Aanschaf E60/61 D of LPG??
Geplaatst: 23 sep 2013, 13:10
Beste BMW liefhebbers,
Ik rij prive/zakelijk +_ 50.000km per jaar. Zelf vind ik het heel erg belangrijk om een betrouwbare auto te hebben. Als ik ergens een hekel aan heb ik het stilstaan langs de weg. Daarnaast rij ik zeer regelmatig met een autotrailer + auto (+-1600-1700kg), dus hij moet goed kunnen trekken.
Als sinds de introductie vind ik de E60/61 heel erg mooi. Mijn schoonbroer rijdt al jaren een E60 530iA in High Executive uitvoering.
Na heel wat rondgekeken hebben op internet weet ik al wat van de zwakke plekken die een E60/61 heeft.
Mijn twijfel die ik nu heb: of een E60/61 aanschaffen op diesel of op gas.
De diesel wil ik sowieso een schakel ivm het hoge koppel en slijten van de automaatbak. Speelt dit probleem ook bij een benzine (minder koppel)?
Diesel vragen:
- Wat is betrouwbaarder versie zonder DPF (een van de eerste) of versie met DPF?
- Wat zijn de grote verschillen tussen de pre-facelift en facelift?
- Welk van de diesels is het betrouwbaarst? 520? 525? 530?
- Wat is het verbruik +-?
- Om de hoeveel km onderhoudsinterval?
- zwakke plekken: uitlaatspruitstuk (alle bj?) swirlflaps (tm 2006?) automaatbak (alle bj?) DPF?, Pano-dak, Turbo? nog meer?
LPG vragen:
- Hoeveel KM kunnen ze +- op gas?
- Is er aanpassing aan de cilinderkop nodig voor gas?
- Welk merk gasinstallatie werkt goed icm BMW ?
- Is de automaat bij een benzine versie betrouwbaarder dan bij een diesel?
- Zwakke plekken: Niks specifieks kunnen vinden???
- Verbruik met een gas (g3) installatie?
- Om de hoeveel km onderhoudsinterval?
Kortom, ben flink aan het twijfelen...
Alle BMW's die te koop staan op gas zijn alle automaat en sedan (E60)? Schakel icm met een diesel motor is lastig te vinden, en zijn vaak erg kaal mbt. de opties
Wie kan mij wat meer info geven?
Ik rij prive/zakelijk +_ 50.000km per jaar. Zelf vind ik het heel erg belangrijk om een betrouwbare auto te hebben. Als ik ergens een hekel aan heb ik het stilstaan langs de weg. Daarnaast rij ik zeer regelmatig met een autotrailer + auto (+-1600-1700kg), dus hij moet goed kunnen trekken.
Als sinds de introductie vind ik de E60/61 heel erg mooi. Mijn schoonbroer rijdt al jaren een E60 530iA in High Executive uitvoering.
Na heel wat rondgekeken hebben op internet weet ik al wat van de zwakke plekken die een E60/61 heeft.
Mijn twijfel die ik nu heb: of een E60/61 aanschaffen op diesel of op gas.
De diesel wil ik sowieso een schakel ivm het hoge koppel en slijten van de automaatbak. Speelt dit probleem ook bij een benzine (minder koppel)?
Diesel vragen:
- Wat is betrouwbaarder versie zonder DPF (een van de eerste) of versie met DPF?
- Wat zijn de grote verschillen tussen de pre-facelift en facelift?
- Welk van de diesels is het betrouwbaarst? 520? 525? 530?
- Wat is het verbruik +-?
- Om de hoeveel km onderhoudsinterval?
- zwakke plekken: uitlaatspruitstuk (alle bj?) swirlflaps (tm 2006?) automaatbak (alle bj?) DPF?, Pano-dak, Turbo? nog meer?
LPG vragen:
- Hoeveel KM kunnen ze +- op gas?
- Is er aanpassing aan de cilinderkop nodig voor gas?
- Welk merk gasinstallatie werkt goed icm BMW ?
- Is de automaat bij een benzine versie betrouwbaarder dan bij een diesel?
- Zwakke plekken: Niks specifieks kunnen vinden???
- Verbruik met een gas (g3) installatie?
- Om de hoeveel km onderhoudsinterval?
Kortom, ben flink aan het twijfelen...
Alle BMW's die te koop staan op gas zijn alle automaat en sedan (E60)? Schakel icm met een diesel motor is lastig te vinden, en zijn vaak erg kaal mbt. de opties

Wie kan mij wat meer info geven?