Carterventilatie en LMM problemen
Geplaatst: 20 sep 2013, 15:16
Hallo,
Mijn E39 had carterventilatie problemen. Het bekende (lucht) geluid bij het gas geven werd steeds heviger en op een gegeven moment toch maar bij de eerste beste garage gestopt voor een zogenaamde spoedklus aan de andere kant van het land! Gelukkig kon ik overnachten bij een familielid in de buurt.
Een dag later werd ik gebeld dat de radiateur letterlijk ontploft was. Vreemd, want hoe is dat mogelijk? De problemen staan los van elkaar, toch?
Ik heb de auto terug, maar ik heb meer problemen erbij dan dat ik had! Afgezien van de gescheurde of gebroken plastic onderdelen onder de motorkap van o.a. de radiateurkap, koelstofexpansietank en luchthuis,.. is ook de stekker van de luchtmassameter (LMM) eruit gelaten.
Het probleem is nu dat de auto niet start als de LMM stekker er gewoon in zit. De auto start ik dus zónder de stekker. Als de auto eenmaal gestart is, plaats ik de stekker er weer in en dan is er niets aan de hand. Maar opnieuw starten mét de LMM stekker erin lukt dus niet.
Omdat ik in eerste instantie nog steeds het carterventilatie probleem heb, heb ik navraag gedaan en wat blijkt. Hij zegt alleen de slangen te hebben vervangen en niet het potje, waar het klepje in zit. Daarna is hij de auto stilstaand gaan testen en toen ontplofte de radiateur, zo zegt hij. En waarom hij de stekker van de LMM eruit heeft gelaten, wist hij geen antwoord op. Jaa, "omdat ie met stekker het niet doet".
Je begrijpt dat ik heel veel spijt heb, maar op dat moment kon ik niet anders en dacht mijn auto in goede handen achter te laten. Vandaag bij mijn eigen BMW dealer geweest en hij heeft er alleen optisch naar gekeken, omdat hij een paar uur nodig heeft om te achterhalen wat de andere monteur allemaal gedaan heeft. Hij begrijp 't niet, ook niet van de LMM stekker, dus dat moet hij dan gaan uitzoeken.
Voordat ik dat bij mijn dealer laat uitzoeken, wil ik je jullie vragen waar jullie aan denken. Natuurlijk ook vanwege de kosten én de overweging om 'm terug te brengen naar de monteur die dit heeft gedaan.
Mijn E39 had carterventilatie problemen. Het bekende (lucht) geluid bij het gas geven werd steeds heviger en op een gegeven moment toch maar bij de eerste beste garage gestopt voor een zogenaamde spoedklus aan de andere kant van het land! Gelukkig kon ik overnachten bij een familielid in de buurt.
Een dag later werd ik gebeld dat de radiateur letterlijk ontploft was. Vreemd, want hoe is dat mogelijk? De problemen staan los van elkaar, toch?
Ik heb de auto terug, maar ik heb meer problemen erbij dan dat ik had! Afgezien van de gescheurde of gebroken plastic onderdelen onder de motorkap van o.a. de radiateurkap, koelstofexpansietank en luchthuis,.. is ook de stekker van de luchtmassameter (LMM) eruit gelaten.
Het probleem is nu dat de auto niet start als de LMM stekker er gewoon in zit. De auto start ik dus zónder de stekker. Als de auto eenmaal gestart is, plaats ik de stekker er weer in en dan is er niets aan de hand. Maar opnieuw starten mét de LMM stekker erin lukt dus niet.
Omdat ik in eerste instantie nog steeds het carterventilatie probleem heb, heb ik navraag gedaan en wat blijkt. Hij zegt alleen de slangen te hebben vervangen en niet het potje, waar het klepje in zit. Daarna is hij de auto stilstaand gaan testen en toen ontplofte de radiateur, zo zegt hij. En waarom hij de stekker van de LMM eruit heeft gelaten, wist hij geen antwoord op. Jaa, "omdat ie met stekker het niet doet".
Je begrijpt dat ik heel veel spijt heb, maar op dat moment kon ik niet anders en dacht mijn auto in goede handen achter te laten. Vandaag bij mijn eigen BMW dealer geweest en hij heeft er alleen optisch naar gekeken, omdat hij een paar uur nodig heeft om te achterhalen wat de andere monteur allemaal gedaan heeft. Hij begrijp 't niet, ook niet van de LMM stekker, dus dat moet hij dan gaan uitzoeken.
Voordat ik dat bij mijn dealer laat uitzoeken, wil ik je jullie vragen waar jullie aan denken. Natuurlijk ook vanwege de kosten én de overweging om 'm terug te brengen naar de monteur die dit heeft gedaan.