Pagina 1 van 2
compact 320d
Geplaatst: 25 okt 2008, 17:59
door cornelis
ik rijd dus met een compact met 185pk maar ik vind dit echt niet genoeg ik krijg van een golf 4 gt tdi getchipt op mijn donder .mijn vraag is nu wat zou ik nog kunnen doen zonder extreem gekke dingen te doen zo als turbo en zo ????
ik had zelf al gedacht aan een 2de interkoeler te plaatsen om dat dit niet zoon kwaat kan voor je wagen dacht ik zelf
Verplaatst naar Performance
Moderatoropmerking Farl
Re: compact 320d
Geplaatst: 25 okt 2008, 18:07
door cornelis
Re: compact 320d
Geplaatst: 25 okt 2008, 18:45
door B46
Zou er verder niks meer aan doen hoor. 185pk is meer als genoeg voor een 'compactje'

Re: compact 320d
Geplaatst: 25 okt 2008, 18:46
door Dnl
320d? Dus diesel ..
Chippen geen optie? Dan krijgt die Golf het qua koppel al heel wat lastiger..
Re: compact 320d
Geplaatst: 25 okt 2008, 18:59
door bjornc
320d 185 pk is al gechipt. standaard is ie 150pk.
Je zult dus toch drastischere maatregelen moeten treffen.
Maar om nou meteen naar andere turbo's te grijpen?
Ga eens praten met een tuner zou ik zeggen.
Je kunt zelf al beginnen met een ander luchtfilter, en andere uitlaat.
Maar dit zal slechts minimaal helpen.
Ook kun je doen aan gewichtstuning. (oftewel reducering)
Re: compact 320d
Geplaatst: 26 okt 2008, 10:07
door Griffendahl
Met een tweede intercooler kan je wel iets vermogen winnen, maar je krijgt wel meer lag, dus ik zou er niet aan beginnen
Re: compact 320d
Geplaatst: 26 okt 2008, 11:18
door cornelis
in de loop van deze week gaa ik een vermogentest doen op de bank dus met men compact

en dan gaan we bespreken wat we nog kunnen doen
Re: compact 320d
Geplaatst: 26 okt 2008, 11:20
door bjornc
That's the spirit!

En dan maar kijken of je die Wolfsburger in je pijp kan laten kijken.
Ik zou nu iig niet met halve maatregelen gaan aankomen.
Re: compact 320d
Geplaatst: 26 okt 2008, 11:58
door cornelis
mja wezullen zien wat het beestje kan

en wat ik me kan permiteren heb net gedaan met het school ben net 18 maar kzal men best doen

Re: compact 320d
Geplaatst: 13 nov 2008, 21:47
door cornelis
heb men compact op de bank laten zetten heb dus 185pk en 380nm koppel met intercooler zou hij op 213pk en 500 nm koppel maar ik twijfel dat ik het ga doen ik denk dat hij niet lang meer zal rijden dan met zo veel koppel
Re: compact 320d
Geplaatst: 13 nov 2008, 21:53
door bjornc
cornelis schreef:heb men compact op de bank laten zetten heb dus 185pk en 380nm koppel met intercooler zou hij op 213pk en 500 nm koppel maar ik twijfel dat ik het ga doen ik denk dat hij niet lang meer zal rijden dan met zo veel koppel
Tja, dan kom je aan nog meer onderdelen.
Het blok kan wel veel hebben denk ik, maar de overbrenging niet.
Re: compact 320d
Geplaatst: 14 nov 2008, 12:27
door bukko
Ik zou het lekker zo laten,185pk is prima toch ;D
En wat maakt 't uit als je door een wolfsburger wordt kwijt getrokken,kun je over een tijdje weer wel verder gaan tunen als je wordt kwijt getrokken door een clio williams
- Spoiler: Laat zien
- Zo kun je natuurlijk bezig blijven,maar das m'n persoonlijke mening ;D
Re: compact 320d
Geplaatst: 14 nov 2008, 22:05
door DonB
Nu ben ik niet helemaal thuis in 1)Volkswagen en 2)chiptuning en wil ik ook niet gaan mierenn**ken over je voorbeeld,
maar ik weet een ding bijna zeker: een gechipte tdi haalt het niet bij een zelfde soort gechipte 320d..
standaard tdi is circa 90pk (dan heb je nog de rode i rode di en rode tdi versies, ongeveer 10-15pk meer per rode letter als ik het goed had), 320d is 136pk.. qua gewichtsklasse liggen de Golf en de Compact denk ik verassend dicht bij elkaar.. word een overwinning voor de bimmer lijkt mij.
Re: compact 320d
Geplaatst: 15 nov 2008, 01:46
door Griffendahl
Het grote verschil is dat een 320d een 16v blok is en de meeste TDI's zijn 8v blokken... De vermogenspotentie van een 320d zal daarom altijd hoger zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een TDI blok per se langzamer is...

Re: compact 320d
Geplaatst: 15 nov 2008, 13:32
door Patron
Griffendahl schreef:Het grote verschil is dat een 320d een 16v blok is en de meeste TDI's zijn 8v blokken... De vermogenspotentie van een 320d zal daarom altijd hoger zijn. Maar dat wil niet zeggen dat een TDI blok per se langzamer is...

Behalve dit is er ook een hele grote verschil dat de 320D een common-rail systeem is en de meeste TDI (voor zover ik weet bijna allemaal?) een PD systeem (Pumpe Duse). Bij de common rail systeem kan de druk en volumeopbouw apart van de inspuiting geregeld worden d8 ik en dat geeft de mogelijkheid om iedere moment van de slag in te spuiten. Dat regelt de motormanagement systeem.Maar bij een PD systeem is dat niet mogelijk, want bij een PD systeem zijn de druk en volumeopbouw gekoppeld aan de inspuiting.
Daarom zijn commonrail motoren zuiniger en krachtiger.
zo.. heb ik tenminste wat gehad aan mn school:P