Pagina 1 van 1

E39 525d Schudden bij stationair draaien

Geplaatst: 02 dec 2013, 15:48
door DFF
Beste Heren,

ik heb een E39 525d manueelbak bwj 10/2002. Deze wagen heeft een probleem bij stationair draaien van de motor, als je erin zit wordt je gewoon geschud, dus niet trillen maar meer schudden, als ik de motorkap open doe bij stationair draaien zie ik de motor wankelen (schommelen). Als ik meer gas geef bij stationair draaien, als de wijzer bij 1000 toeren komt trilt/schud die meer en dan stopt het. Bij het rijden heb ik totaal geen last meer ...

* auto start perfect (motor werkt soepel)
* geen vermogenverlies
* geen roet
* de wijzer trilt niet
* heeft nog weinig Km ... 127 tkm

Ik moet wel even zeggen dat de brandstof toevoerpomp defect was en pas vervangen is, maar eerder deed ze dat ook... maar niet zo erg.

Kunnen jullie mij helpen ??? waaraan zou het liggen ? Hier en daar hoor ik eens motorsteun of het slechtste geval vliegwiel ...??? kan dat ?

Alvast dank ik jullie allen.

Re: E39 525d Schudden bij stationair draaien

Geplaatst: 02 dec 2013, 17:47
door Dcreator
Motorsteun moet je kunnen controleren, als die zo erg schud moeten ze al zijn uitgescheurd! Verwacht alleen niet dat dit het probleem is, bij mij was het rubber onlangs ook volledig verrot aan 1 kant, maar ik merkte er niks van, het is dat ik het tegenkwam toen ik de motorruimte random controleerde! Maar je zou even kunnen kijken!

Heb je al gecontroleerd op eventuele luchtlekkages?
wagen al uitgelezen op eventuele foutmeldingen? krukas/nokkenas sensoren willen bij defect ook nog weleens zorgen voor een flink bokkende motor!

Re: E39 525d Schudden bij stationair draaien

Geplaatst: 10 dec 2013, 00:34
door e28-520i
Loopt hij niet op 5 poten ofzo?

Re: E39 525d Schudden bij stationair draaien

Geplaatst: 22 dec 2013, 22:40
door Musie_m3
Ik denk dat het 1 van de injectoren is.
Exact hetzelfde meegemaakt. ZSM naar een dieselspecialist, wel iemand die injectoren kan reviseren !! als je geluk hebt, dan kan ie em nog reviseren en ben je dus niet te laat.