Sorry dat ik er een opvallende SPOED tag voor zet, maar mijn auto staat nu in de middle of nowhere, en ben nu eerst thuis om hier om hulp te vragen.
Ik was net onderweg, regelmatig met de auto weg, en nu ineens, zou ik weer de auto wegrijden, alleen kan de sleutel niet meer in het contact.
Na 2mm wordt de sleutel tegen gehouden..
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb de accu er ook al af gehad, nog nooit ellende gehad, en nu ineens dit ..
Bedankt!
[SPOED probleem] Sleutel kan niet meer in het contact.
- SubCityZero
[SPOED probleem] Sleutel kan niet meer in het contact.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
- SubCityZero
Re: [SPOED probleem] Sleutel kan niet meer in het contact.
Vannacht de sleutel weer kunnen gebruiken door WD40 in het contactslot te spuiten, en met een schroevendraaier licht erin te forceren tot de sleutel weer paste.
Probleem nu is dat het stuurslot niet meer gebruikt kan worden (na auto uit zetten, kan het stuur vrij blijven draaien) dus binnenkort maar een de garage opzoeken.
Probleem nu is dat het stuurslot niet meer gebruikt kan worden (na auto uit zetten, kan het stuur vrij blijven draaien) dus binnenkort maar een de garage opzoeken.
-
- Contacteer:
Apart zo ineens.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Hallo,
Dan is het contactslot defect, en dient vervangen te worden door een nieuw exemplaar.
Om dezelfde sleutel te kunnen gebruiken, kunt u via de dealer een nieuw contactslot bestellen.
Dan heeft u nog steeds het gebruik van een en dezelfde sleutel.
Ik weet niet of u het contactslot zelf kan inbouwen, of dat u het bij de dealer of een universele garage laat inbouwen. Uiteraard kan het ook geschieden door een vriend, kennis of een familielid.
Dan heb ik nog wel een vraag!
Heeft u een flinke bos met sleutels aan de bos hangen, want dit is vaak de oorzaak dat een contactslot defect gaat, is dit niet het geval, dan heeft vaak de vorige eigenaar dit waarschijnlijk al veroorzaakt!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dan is het contactslot defect, en dient vervangen te worden door een nieuw exemplaar.
Om dezelfde sleutel te kunnen gebruiken, kunt u via de dealer een nieuw contactslot bestellen.
Dan heeft u nog steeds het gebruik van een en dezelfde sleutel.
Ik weet niet of u het contactslot zelf kan inbouwen, of dat u het bij de dealer of een universele garage laat inbouwen. Uiteraard kan het ook geschieden door een vriend, kennis of een familielid.
Dan heb ik nog wel een vraag!
Heeft u een flinke bos met sleutels aan de bos hangen, want dit is vaak de oorzaak dat een contactslot defect gaat, is dit niet het geval, dan heeft vaak de vorige eigenaar dit waarschijnlijk al veroorzaakt!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- SubCityZero
Mijn sleutelbos bevat enkel:
- Heel klein sleuteltje van een hangslotje
- BMW sleutel
- Simpele huissleutel
- Plastic magneetsleutel
En dat is het.
Het is ook wel heel raar.
Het werkt nu gewoon weer naar behoren, echter blijft de sleutel moeilijk in het contact gaan (maar wel te doen) en kan het stuur niet meer op slot.
Snap dit niet, want ik had de auto gewoon neergezet als altijd, kom ik weer bij de auto, kan ik mijn sleutel niet eens in het contact steken.
Dus dat is zo vreemd.
- Heel klein sleuteltje van een hangslotje
- BMW sleutel
- Simpele huissleutel
- Plastic magneetsleutel
En dat is het.
Het is ook wel heel raar.
Het werkt nu gewoon weer naar behoren, echter blijft de sleutel moeilijk in het contact gaan (maar wel te doen) en kan het stuur niet meer op slot.
Snap dit niet, want ik had de auto gewoon neergezet als altijd, kom ik weer bij de auto, kan ik mijn sleutel niet eens in het contact steken.
Dus dat is zo vreemd.