Gybe!-> E91 Touring, 318d

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Gybe!

Gybe!-> E91 Touring, 318d

Bericht door Gybe! » 08 okt 2013, 18:21

Dag,

mijn echte naam is Roger en ben sinds kort eigenaar van een E91 318d uit 2008 (geen facelift).
Deze auto is aangeschaft omdat ik geen lease auto meer heb vanwege wisselen van baan. In mijn lijstje van beoogde kandidaten is uiteindelijk de BMW overgebleven:
- Skoda Octavia diesel: deze is afgevallen omdat ik de Octavia ook als lease auto had. Verbruik van de diesel is zeker ok echter wilde ik wel iets anders.
- Honda accord 2.2 ctdi: ben erg gecharmeerd van Honda. Erg ondergewaarde merk in rijgedrag en degelijkheid. Deze is afgevallen vanwege het beperkte aanbod en ook de beperkte kofferruimte. Let wel een station viel hier sowieso af omdat ik deze niet echt fraai uit ziet.
- Audi A4: veel aanbod in mijn prijsklasse, was zeker nog een kandidaat
- BMW 318d: zuinige diesels vanaf 2008 echter beperkt aanbod voor mijn budget

Uiteindelijk kwam ik bij een importeur van ex-lease auto's uit België uit. Hierbij heb ik uiteindelijk mijn BMW aangeschaft voor een scherpe prijs:
- 318d touring
- april 2008 (pre-facelift)
- 159.000 km
- leder bekleding en zwart interieur.
- complete onderhoudshistory bijgeleverd (BMW garage) + Belgische carpas (ala NAP)

Twee dingen ontbraken nog:
- cruise control -> deze heb ik inmiddels in laten bouwen voor een schappelijke prijs
- park distance controle -> nog even zoeken naar een fraaie oplossing maar als je dit eenmaal gewend bent wil je niet meer zonder...

Ondanks dat ik wat heb in moeten leveren tov de Octavia (kofferruimte veel kleiners, alle 'standaard' extra's bij Skoda -> bij bmw is alles een optie lijkt het wel), ben ik verder erg tevreden over de BMW. Het rijgedrag is vele malen beter dan de Octavia en daarbij is hij ook erg zuinig in verbruik. Ondanks dat ik nog niet veel data heb lijkt 1 op 20 ongeveer haalbaar bij mijn gebruik.

ciao,

Gybe!

Terug naar “Stel jezelf voor”