Schokkende motor
Geplaatst: 29 nov 2013, 23:27
hallo,
ik wil hier graag mijn probleem even aankaarten in de hoop dat iemand raad weet.
Ik rijd met een e46 330d touring van 2001 (FL) met 184 pk, handgeschakelde 5-bak en nu 240.000km op de teller. Een fantastische wagen, ik rij er nu al zeven jaar mee. Buiten het gewone onderhoud nog niet veel te klagen gehad. Koppeling volledig vervangen (incl 2-massavliegwiel) en de hogedrukpomp waren de grootste kosten. Verder de ouderdomsslijtage zoals dempers, draagarmen, rubbers, e.d. op peil houden.
Er staan nog wel wat updates op het programma, maar de kamer van de nieuwe spruit heeft voorrang momenteel
Nu mijn probleem, als ik met een koude motor vertrek word ik kleine schokjes gewaar tijdens het versnellen en constante snelheid rijden. Het lijkt alsof de inspuiting onregelmatig gaat of soms overslaagt. Naarmate de motor op bedrijfstemp. komt, wordt dit beter maar het blijft merkbaar. Er zijn ook dagen dat er bijna niets te merken is.
Ik heb al begrepen dat mijn motor geen swirl-flaps zou hebben, dus dat kan het al niet zijn. Mijn vraag is of iemand dit herkent en/of weet wat dit zou kunnen zijn. Ik heb wel een beetje kennis van mijn auto, probeer veel herstellingen en onderhoud zelf te doen, maar echt motorisch gezien blijf ik een schrijnwerker
Wel weet ik dat injectoren bepaalde waarden hebben qua tijd, hoeveelheid, duur, moment, enz. Ik heb een kennis die de waarden van de injectors kan aflezen, maar hij moet iets hebben om te vergelijken. Iemand die weet wat die waarden zijn of waar ik die kan vinden? Het kan natuurlijk ook iets anders zijn...
Als iemand advies heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reacties.
ik wil hier graag mijn probleem even aankaarten in de hoop dat iemand raad weet.
Ik rijd met een e46 330d touring van 2001 (FL) met 184 pk, handgeschakelde 5-bak en nu 240.000km op de teller. Een fantastische wagen, ik rij er nu al zeven jaar mee. Buiten het gewone onderhoud nog niet veel te klagen gehad. Koppeling volledig vervangen (incl 2-massavliegwiel) en de hogedrukpomp waren de grootste kosten. Verder de ouderdomsslijtage zoals dempers, draagarmen, rubbers, e.d. op peil houden.
Er staan nog wel wat updates op het programma, maar de kamer van de nieuwe spruit heeft voorrang momenteel
Nu mijn probleem, als ik met een koude motor vertrek word ik kleine schokjes gewaar tijdens het versnellen en constante snelheid rijden. Het lijkt alsof de inspuiting onregelmatig gaat of soms overslaagt. Naarmate de motor op bedrijfstemp. komt, wordt dit beter maar het blijft merkbaar. Er zijn ook dagen dat er bijna niets te merken is.
Ik heb al begrepen dat mijn motor geen swirl-flaps zou hebben, dus dat kan het al niet zijn. Mijn vraag is of iemand dit herkent en/of weet wat dit zou kunnen zijn. Ik heb wel een beetje kennis van mijn auto, probeer veel herstellingen en onderhoud zelf te doen, maar echt motorisch gezien blijf ik een schrijnwerker
Wel weet ik dat injectoren bepaalde waarden hebben qua tijd, hoeveelheid, duur, moment, enz. Ik heb een kennis die de waarden van de injectors kan aflezen, maar hij moet iets hebben om te vergelijken. Iemand die weet wat die waarden zijn of waar ik die kan vinden? Het kan natuurlijk ook iets anders zijn...
Als iemand advies heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reacties.