen en klaar.

Verschil tussen oud en nieuw

In werking


Conclusie

Ik lees op diverse BMW forums dat men de Bruce Miranda kabels te duur vinden, maar het gaat om 100 euro per kant, en het werkt zonder storing te genereren en is plug en play.
Gezien de kwaliteit die geleverd word is er niks mis met het product dat je daarvoor krijgt !
En daarnaast ziet het er gewoon een stuk toffer uit vind ik zelf

Bij vragen of opmerkingen, kom maar op
