trillen en schudden bij stationair loop
Geplaatst: 30 sep 2013, 19:14
Hallo Mensen,
Ik ben al door de zoekfunctie aan t struinen geweest, maar mijn auto 525 d 2001 heeft het volgende probleem:
Bij stationair toerental loopt de auto te bonken alsof hij op 5 cilinders loopt, soms is dit maar heel gering, soms zo erg dat zelfs mijn zus zegt :``hee hij trilt'''
en soms is het dan ook ineens weg, vooral bij warme motor was t weg.
Nu wordt het erger, hij doet t vrijwel altijd. Bij het rijden is er weinig tot niets van te merken, soms wel een klein beetje bij 1500 toeren sukkelen met 50 km per uur.
Je zou zeggen: injectoren.
Nu ben ik hier al een verhaal tegen gekomen van iemand die dat ook had met zn 530d. Ik heb hierna ook alle stekkers losgehad 1 voor 1 en kijken of het misschien erger werd.
niets aan te merken, bij de garage hier uit laten lezen (simpele tester) en geen storingen opgeslagen, er branden ook geen lampjes.
Wel vertelde ze me een verhaal dat er schijnbaar 6 kleppen in het inlaatspruitstuk zitten, niet zozeer een gasklephuis voor zover ik het begrijp maar meer om het inlaat traject te varieren. 6 kleppen die synchroon bediend worden. Hier wil er wel iets afbreken de motor in, of vuil of iets dergelijks er tussen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ga morgen de handel open halen en kijken hoe het eruit ziet.
En dan gelijk ook ff de gloeistiften nakijken werd me verteld.
Alvast bedankt!
Ik ben al door de zoekfunctie aan t struinen geweest, maar mijn auto 525 d 2001 heeft het volgende probleem:
Bij stationair toerental loopt de auto te bonken alsof hij op 5 cilinders loopt, soms is dit maar heel gering, soms zo erg dat zelfs mijn zus zegt :``hee hij trilt'''
en soms is het dan ook ineens weg, vooral bij warme motor was t weg.
Nu wordt het erger, hij doet t vrijwel altijd. Bij het rijden is er weinig tot niets van te merken, soms wel een klein beetje bij 1500 toeren sukkelen met 50 km per uur.
Je zou zeggen: injectoren.
Nu ben ik hier al een verhaal tegen gekomen van iemand die dat ook had met zn 530d. Ik heb hierna ook alle stekkers losgehad 1 voor 1 en kijken of het misschien erger werd.
niets aan te merken, bij de garage hier uit laten lezen (simpele tester) en geen storingen opgeslagen, er branden ook geen lampjes.
Wel vertelde ze me een verhaal dat er schijnbaar 6 kleppen in het inlaatspruitstuk zitten, niet zozeer een gasklephuis voor zover ik het begrijp maar meer om het inlaat traject te varieren. 6 kleppen die synchroon bediend worden. Hier wil er wel iets afbreken de motor in, of vuil of iets dergelijks er tussen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ga morgen de handel open halen en kijken hoe het eruit ziet.
En dan gelijk ook ff de gloeistiften nakijken werd me verteld.
Alvast bedankt!